„Adăugarea unui trimestru în plus pe an ar însemna în jur de 30 de note suplimentare la gimnaziu, și mai multe teze. Astfel, am ajunge la un total de aproximativ 100 de note pe an necesare încheierii situației școlare”, se arată într-un comunicat comun al Federației Părinților și Aparținătorilor Legali din România (Fepal) și al grupului civic „Părinții cer schimbare”.
Amintim că ministrul Educației a anunțat recent că structura anului școlar 2022-2023 ar putea să fie modificată și că s-ar putea trece la organizarea pe trimestre. Semestrele au fost introduse în 1998 de ministrul de atunci al Educației Andrei Marga.
Reprezentanții părinților susțin că din „180 de zile de școală, 100 de zile ar conține evaluări, în condițiile ideale în care nu am avea mai multe evaluări într-o singură zi. Prin urmare, ar avea loc o evaluare mai des de o dată la două zile”.
Motivele invocate de cele două organizații sunt următoarele:
-„Durata mai scurtă a trimestrelor față de semestre comprimă etapele ciclului educațional: predare, învățare, consolidare și evaluare. Evaluarea este doar un instrument de măsurare, și nu un scop în sine al sistemului de educație. Elevii merg la școală pentru a forma şi consolida competențe, nu pentru a fi într-o continuă evaluare.
-Durata mai scurtă a trimestrelor față de semestre nu respectă curba de efort a elevului intensificând frecvența procesului de evaluare. În cursul anului școlar apar modificări importante ale randamentului școlar. Acesta este mai scăzut după lucrări de evaluare și, bineînțeles, la sfârșitul anului școlar. În structura propusă de minister, trimestrul al III-lea ar avea doar 8 săptămâni, în care elevul ar trebui să treacă printr-un proces și mai intens de evaluare.”
„Pentru o împărțire a anului școlar în trimestre, sistemul de educație din România ar trebui adaptat prin reducerea numărului de discipline, trecerea la predare transdisciplinară și schimbarea modului de evaluare.”, se mai arată în comunicat.
Cele două organizații atrag atenția că „standardele de evaluare nu au fost elaborate nici până acum de Minister. Se doresc mai multe note, mai multe teze, dar nu este definit clar ce şi cum evaluăm, precum şi ce anume urmează după evaluare”.
Sorin Cîmpeanu a menționat, miercuri seara, că la sfârșitul fiecărei secțiuni, semestru sau trimestru, elevii vor da o evaluare și că „vom vedea care sunt tipurile cele mai potrivite de evaluare”.
Fepal și Părinții cer schimbare pentru că elevii români au „mai puține zile de școală decât elevii din alte ţări, dar mai multe ore, în total, într-un an decât media elevilor din Europa. Iar acest lucru se întâmplă, deoarece elevii români au mult mai multe ore pe zi decât alţii”.
Sursa:edupedu.ro
„Adăugarea unui trimestru în plus pe an ar însemna în jur de 30 de note suplimentare la gimnaziu, și mai multe teze. Astfel, am ajunge la un total de aproximativ 100 de note pe an necesare încheierii situației școlare”, se arată într-un comunicat comun al Federației Părinților și Aparținătorilor Legali din România (Fepal) și al grupului civic „Părinții cer schimbare”.
Amintim că ministrul Educației a anunțat recent că structura anului școlar 2022-2023 ar putea să fie modificată și că s-ar putea trece la organizarea pe trimestre. Semestrele au fost introduse în 1998 de ministrul de atunci al Educației Andrei Marga.
Reprezentanții părinților susțin că din „180 de zile de școală, 100 de zile ar conține evaluări, în condițiile ideale în care nu am avea mai multe evaluări într-o singură zi. Prin urmare, ar avea loc o evaluare mai des de o dată la două zile”.
Motivele invocate de cele două organizații sunt următoarele:
-„Durata mai scurtă a trimestrelor față de semestre comprimă etapele ciclului educațional: predare, învățare, consolidare și evaluare. Evaluarea este doar un instrument de măsurare, și nu un scop în sine al sistemului de educație. Elevii merg la școală pentru a forma şi consolida competențe, nu pentru a fi într-o continuă evaluare.
-Durata mai scurtă a trimestrelor față de semestre nu respectă curba de efort a elevului intensificând frecvența procesului de evaluare. În cursul anului școlar apar modificări importante ale randamentului școlar. Acesta este mai scăzut după lucrări de evaluare și, bineînțeles, la sfârșitul anului școlar. În structura propusă de minister, trimestrul al III-lea ar avea doar 8 săptămâni, în care elevul ar trebui să treacă printr-un proces și mai intens de evaluare.”
„Pentru o împărțire a anului școlar în trimestre, sistemul de educație din România ar trebui adaptat prin reducerea numărului de discipline, trecerea la predare transdisciplinară și schimbarea modului de evaluare.”, se mai arată în comunicat.
Cele două organizații atrag atenția că „standardele de evaluare nu au fost elaborate nici până acum de Minister. Se doresc mai multe note, mai multe teze, dar nu este definit clar ce şi cum evaluăm, precum şi ce anume urmează după evaluare”.
Sorin Cîmpeanu a menționat, miercuri seara, că la sfârșitul fiecărei secțiuni, semestru sau trimestru, elevii vor da o evaluare și că „vom vedea care sunt tipurile cele mai potrivite de evaluare”.
Fepal și Părinții cer schimbare pentru că elevii români au „mai puține zile de școală decât elevii din alte ţări, dar mai multe ore, în total, într-un an decât media elevilor din Europa. Iar acest lucru se întâmplă, deoarece elevii români au mult mai multe ore pe zi decât alţii”.
Sursa:edupedu.ro