Împăcările dintre consumatori și bănci valorează 1,24 milioane euro în primele 9 luni ale anului

Împăcările dintre consumatori și bănci valorează 1,24 milioane euro în primele 9 luni ale anului

Împăcările dintre consumatori și bănci valorează 1,24 milioane euro în primele 9 luni ale anului

Vineri, 29 Octombrie, 2021 10:07 Redactie NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactie NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Vineri, 29 Octombrie, 2021 10:07 Tiparire

În primele nouă luni ale anului, 445 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

 

Beneficiile rezultate din negocierea consumatorilor cu băncile au ajuns la 1,24 milioane euro în primele trei trimestre, iar valoarea totală a beneficiilor în cei cinci ani de activitate operațională este de 5,25 milioane euro.

 

În primele nouă luni consumatorii au trimis 1.837 de cereri de negociere (o medie de 47 de cereri pe săptămână), dintre care 1.152 adresate băncilor și 685 IFN-urilor.

 

Se observă o creștere a numărului de cereri adresate IFN-urilor, ponderea acestor cereri fiind de 37% din total, față de 24% în aceeași perioadă a anului trecut. Din păcate, aproximativ 80% dintre cererile adresate IFN-urilor vizează ștergerea înregistrărilor din Biroul de Credit, solicitări care nu pot face obiectul unei negocieri, în proporție covârșitoare fiind clasate ca urmare a refuzului comercianților de a intra în procedurile de negociere.

 

Pe de altă parte, numărul de cereri adresate băncilor a scăzut în perioada primelor trei trimestre ale acestui an față de perioada similară din 2020: de la 1.557 cereri în primele 9 luni din 2020, la 1.152 cereri în primele 9 luni ale acestui an.

 

Evoluția ultimilor ani indică o scădere semnificativă a numărului de cereri înregistrate la CSALB și pentru care băncile și-au exprimat refuzul de a intra într-o procedura de negociere: de la 80% în 2016, la 45% în 2018 și 28% în 2020.

 

În primele nouă luni ale anului 2021, procentul cererilor clasate ca urmare a refuzului nejustificat al băncilor a scăzut la 17% din totalul cererilor trimise, iar recomandarea CSALB către bănci și IFN-uri este ca procentul de clasare să se mențină sub 20% până la finele anului. Este un obiectiv realizabil, cu atât mai mult cu cât sunt deja bănci mari în cazul cărora rata de respingere a cererilor, fără un motiv întemeiat, este de sub 10% ori chiar sub 5%.

 

Situația în cazul IFN-urilor este diferită: din 685 de cereri, doar 5 au fost acceptate spre negociere, iar alte 21 de solicitări au fost soluționate direct între consumator și comerciant, după sesizarea CSALB, dar fără a mai trece prin procesul de conciliere.

 

CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro.

 

Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

În primele nouă luni ale anului, 445 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

 

Beneficiile rezultate din negocierea consumatorilor cu băncile au ajuns la 1,24 milioane euro în primele trei trimestre, iar valoarea totală a beneficiilor în cei cinci ani de activitate operațională este de 5,25 milioane euro.

 

În primele nouă luni consumatorii au trimis 1.837 de cereri de negociere (o medie de 47 de cereri pe săptămână), dintre care 1.152 adresate băncilor și 685 IFN-urilor.

 

Se observă o creștere a numărului de cereri adresate IFN-urilor, ponderea acestor cereri fiind de 37% din total, față de 24% în aceeași perioadă a anului trecut. Din păcate, aproximativ 80% dintre cererile adresate IFN-urilor vizează ștergerea înregistrărilor din Biroul de Credit, solicitări care nu pot face obiectul unei negocieri, în proporție covârșitoare fiind clasate ca urmare a refuzului comercianților de a intra în procedurile de negociere.

 

Pe de altă parte, numărul de cereri adresate băncilor a scăzut în perioada primelor trei trimestre ale acestui an față de perioada similară din 2020: de la 1.557 cereri în primele 9 luni din 2020, la 1.152 cereri în primele 9 luni ale acestui an.

 

Evoluția ultimilor ani indică o scădere semnificativă a numărului de cereri înregistrate la CSALB și pentru care băncile și-au exprimat refuzul de a intra într-o procedura de negociere: de la 80% în 2016, la 45% în 2018 și 28% în 2020.

 

În primele nouă luni ale anului 2021, procentul cererilor clasate ca urmare a refuzului nejustificat al băncilor a scăzut la 17% din totalul cererilor trimise, iar recomandarea CSALB către bănci și IFN-uri este ca procentul de clasare să se mențină sub 20% până la finele anului. Este un obiectiv realizabil, cu atât mai mult cu cât sunt deja bănci mari în cazul cărora rata de respingere a cererilor, fără un motiv întemeiat, este de sub 10% ori chiar sub 5%.

 

Situația în cazul IFN-urilor este diferită: din 685 de cereri, doar 5 au fost acceptate spre negociere, iar alte 21 de solicitări au fost soluționate direct între consumator și comerciant, după sesizarea CSALB, dar fără a mai trece prin procesul de conciliere.

 

CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro.

 

Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Stiri asemanatoare

Accident frontal pe DN7 Arad-Deva. Un bărbat de 44 de ani a ajuns la spital

Luni, 24 Ianuarie, 2022 16:20

Accident frontal pe DN7 Arad-Deva. Un bărbat de 44 de ani a ajuns la spital

În ziua de 24 Ianuarie a.c., în jurul orei 13,00, un bărbat de 29 de ani, din Lipova, în timp ce conducea un autoturism în localitate, dinspre Arad spre Deva, a intrat &i ...

Nou record de noi infectări în valul 5! Aproape 300 de cazuri noi, 3 decese și 1654 cazuri active

Marti, 18 Ianuarie, 2022 17:41

Nou record de noi infectări în valul 5! Aproape 300 de cazuri noi, 3 decese și 1654 cazuri active

La nivel național s-au înregistrat 16.760 cazuri noi de persoane infecate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19) în ultimele 24 de ore. În urma re ...

Aradul este printre cele mai performante județe din România la gestionarea deșeurilor

Marti, 18 Ianuarie, 2022 15:41

Aradul este printre cele mai performante județe din România la gestionarea deșeurilor

380.000 de tone de deșeuri au fost colectate în ultimii trei ani, în județul Arad! În loc să ajungă în albiile râurilor, în șanțurile de pe marginea drum ...

Săptămâna viitoare intră în conturi ajutoarele de stat pentru HoReCa

Duminica, 23 Ianuarie, 2022 14:37

Săptămâna viitoare intră în conturi ajutoarele de stat pentru HoReCa

Guvernul a virat 1.133.477.030 lei pentru a doua prorată, reprezentând 53,13% din schema de ajutor de stat pentru HoReCa. Săptămâna viitoare sumele intră în conturile bănci ...

Din cauza frigului, 6 clase de la Colegiul Național ”Dimitrie Țichindeal” au trecut azi în online

Marti, 25 Ianuarie, 2022 09:17

Din cauza frigului, 6 clase de la Colegiul Național ”Dimitrie Țichindeal” au trecut azi în online

Deși s-au prezentat azi dimineață, 25 ianuarie, la cursuri, elevii celor 6 clase de la ”Dimitrie Țichindeal”, care-și desfășoară orele la Baza ”Constructorul”, au ...

Arădeni protejați-vă buzunarele în tramvaie. Un hoț a fost prins în timp ce fura dintr-un buzunar într-un tramvai

Luni, 24 Ianuarie, 2022 15:41

Arădeni protejați-vă buzunarele în tramvaie. Un hoț a fost prins în timp ce fura dintr-un buzunar într-un tramvai

Polițiștii Biroului de Investigații Criminale cercetează un tânăr de 17 ani, din Arad, care, duminică, 23 ianuarie, profitând de neatenția unei persoane care călătorea cu tra ...

Arădenii de la P.A.B. au câştigat un contract de 33,5 milioane de euro cu Primăria Arad pentru amenajarea unui traseu de transport public pentru călători

Marti, 25 Ianuarie, 2022 08:41

Arădenii de la P.A.B. au câştigat un contract de 33,5 milioane de euro cu Primăria Arad pentru amenajarea unui traseu de transport public pentru călători

Compania de construcţii P.A.B. România, controlată de antreprenorul Ion Sandu din Arad, a câştigat un contract de 165,7 milioane lei (33,5 milioane euro), TVA inclus, pentru amenaj ...

Întreruperi programate ale energiei electrice la Șeitin, Sederhat și Livada

Miercuri, 19 Ianuarie, 2022 10:45

Întreruperi programate ale energiei electrice la Șeitin, Sederhat și Livada

E-Distribuţie Banat a redus pe cât posibil numărul întreruperilor programate pentru buna administrare și funcționare a rețelei de distribuție a energiei electrice, pentru a mini ...

A ajuns în șanț pe Arad-Șiria

Joi, 13 Ianuarie, 2022 11:07

A ajuns în șanț pe Arad-Șiria

În această dimineață în jurul orei 7.30, a avut loc un accident rutier ușor pe D.J.709 în afara localității Horia.   Din cercetări a reieșit că un bărbat de 62 ...

Situație îngrijorătoare. Record absolut de la începutul pandemiei de cazuri de COVID la copii și adolescenți raportate într-o singură zi: 3.377 față de 2.388 în valul Delta

Marti, 18 Ianuarie, 2022 16:04

Situație îngrijorătoare. Record absolut de la începutul pandemiei de cazuri de COVID la copii și adolescenți raportate într-o singură zi: 3.377 față de 2.388 în valul Delta

România a înregistrat, marți, 18 ianuarie, 3.377 de cazuri noi de COVID la copii și adolescenți, fiind un record absolut de la începutul pandemiei.   Cel mai mare num ...

Program citire apometre săptămâna 17 - 21.01.2022

Miercuri, 19 Ianuarie, 2022 11:11

Program citire apometre săptămâna 17 - 21.01.2022

Marți 18.01.2022  Poetului, Ursului, Plopilor, Tribunul  Andreica, Secerei, Stupilor, Făt Frumos, Aleea Saturn, Turdei, Jiului, Oltului, Agricultorilor, Timișului, Retezat, Albinelor ...

Bonus în prima zi lucrătoare din noul an, carburanții mai scumpi cu 11 bani/litru!

Luni, 03 Ianuarie, 2022 12:43

Bonus în prima zi lucrătoare din noul an, carburanții mai scumpi cu 11 bani/litru!

Carburanţii se scumpesc de la 1 ianuarie 2022. Potrivit Codului fiscal, accizele la carburanţi se ajustează la începutul fiecărui an.   Cei care au oprit la pompă să alimenteze ...

Primăria Arad interesată în achiziționarea imobilului care a aparținut lui Ștefan Cicio Pop

Vineri, 31 Decembrie, 2021 09:45

Primăria Arad interesată în achiziționarea imobilului care a aparținut lui  Ștefan Cicio Pop

Ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la scoaterea la licitație a imobilului care a aparținut lui Ștefan Cicio Pop și a interesului deosebit manifestat de op ...

Play-off, doar un vis. Dezamăgitor: UTA – Gaz Metan Mediaș 0-1

Duminica, 23 Ianuarie, 2022 20:04

Play-off, doar un vis. Dezamăgitor: UTA – Gaz Metan Mediaș 0-1

Frustrare mare pe stadionul Francisc Neuman, unde miile de fani ai ”Bătrânei Doamne” au suferit și la propriu și la figurat pe gerul din Arad.   Povestea s-a repetat c ...

La 1 februarie, expiră certificatul digital de călătorie în UE pentru cei care nu și-au făcut doza booster în 9 luni de la rapel

Luni, 24 Ianuarie, 2022 18:43

La 1 februarie, expiră certificatul digital de călătorie în UE pentru cei care nu și-au făcut doza booster în 9 luni de la rapel

Alexandru Rafila, ministrul Sănătății, a declarat, la Europa FM, că persoanele pentru care au trecut mai mult de 9 luni de la efectuarea dozei doi ar trebui să-și facă doza booster p ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.