Anul viitor scăpăm de birocrația din primărie ne promite primarul Călin Bibarț, prin noul proiect de digitalizare semnat astăzi

Anul viitor scăpăm de birocrația din primărie ne promite primarul Călin Bibarț, prin noul proiect de digitalizare semnat astăzi

Anul viitor scăpăm de birocrația din primărie ne promite primarul Călin Bibarț, prin noul proiect de digitalizare semnat astăzi

Marti, 08 Iunie, 2021 16:13 Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 08 Iunie, 2021 16:13 Tiparire

Primăria Municipiului Arad face un pas important în direcția digitalizării activității sale, prin semnarea contractului de „Servicii de analiză, proiectare, dezvoltare și implementare sistem informatic integrat (echipamente, licențe, servicii de dezvoltare/implementare IT) pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocrației pentru cetățeni”.

 

Contractul este semnat în cadrul proiectului „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” cod MYSMIS 126495/ cod SIPOCA 558, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, Axa prioritară 2 Administrație și sistem judiciar accesibile și transparente, proiect pe care Municipiul Arad îl implementează în perioada 15.04.2019 - 15.02.2022.

 

Semnat la data de 8 iunie 2021, contractul  vizează, pe de o parte, realizarea unei platforme integrate pentru servicii electronice pentru cetățeni și totodată, implementarea unei platforme pentru arhivarea electronică şi retrodigitalizarea documentelor din arhivă.

 

Concret se are în vedere realizarea unei noi pagini de internet a instituției, a unui portal de servicii electronice, extinderea soluției de  management a documentelor, realizarea unei  platforme de arhivare electronică, precum și instruirea funcționarilor în utilizarea acestor instrumente software.

Se vorbește foarte mult despre digitalizare în România. Ce ne dorim concret, începând din primavara anului viitor? Ne dorim ca documentele să circule în interiorul Primăriei în format digital, semnate electronic. Ne dorim o arhivă a tuturor documentelor, mai cu seamă a celor vechi.  Este un proiect care va ajuta atât cetățeanul cât și funcționarul public în demersurile sale.  Azi am semnat contractul, iar rezultatul final îl așteptăm în primavara anului viitor., a declarat primarul Călin Bibarț.




Noul site al instituției va avea o interfață modernă, va fi accesibil atât de pe calculator cât mai ales de pe telefoanele mobile și tablete, va dispune de elemente de accesibilizare, iar datele și serviciile online existente (MyArad,  ghiseulonline.ro) se vor regăsi și ele pe noul site al Primăriei Arad.

Zona de portal servicii electronice va fi zona în care cetățenii odată înregistrați în sistem vor putea să completeze o serie de solicitări, iar Primăria va elibera documentele solicitate în format digital, semnate electronic, pe canale de comunicare diverse. Scopul acestui portal este să eliminăm complet deplasarea fizică a cetățenilor la instituție pentru o serie de servicii, cele care pot fi digitalizate.


   

Pentru început vor fi digitalizate un număr de 7 servicii: 

  • Autorizaţii de acces trafic greu
  • Autorizaţii de funcţionare
  • Avize pentru orarul de funcţionare
  • Notificarea vânzărilor de lichidare
  • Petiţii - transmitere şi primire răspuns
  • Alte comunicări, avize, autorizaţii, certificate, adeverinţe
  • Plata electronică a contravalorii serviciilor solicitate (Asociat INDECO)

 

Softul folosit de Primăria Municipiului Arad încă din anul 2005  pentru managementul documentelor va fi extins cu o platformă de semnare electronică, cu o soluție de captură și indexare automată pe bază de coduri QR, astfel încât toate documentele care ajung la Primăria Arad să fie supuse unui proces de digitalizare.

 

Platforma este gândită pe de o parte să ofere un instrument cetățenilor pentru a limita pe cât posibil deplasarea fizică la instituție. Pe de altă parte este un instrument foarte flexibil și ușor de lucru care îl ajută pe funcționar să nu mai aibă hârtie pe birou, îl ajută să semneze electronic actele emise de instituție ca urmare a unei solicitări de serviciu și îl ajută să dea electronic acte din arhivă cerute de alte instituții. Visul nostru de 23 de ani, de când facem digitalizarea administrației, este… fără hârtie pe birou! Sper să ajung să văd materializat acest vis. Mai mult decât atât la ora actuală cunosc două inițiative legislative care sunt pe masa Parlamentului, care prevăd obligativitatea integrării sistemelor atât pe orizontală cât și pe verticală. Ca implementatori la nivel local a softurilor, suntem dispuși să integrăm platformele locale cu cele naționale.“, a declarat Eugen Crețu, director software la SOBIS Solutions.


                                                                                             

Obiectivul general al proiectuluiPlanificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” îl reprezintă îmbunătățirea procesului de luare a deciziei la nivelul Municipiului Arad prin introducerea unor metode și sisteme coerente de fundamentare a deciziilor, corelarea acestora cu resursele disponibile și pregătirea personalului aparatului de specialitate, precum și a consilierilor locali în vederea utilizării acestor instrumente.

 

Obiectivele specifice ale proiectului vizează:

1. Îmbunătățirea procesului de planificare strategică și alocare a resurselor în cadrul Primăriei Municipiului Arad prin elaborarea Planului Strategic Instituțional aferent anilor 2020 - 2023.

2.  Îmbunătățirea corelării între măsurile și planurile de acțiune din principalele documente de politici publice și activitățile de planificare bugetară și alocare a resurselor de către autoritatea publică locală Municipiul Arad prin actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020.

3. Implementarea unor măsuri de simplificare pentru cetățeni, în corespondență cu Planul Integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, atât din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor), cât și front-office.

4. Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. Este avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competențelor/cunoștințelor dobândite pentru 75 persoane din cadrul grupului țintă, în ceea ce privește planificarea strategică. Obiectivul general al serviciilor de instruire îl constituie familiarizarea persoanelor din grupul țintă cu implicațiile conceptului de planificare strategică.

 

Principalele rezultate așteptate la nivelul proiectului sunt următoarele:

-Plan Strategic Instituțional pentru perioada 2020-2023 pentru Primăria Municipiului Arad;

-Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad actualizată;


-Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020 actualizat;


-Platformă integrată pentru servicii electronice;

-Platformă integrată pentru arhivare electronică și retrodigitalizare arhivă;

-Cunoștințe și abilități ale personalului Primăriei Municipiului Arad în domeniul planificării strategice.

 

Valoarea totală a Proiectului este de 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă a Proiectului: 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă:  3.488.057,55 lei (98%), valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 3.025.356,04 lei (85%), valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 462.701,51 lei (13%). Iar cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului: 71.184,85 lei (2%)

Primăria Municipiului Arad face un pas important în direcția digitalizării activității sale, prin semnarea contractului de „Servicii de analiză, proiectare, dezvoltare și implementare sistem informatic integrat (echipamente, licențe, servicii de dezvoltare/implementare IT) pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocrației pentru cetățeni”.

 

Contractul este semnat în cadrul proiectului „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” cod MYSMIS 126495/ cod SIPOCA 558, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, Axa prioritară 2 Administrație și sistem judiciar accesibile și transparente, proiect pe care Municipiul Arad îl implementează în perioada 15.04.2019 - 15.02.2022.

 

Semnat la data de 8 iunie 2021, contractul  vizează, pe de o parte, realizarea unei platforme integrate pentru servicii electronice pentru cetățeni și totodată, implementarea unei platforme pentru arhivarea electronică şi retrodigitalizarea documentelor din arhivă.

 

Concret se are în vedere realizarea unei noi pagini de internet a instituției, a unui portal de servicii electronice, extinderea soluției de  management a documentelor, realizarea unei  platforme de arhivare electronică, precum și instruirea funcționarilor în utilizarea acestor instrumente software.

Se vorbește foarte mult despre digitalizare în România. Ce ne dorim concret, începând din primavara anului viitor? Ne dorim ca documentele să circule în interiorul Primăriei în format digital, semnate electronic. Ne dorim o arhivă a tuturor documentelor, mai cu seamă a celor vechi.  Este un proiect care va ajuta atât cetățeanul cât și funcționarul public în demersurile sale.  Azi am semnat contractul, iar rezultatul final îl așteptăm în primavara anului viitor., a declarat primarul Călin Bibarț.




Noul site al instituției va avea o interfață modernă, va fi accesibil atât de pe calculator cât mai ales de pe telefoanele mobile și tablete, va dispune de elemente de accesibilizare, iar datele și serviciile online existente (MyArad,  ghiseulonline.ro) se vor regăsi și ele pe noul site al Primăriei Arad.

Zona de portal servicii electronice va fi zona în care cetățenii odată înregistrați în sistem vor putea să completeze o serie de solicitări, iar Primăria va elibera documentele solicitate în format digital, semnate electronic, pe canale de comunicare diverse. Scopul acestui portal este să eliminăm complet deplasarea fizică a cetățenilor la instituție pentru o serie de servicii, cele care pot fi digitalizate.


   

Pentru început vor fi digitalizate un număr de 7 servicii: 

  • Autorizaţii de acces trafic greu
  • Autorizaţii de funcţionare
  • Avize pentru orarul de funcţionare
  • Notificarea vânzărilor de lichidare
  • Petiţii - transmitere şi primire răspuns
  • Alte comunicări, avize, autorizaţii, certificate, adeverinţe
  • Plata electronică a contravalorii serviciilor solicitate (Asociat INDECO)

 

Softul folosit de Primăria Municipiului Arad încă din anul 2005  pentru managementul documentelor va fi extins cu o platformă de semnare electronică, cu o soluție de captură și indexare automată pe bază de coduri QR, astfel încât toate documentele care ajung la Primăria Arad să fie supuse unui proces de digitalizare.

 

Platforma este gândită pe de o parte să ofere un instrument cetățenilor pentru a limita pe cât posibil deplasarea fizică la instituție. Pe de altă parte este un instrument foarte flexibil și ușor de lucru care îl ajută pe funcționar să nu mai aibă hârtie pe birou, îl ajută să semneze electronic actele emise de instituție ca urmare a unei solicitări de serviciu și îl ajută să dea electronic acte din arhivă cerute de alte instituții. Visul nostru de 23 de ani, de când facem digitalizarea administrației, este… fără hârtie pe birou! Sper să ajung să văd materializat acest vis. Mai mult decât atât la ora actuală cunosc două inițiative legislative care sunt pe masa Parlamentului, care prevăd obligativitatea integrării sistemelor atât pe orizontală cât și pe verticală. Ca implementatori la nivel local a softurilor, suntem dispuși să integrăm platformele locale cu cele naționale.“, a declarat Eugen Crețu, director software la SOBIS Solutions.


                                                                                             

Obiectivul general al proiectuluiPlanificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” îl reprezintă îmbunătățirea procesului de luare a deciziei la nivelul Municipiului Arad prin introducerea unor metode și sisteme coerente de fundamentare a deciziilor, corelarea acestora cu resursele disponibile și pregătirea personalului aparatului de specialitate, precum și a consilierilor locali în vederea utilizării acestor instrumente.

 

Obiectivele specifice ale proiectului vizează:

1. Îmbunătățirea procesului de planificare strategică și alocare a resurselor în cadrul Primăriei Municipiului Arad prin elaborarea Planului Strategic Instituțional aferent anilor 2020 - 2023.

2.  Îmbunătățirea corelării între măsurile și planurile de acțiune din principalele documente de politici publice și activitățile de planificare bugetară și alocare a resurselor de către autoritatea publică locală Municipiul Arad prin actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020.

3. Implementarea unor măsuri de simplificare pentru cetățeni, în corespondență cu Planul Integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, atât din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor), cât și front-office.

4. Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. Este avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competențelor/cunoștințelor dobândite pentru 75 persoane din cadrul grupului țintă, în ceea ce privește planificarea strategică. Obiectivul general al serviciilor de instruire îl constituie familiarizarea persoanelor din grupul țintă cu implicațiile conceptului de planificare strategică.

 

Principalele rezultate așteptate la nivelul proiectului sunt următoarele:

-Plan Strategic Instituțional pentru perioada 2020-2023 pentru Primăria Municipiului Arad;

-Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad actualizată;


-Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020 actualizat;


-Platformă integrată pentru servicii electronice;

-Platformă integrată pentru arhivare electronică și retrodigitalizare arhivă;

-Cunoștințe și abilități ale personalului Primăriei Municipiului Arad în domeniul planificării strategice.

 

Valoarea totală a Proiectului este de 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă a Proiectului: 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă:  3.488.057,55 lei (98%), valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 3.025.356,04 lei (85%), valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 462.701,51 lei (13%). Iar cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului: 71.184,85 lei (2%)

Stiri asemanatoare

Două victime, dintre care o femeie în stop cardio respirator, în urma unui accident produs pe centura Ineului. Echipajul medical de pe ambulanță a reușit resuscitarea femeii

Luni, 12 Februarie, 2024 09:31

Două victime, dintre care o femeie în stop cardio respirator, în urma unui accident produs pe centura Ineului. Echipajul medical de pe ambulanță a reușit resuscitarea femeii

Duminică seara (11 februarie), în jurul orei 17:30, s-a produs un accident rutier pe centura orașului Ineu. Un autoturism a părăsit carosabilul și a ieșit în décor. &nbs ...

Atac cibernetic la 18 spitale din toată țara. Sistemul e nefuncțional!

Luni, 12 Februarie, 2024 13:30

Atac cibernetic la 18 spitale din toată țara. Sistemul e nefuncțional!

Ministerul Sănătăţii a transmis lista cu spitalele afectate de atacul cibernetic, acolo unde sistemul este nefuncţional. În total, 18 unităţi medicale sunt afectate, de la spitale ma ...

Șoferii fără poliță RCA la mașină ar putea riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Propunere ASF trimisă în Parlament

Luni, 12 Februarie, 2024 15:40

Șoferii fără poliță RCA la mașină ar putea riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Propunere ASF trimisă în Parlament

Șoferii care conduc mașina fără a avea poliță RCA riscă amenzi de cinci ori mai mari. Totodată, asigurarea poate fi plătită în rate sau suspendată la cererea proprietarului. &nb ...

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Luni, 12 Februarie, 2024 16:53

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Înainte cu cîteva zeci de minute de începerea meciului cu Botoșani, s-a Încheiat Adunarea Generală a Asociației Fotbal Club UTA, în care s-a decis excluderea SCU ...

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Luni, 12 Februarie, 2024 17:08

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Săptămâna aceasta se lansează licitația pentru construirea drumului expres Arad-Oradea! Informația, prezentată la București de ministrul Sorin Grindeanu, a fost confirmată de preșe ...

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:49

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Polițiștii Biroului de ordine Publică au emis, în dimineața zilei de 10 februarie, un ordin de protecție provizoriu, pe numele unui bărbat de 34 de ani, din Arad, care, pe fondul unor ...

Acțiune de amploare a polițiștilor arădeni în zona Pecica

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:10

Acțiune de amploare a polițiștilor arădeni în zona Pecica

În dimineața zilei de 10 februarie a.c., polițiștii orașului Pecica, împreună cu cei ai Serviciului Rutier, Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, Biroului pent ...

Supărat că și-a pierdut salariul la păcănele, un bărbat din Grăniceri a vrut să distrugă aparatul de joc

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:13

Supărat că și-a pierdut salariul la păcănele, un bărbat din Grăniceri a vrut să distrugă aparatul de joc

Sâmbătă 10 februarie, în urma unui apel la 112, polițiștii Secției 3 Rurală Chișineu-Criș au fost solicitați la un local din localitatea Grăniceri, unde, un bărbat de 42 de ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Luni, 12 Februarie, 2024 12:14

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat, sâmbătă, că ar încuraja Rusia să facă „orice vrea” oricărei ţări membră a NATO care nu îndeplineşte dir ...

Lucrări de spălare a rețelelor de apă în localitățile Ineu, Beliu și Tăgădău în cursul zilei de marți

Luni, 12 Februarie, 2024 17:31

Lucrări de spălare a rețelelor de apă în localitățile Ineu, Beliu și Tăgădău în cursul zilei de marți

Compania de Apă Arad anunță că marți, 13.02.2024, între orele 09:00- 17:00, în localitățile Beliu și Tăgădău vor avea loc lucrări de spălare a rețelelor de apă. Atragem ...

Timișoara, primul oraș românesc care va intra oficial în Schengen

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:47

Timișoara, primul oraș românesc care va intra oficial în Schengen

Inaugurarea noului Terminal de plecări externe al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara este programată chiar în 31 martie, data agreată, în principi ...

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:45

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Înregistrarea candidaţilor pentru alegerile prezidenţiale din Federația rusă care vor avea loc în luna martie a.c. s-au încheiat. Unicul opozant real al lui Vladimir Putin, ...

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:20

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Sub coordonarea Serviciului Rutier, la data de 10 februarie a.c., a fost desfășurată o acțiune de amploare, pe drumurile județene din mediul rural, precum și în mediul urban.   ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.