Anul viitor scăpăm de birocrația din primărie ne promite primarul Călin Bibarț, prin noul proiect de digitalizare semnat astăzi

Anul viitor scăpăm de birocrația din primărie ne promite primarul Călin Bibarț, prin noul proiect de digitalizare semnat astăzi

Anul viitor scăpăm de birocrația din primărie ne promite primarul Călin Bibarț, prin noul proiect de digitalizare semnat astăzi

Marti, 08 Iunie, 2021 16:13 Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 08 Iunie, 2021 16:13 Tiparire

Primăria Municipiului Arad face un pas important în direcția digitalizării activității sale, prin semnarea contractului de „Servicii de analiză, proiectare, dezvoltare și implementare sistem informatic integrat (echipamente, licențe, servicii de dezvoltare/implementare IT) pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocrației pentru cetățeni”.

 

Contractul este semnat în cadrul proiectului „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” cod MYSMIS 126495/ cod SIPOCA 558, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, Axa prioritară 2 Administrație și sistem judiciar accesibile și transparente, proiect pe care Municipiul Arad îl implementează în perioada 15.04.2019 - 15.02.2022.

 

Semnat la data de 8 iunie 2021, contractul  vizează, pe de o parte, realizarea unei platforme integrate pentru servicii electronice pentru cetățeni și totodată, implementarea unei platforme pentru arhivarea electronică şi retrodigitalizarea documentelor din arhivă.

 

Concret se are în vedere realizarea unei noi pagini de internet a instituției, a unui portal de servicii electronice, extinderea soluției de  management a documentelor, realizarea unei  platforme de arhivare electronică, precum și instruirea funcționarilor în utilizarea acestor instrumente software.

Se vorbește foarte mult despre digitalizare în România. Ce ne dorim concret, începând din primavara anului viitor? Ne dorim ca documentele să circule în interiorul Primăriei în format digital, semnate electronic. Ne dorim o arhivă a tuturor documentelor, mai cu seamă a celor vechi.  Este un proiect care va ajuta atât cetățeanul cât și funcționarul public în demersurile sale.  Azi am semnat contractul, iar rezultatul final îl așteptăm în primavara anului viitor., a declarat primarul Călin Bibarț.




Noul site al instituției va avea o interfață modernă, va fi accesibil atât de pe calculator cât mai ales de pe telefoanele mobile și tablete, va dispune de elemente de accesibilizare, iar datele și serviciile online existente (MyArad,  ghiseulonline.ro) se vor regăsi și ele pe noul site al Primăriei Arad.

Zona de portal servicii electronice va fi zona în care cetățenii odată înregistrați în sistem vor putea să completeze o serie de solicitări, iar Primăria va elibera documentele solicitate în format digital, semnate electronic, pe canale de comunicare diverse. Scopul acestui portal este să eliminăm complet deplasarea fizică a cetățenilor la instituție pentru o serie de servicii, cele care pot fi digitalizate.


   

Pentru început vor fi digitalizate un număr de 7 servicii: 

  • Autorizaţii de acces trafic greu
  • Autorizaţii de funcţionare
  • Avize pentru orarul de funcţionare
  • Notificarea vânzărilor de lichidare
  • Petiţii - transmitere şi primire răspuns
  • Alte comunicări, avize, autorizaţii, certificate, adeverinţe
  • Plata electronică a contravalorii serviciilor solicitate (Asociat INDECO)

 

Softul folosit de Primăria Municipiului Arad încă din anul 2005  pentru managementul documentelor va fi extins cu o platformă de semnare electronică, cu o soluție de captură și indexare automată pe bază de coduri QR, astfel încât toate documentele care ajung la Primăria Arad să fie supuse unui proces de digitalizare.

 

Platforma este gândită pe de o parte să ofere un instrument cetățenilor pentru a limita pe cât posibil deplasarea fizică la instituție. Pe de altă parte este un instrument foarte flexibil și ușor de lucru care îl ajută pe funcționar să nu mai aibă hârtie pe birou, îl ajută să semneze electronic actele emise de instituție ca urmare a unei solicitări de serviciu și îl ajută să dea electronic acte din arhivă cerute de alte instituții. Visul nostru de 23 de ani, de când facem digitalizarea administrației, este… fără hârtie pe birou! Sper să ajung să văd materializat acest vis. Mai mult decât atât la ora actuală cunosc două inițiative legislative care sunt pe masa Parlamentului, care prevăd obligativitatea integrării sistemelor atât pe orizontală cât și pe verticală. Ca implementatori la nivel local a softurilor, suntem dispuși să integrăm platformele locale cu cele naționale.“, a declarat Eugen Crețu, director software la SOBIS Solutions.


                                                                                             

Obiectivul general al proiectuluiPlanificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” îl reprezintă îmbunătățirea procesului de luare a deciziei la nivelul Municipiului Arad prin introducerea unor metode și sisteme coerente de fundamentare a deciziilor, corelarea acestora cu resursele disponibile și pregătirea personalului aparatului de specialitate, precum și a consilierilor locali în vederea utilizării acestor instrumente.

 

Obiectivele specifice ale proiectului vizează:

1. Îmbunătățirea procesului de planificare strategică și alocare a resurselor în cadrul Primăriei Municipiului Arad prin elaborarea Planului Strategic Instituțional aferent anilor 2020 - 2023.

2.  Îmbunătățirea corelării între măsurile și planurile de acțiune din principalele documente de politici publice și activitățile de planificare bugetară și alocare a resurselor de către autoritatea publică locală Municipiul Arad prin actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020.

3. Implementarea unor măsuri de simplificare pentru cetățeni, în corespondență cu Planul Integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, atât din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor), cât și front-office.

4. Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. Este avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competențelor/cunoștințelor dobândite pentru 75 persoane din cadrul grupului țintă, în ceea ce privește planificarea strategică. Obiectivul general al serviciilor de instruire îl constituie familiarizarea persoanelor din grupul țintă cu implicațiile conceptului de planificare strategică.

 

Principalele rezultate așteptate la nivelul proiectului sunt următoarele:

-Plan Strategic Instituțional pentru perioada 2020-2023 pentru Primăria Municipiului Arad;

-Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad actualizată;


-Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020 actualizat;


-Platformă integrată pentru servicii electronice;

-Platformă integrată pentru arhivare electronică și retrodigitalizare arhivă;

-Cunoștințe și abilități ale personalului Primăriei Municipiului Arad în domeniul planificării strategice.

 

Valoarea totală a Proiectului este de 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă a Proiectului: 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă:  3.488.057,55 lei (98%), valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 3.025.356,04 lei (85%), valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 462.701,51 lei (13%). Iar cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului: 71.184,85 lei (2%)

Primăria Municipiului Arad face un pas important în direcția digitalizării activității sale, prin semnarea contractului de „Servicii de analiză, proiectare, dezvoltare și implementare sistem informatic integrat (echipamente, licențe, servicii de dezvoltare/implementare IT) pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocrației pentru cetățeni”.

 

Contractul este semnat în cadrul proiectului „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” cod MYSMIS 126495/ cod SIPOCA 558, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, Axa prioritară 2 Administrație și sistem judiciar accesibile și transparente, proiect pe care Municipiul Arad îl implementează în perioada 15.04.2019 - 15.02.2022.

 

Semnat la data de 8 iunie 2021, contractul  vizează, pe de o parte, realizarea unei platforme integrate pentru servicii electronice pentru cetățeni și totodată, implementarea unei platforme pentru arhivarea electronică şi retrodigitalizarea documentelor din arhivă.

 

Concret se are în vedere realizarea unei noi pagini de internet a instituției, a unui portal de servicii electronice, extinderea soluției de  management a documentelor, realizarea unei  platforme de arhivare electronică, precum și instruirea funcționarilor în utilizarea acestor instrumente software.

Se vorbește foarte mult despre digitalizare în România. Ce ne dorim concret, începând din primavara anului viitor? Ne dorim ca documentele să circule în interiorul Primăriei în format digital, semnate electronic. Ne dorim o arhivă a tuturor documentelor, mai cu seamă a celor vechi.  Este un proiect care va ajuta atât cetățeanul cât și funcționarul public în demersurile sale.  Azi am semnat contractul, iar rezultatul final îl așteptăm în primavara anului viitor., a declarat primarul Călin Bibarț.




Noul site al instituției va avea o interfață modernă, va fi accesibil atât de pe calculator cât mai ales de pe telefoanele mobile și tablete, va dispune de elemente de accesibilizare, iar datele și serviciile online existente (MyArad,  ghiseulonline.ro) se vor regăsi și ele pe noul site al Primăriei Arad.

Zona de portal servicii electronice va fi zona în care cetățenii odată înregistrați în sistem vor putea să completeze o serie de solicitări, iar Primăria va elibera documentele solicitate în format digital, semnate electronic, pe canale de comunicare diverse. Scopul acestui portal este să eliminăm complet deplasarea fizică a cetățenilor la instituție pentru o serie de servicii, cele care pot fi digitalizate.


   

Pentru început vor fi digitalizate un număr de 7 servicii: 

  • Autorizaţii de acces trafic greu
  • Autorizaţii de funcţionare
  • Avize pentru orarul de funcţionare
  • Notificarea vânzărilor de lichidare
  • Petiţii - transmitere şi primire răspuns
  • Alte comunicări, avize, autorizaţii, certificate, adeverinţe
  • Plata electronică a contravalorii serviciilor solicitate (Asociat INDECO)

 

Softul folosit de Primăria Municipiului Arad încă din anul 2005  pentru managementul documentelor va fi extins cu o platformă de semnare electronică, cu o soluție de captură și indexare automată pe bază de coduri QR, astfel încât toate documentele care ajung la Primăria Arad să fie supuse unui proces de digitalizare.

 

Platforma este gândită pe de o parte să ofere un instrument cetățenilor pentru a limita pe cât posibil deplasarea fizică la instituție. Pe de altă parte este un instrument foarte flexibil și ușor de lucru care îl ajută pe funcționar să nu mai aibă hârtie pe birou, îl ajută să semneze electronic actele emise de instituție ca urmare a unei solicitări de serviciu și îl ajută să dea electronic acte din arhivă cerute de alte instituții. Visul nostru de 23 de ani, de când facem digitalizarea administrației, este… fără hârtie pe birou! Sper să ajung să văd materializat acest vis. Mai mult decât atât la ora actuală cunosc două inițiative legislative care sunt pe masa Parlamentului, care prevăd obligativitatea integrării sistemelor atât pe orizontală cât și pe verticală. Ca implementatori la nivel local a softurilor, suntem dispuși să integrăm platformele locale cu cele naționale.“, a declarat Eugen Crețu, director software la SOBIS Solutions.


                                                                                             

Obiectivul general al proiectuluiPlanificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” îl reprezintă îmbunătățirea procesului de luare a deciziei la nivelul Municipiului Arad prin introducerea unor metode și sisteme coerente de fundamentare a deciziilor, corelarea acestora cu resursele disponibile și pregătirea personalului aparatului de specialitate, precum și a consilierilor locali în vederea utilizării acestor instrumente.

 

Obiectivele specifice ale proiectului vizează:

1. Îmbunătățirea procesului de planificare strategică și alocare a resurselor în cadrul Primăriei Municipiului Arad prin elaborarea Planului Strategic Instituțional aferent anilor 2020 - 2023.

2.  Îmbunătățirea corelării între măsurile și planurile de acțiune din principalele documente de politici publice și activitățile de planificare bugetară și alocare a resurselor de către autoritatea publică locală Municipiul Arad prin actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020.

3. Implementarea unor măsuri de simplificare pentru cetățeni, în corespondență cu Planul Integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, atât din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor), cât și front-office.

4. Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. Este avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competențelor/cunoștințelor dobândite pentru 75 persoane din cadrul grupului țintă, în ceea ce privește planificarea strategică. Obiectivul general al serviciilor de instruire îl constituie familiarizarea persoanelor din grupul țintă cu implicațiile conceptului de planificare strategică.

 

Principalele rezultate așteptate la nivelul proiectului sunt următoarele:

-Plan Strategic Instituțional pentru perioada 2020-2023 pentru Primăria Municipiului Arad;

-Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad actualizată;


-Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020 actualizat;


-Platformă integrată pentru servicii electronice;

-Platformă integrată pentru arhivare electronică și retrodigitalizare arhivă;

-Cunoștințe și abilități ale personalului Primăriei Municipiului Arad în domeniul planificării strategice.

 

Valoarea totală a Proiectului este de 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă a Proiectului: 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă:  3.488.057,55 lei (98%), valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 3.025.356,04 lei (85%), valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 462.701,51 lei (13%). Iar cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului: 71.184,85 lei (2%)

Stiri asemanatoare

Percheziții domiciliare la 22 de adrese din județul Arad ale mai multor suspecți de trafic de droguri. Șapte persoane au fost reținute

Marti, 27 Mai, 2025 09:38

Percheziții domiciliare la 22 de adrese din județul Arad ale mai multor suspecți de trafic de droguri. Șapte persoane au fost reținute

Luni, 26 mai 2025, polițiștii Serviciului de Combatere a Criminalităţii Organizate Arad, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată ...

Un șofer de 18 ani a omorât doi oameni care mergeau pe lângă șosea

Sambata, 04 Ianuarie, 2025 08:20

Un șofer de 18 ani a omorât doi oameni care mergeau pe lângă șosea

Un tragic accident rutier care s-a soldat cu moartea a doi oameni s-a petrecut vineri seara în comuna doljeană Ostroveni, sat Lișteava.   La fața locului, pe DN 55, polițiști di ...

Ultimele zile ale lui 2024 la UVVG au fost dedicate Galei Premiilor Academice

Sambata, 04 Ianuarie, 2025 12:41

Ultimele zile ale lui 2024 la UVVG au fost dedicate Galei Premiilor Academice

Universitatea de Vest "Vasile Goldiș" din Arad a organizat seara trecută Gala Premiilor Academice UVVG, un eveniment dedicat recunoașterii meritelor și a efortului depus de membrii marii fami ...

Mașină în flăcări în Micălaca

Vineri, 03 Ianuarie, 2025 18:49

Mașină în flăcări în Micălaca

Detașamentul Arad a intervenit astăzi (3 ianuarie), în cartierul Micălaca, zona 300 pentru stingerea unui incendiu ce se manifesta la un autoturism.   La sosirea echipajului de in ...

Deși suntem în spațiul Schengen, MAI a început controalele aleatorii în zona de frontieră din a treia zi de liberă trecere

Sambata, 04 Ianuarie, 2025 16:54

Deși suntem în spațiul Schengen, MAI a început controalele aleatorii în zona de frontieră din a treia zi de liberă trecere

Miercuri dimineața, Ministerul Afacerilor Interne, prin structurile sale, respectiv Poliția Română, Poliția de Frontieră și Jandarmeria Română, a derulat controale în pro ...

Pericol de explozie pe calea ferată. Circulația feroviară întreruptă timp de aproape 6 ore

Sambata, 04 Ianuarie, 2025 08:47

Pericol de explozie pe calea ferată. Circulația feroviară întreruptă timp de aproape 6 ore

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că, vineri, începând cu ora 15:38, traficul feroviar a fost întrerupt în zona HM Albești Târna ...

România închide anul 2024 cu peste 200 de kilometri noi de autostradă și drum expres

Joi, 02 Ianuarie, 2025 10:56

România închide anul 2024 cu peste 200 de kilometri noi de autostradă și drum expres

În total, România a închis anul 2024 cu aproape 201 de kilometri noi de autostradă și drum expres, dintre care, cei mai mulți – 102 km, pe Autostrada Moldovei A7. ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Câte zile libere și minivacanțe vor avea românii în 2025! Calendarul complet

Vineri, 03 Ianuarie, 2025 16:09

Câte zile libere și minivacanțe vor avea românii în 2025! Calendarul complet

În 2025, angajații din România vor beneficia de 17 zile libere legale, dintre care 13 vor cădea în timpul săptămânii și 4 vor fi în weekend. Un aspect remarcabi ...

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:48

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

În această după-amiază (5 iunie), în jurul orei 15:00, pompierii militari arădeni au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un ...

Studenții au reducere pe tren din 1 ianuarie 2025 doar în anumite condiții. Anunțul făcut de CFR Călători

Vineri, 03 Ianuarie, 2025 09:26

Studenții au reducere pe tren din 1 ianuarie 2025 doar în anumite condiții. Anunțul făcut de CFR Călători

Prin art. XXIX alin. (1) al Ordonanței de Urgență nr. 156 din 30 decembrie 2024 publicată în Monitorul Oficial nr. 1334 din 31 decembrie 2024, în anul 2025, prin derogare de la pr ...

Nu parca în zonă, trece un mastodont – vezi traseul!

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 11:15

Nu parca în zonă, trece un mastodont – vezi traseul!

În intervalul 17 octombrie (ora 16.00) - 18 octombrie (ora 8.00),  străzile Păstorului, Lipovei și Prutului vor fi tranzitate de câteva transporturi agabaritice constând ...

Accident cu două victime încarcerate între Dezna și Buhani

Miercuri, 16 Octombrie, 2024 10:56

Accident cu două victime încarcerate între Dezna și Buhani

Azi dimineață (16 octombrie), în jurul orei Ora 09.30 o mașină s-a răsturnat între Dezna și Buhani.   În urma accidentului au rezultat 2 victime incarcerate conști ...

Curătenia de toamnă – programul de colectare a biodeșeurilor voluminoase

Marti, 15 Octombrie, 2024 10:49

Curătenia de toamnă – programul de colectare a biodeșeurilor voluminoase

Începând cu această săptămână, în municipiul Arad se desfășoară programul de colectare gratuită a biodeșeurilor provenite din grădini și parcuri și a deșeuril ...



Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.