Anul viitor scăpăm de birocrația din primărie ne promite primarul Călin Bibarț, prin noul proiect de digitalizare semnat astăzi
Anul viitor scăpăm de birocrația din primărie ne promite primarul Călin Bibarț, prin noul proiect de digitalizare semnat astăzi

Anul viitor scăpăm de birocrația din primărie ne promite primarul Călin Bibarț, prin noul proiect de digitalizare semnat astăzi

Marti, 08 Iunie, 2021 16:13 Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 08 Iunie, 2021 16:13 Tiparire

Primăria Municipiului Arad face un pas important în direcția digitalizării activității sale, prin semnarea contractului de „Servicii de analiză, proiectare, dezvoltare și implementare sistem informatic integrat (echipamente, licențe, servicii de dezvoltare/implementare IT) pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocrației pentru cetățeni”.

 

Contractul este semnat în cadrul proiectului „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” cod MYSMIS 126495/ cod SIPOCA 558, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, Axa prioritară 2 Administrație și sistem judiciar accesibile și transparente, proiect pe care Municipiul Arad îl implementează în perioada 15.04.2019 - 15.02.2022.

 

Semnat la data de 8 iunie 2021, contractul  vizează, pe de o parte, realizarea unei platforme integrate pentru servicii electronice pentru cetățeni și totodată, implementarea unei platforme pentru arhivarea electronică şi retrodigitalizarea documentelor din arhivă.

 

Concret se are în vedere realizarea unei noi pagini de internet a instituției, a unui portal de servicii electronice, extinderea soluției de  management a documentelor, realizarea unei  platforme de arhivare electronică, precum și instruirea funcționarilor în utilizarea acestor instrumente software.

Se vorbește foarte mult despre digitalizare în România. Ce ne dorim concret, începând din primavara anului viitor? Ne dorim ca documentele să circule în interiorul Primăriei în format digital, semnate electronic. Ne dorim o arhivă a tuturor documentelor, mai cu seamă a celor vechi.  Este un proiect care va ajuta atât cetățeanul cât și funcționarul public în demersurile sale.  Azi am semnat contractul, iar rezultatul final îl așteptăm în primavara anului viitor., a declarat primarul Călin Bibarț.




Noul site al instituției va avea o interfață modernă, va fi accesibil atât de pe calculator cât mai ales de pe telefoanele mobile și tablete, va dispune de elemente de accesibilizare, iar datele și serviciile online existente (MyArad,  ghiseulonline.ro) se vor regăsi și ele pe noul site al Primăriei Arad.

Zona de portal servicii electronice va fi zona în care cetățenii odată înregistrați în sistem vor putea să completeze o serie de solicitări, iar Primăria va elibera documentele solicitate în format digital, semnate electronic, pe canale de comunicare diverse. Scopul acestui portal este să eliminăm complet deplasarea fizică a cetățenilor la instituție pentru o serie de servicii, cele care pot fi digitalizate.


   

Pentru început vor fi digitalizate un număr de 7 servicii: 

  • Autorizaţii de acces trafic greu
  • Autorizaţii de funcţionare
  • Avize pentru orarul de funcţionare
  • Notificarea vânzărilor de lichidare
  • Petiţii - transmitere şi primire răspuns
  • Alte comunicări, avize, autorizaţii, certificate, adeverinţe
  • Plata electronică a contravalorii serviciilor solicitate (Asociat INDECO)

 

Softul folosit de Primăria Municipiului Arad încă din anul 2005  pentru managementul documentelor va fi extins cu o platformă de semnare electronică, cu o soluție de captură și indexare automată pe bază de coduri QR, astfel încât toate documentele care ajung la Primăria Arad să fie supuse unui proces de digitalizare.

 

Platforma este gândită pe de o parte să ofere un instrument cetățenilor pentru a limita pe cât posibil deplasarea fizică la instituție. Pe de altă parte este un instrument foarte flexibil și ușor de lucru care îl ajută pe funcționar să nu mai aibă hârtie pe birou, îl ajută să semneze electronic actele emise de instituție ca urmare a unei solicitări de serviciu și îl ajută să dea electronic acte din arhivă cerute de alte instituții. Visul nostru de 23 de ani, de când facem digitalizarea administrației, este… fără hârtie pe birou! Sper să ajung să văd materializat acest vis. Mai mult decât atât la ora actuală cunosc două inițiative legislative care sunt pe masa Parlamentului, care prevăd obligativitatea integrării sistemelor atât pe orizontală cât și pe verticală. Ca implementatori la nivel local a softurilor, suntem dispuși să integrăm platformele locale cu cele naționale.“, a declarat Eugen Crețu, director software la SOBIS Solutions.


                                                                                             

Obiectivul general al proiectuluiPlanificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” îl reprezintă îmbunătățirea procesului de luare a deciziei la nivelul Municipiului Arad prin introducerea unor metode și sisteme coerente de fundamentare a deciziilor, corelarea acestora cu resursele disponibile și pregătirea personalului aparatului de specialitate, precum și a consilierilor locali în vederea utilizării acestor instrumente.

 

Obiectivele specifice ale proiectului vizează:

1. Îmbunătățirea procesului de planificare strategică și alocare a resurselor în cadrul Primăriei Municipiului Arad prin elaborarea Planului Strategic Instituțional aferent anilor 2020 - 2023.

2.  Îmbunătățirea corelării între măsurile și planurile de acțiune din principalele documente de politici publice și activitățile de planificare bugetară și alocare a resurselor de către autoritatea publică locală Municipiul Arad prin actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020.

3. Implementarea unor măsuri de simplificare pentru cetățeni, în corespondență cu Planul Integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, atât din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor), cât și front-office.

4. Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. Este avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competențelor/cunoștințelor dobândite pentru 75 persoane din cadrul grupului țintă, în ceea ce privește planificarea strategică. Obiectivul general al serviciilor de instruire îl constituie familiarizarea persoanelor din grupul țintă cu implicațiile conceptului de planificare strategică.

 

Principalele rezultate așteptate la nivelul proiectului sunt următoarele:

-Plan Strategic Instituțional pentru perioada 2020-2023 pentru Primăria Municipiului Arad;

-Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad actualizată;


-Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020 actualizat;


-Platformă integrată pentru servicii electronice;

-Platformă integrată pentru arhivare electronică și retrodigitalizare arhivă;

-Cunoștințe și abilități ale personalului Primăriei Municipiului Arad în domeniul planificării strategice.

 

Valoarea totală a Proiectului este de 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă a Proiectului: 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă:  3.488.057,55 lei (98%), valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 3.025.356,04 lei (85%), valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 462.701,51 lei (13%). Iar cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului: 71.184,85 lei (2%)

Primăria Municipiului Arad face un pas important în direcția digitalizării activității sale, prin semnarea contractului de „Servicii de analiză, proiectare, dezvoltare și implementare sistem informatic integrat (echipamente, licențe, servicii de dezvoltare/implementare IT) pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocrației pentru cetățeni”.

 

Contractul este semnat în cadrul proiectului „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” cod MYSMIS 126495/ cod SIPOCA 558, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, Axa prioritară 2 Administrație și sistem judiciar accesibile și transparente, proiect pe care Municipiul Arad îl implementează în perioada 15.04.2019 - 15.02.2022.

 

Semnat la data de 8 iunie 2021, contractul  vizează, pe de o parte, realizarea unei platforme integrate pentru servicii electronice pentru cetățeni și totodată, implementarea unei platforme pentru arhivarea electronică şi retrodigitalizarea documentelor din arhivă.

 

Concret se are în vedere realizarea unei noi pagini de internet a instituției, a unui portal de servicii electronice, extinderea soluției de  management a documentelor, realizarea unei  platforme de arhivare electronică, precum și instruirea funcționarilor în utilizarea acestor instrumente software.

Se vorbește foarte mult despre digitalizare în România. Ce ne dorim concret, începând din primavara anului viitor? Ne dorim ca documentele să circule în interiorul Primăriei în format digital, semnate electronic. Ne dorim o arhivă a tuturor documentelor, mai cu seamă a celor vechi.  Este un proiect care va ajuta atât cetățeanul cât și funcționarul public în demersurile sale.  Azi am semnat contractul, iar rezultatul final îl așteptăm în primavara anului viitor., a declarat primarul Călin Bibarț.




Noul site al instituției va avea o interfață modernă, va fi accesibil atât de pe calculator cât mai ales de pe telefoanele mobile și tablete, va dispune de elemente de accesibilizare, iar datele și serviciile online existente (MyArad,  ghiseulonline.ro) se vor regăsi și ele pe noul site al Primăriei Arad.

Zona de portal servicii electronice va fi zona în care cetățenii odată înregistrați în sistem vor putea să completeze o serie de solicitări, iar Primăria va elibera documentele solicitate în format digital, semnate electronic, pe canale de comunicare diverse. Scopul acestui portal este să eliminăm complet deplasarea fizică a cetățenilor la instituție pentru o serie de servicii, cele care pot fi digitalizate.


   

Pentru început vor fi digitalizate un număr de 7 servicii: 

  • Autorizaţii de acces trafic greu
  • Autorizaţii de funcţionare
  • Avize pentru orarul de funcţionare
  • Notificarea vânzărilor de lichidare
  • Petiţii - transmitere şi primire răspuns
  • Alte comunicări, avize, autorizaţii, certificate, adeverinţe
  • Plata electronică a contravalorii serviciilor solicitate (Asociat INDECO)

 

Softul folosit de Primăria Municipiului Arad încă din anul 2005  pentru managementul documentelor va fi extins cu o platformă de semnare electronică, cu o soluție de captură și indexare automată pe bază de coduri QR, astfel încât toate documentele care ajung la Primăria Arad să fie supuse unui proces de digitalizare.

 

Platforma este gândită pe de o parte să ofere un instrument cetățenilor pentru a limita pe cât posibil deplasarea fizică la instituție. Pe de altă parte este un instrument foarte flexibil și ușor de lucru care îl ajută pe funcționar să nu mai aibă hârtie pe birou, îl ajută să semneze electronic actele emise de instituție ca urmare a unei solicitări de serviciu și îl ajută să dea electronic acte din arhivă cerute de alte instituții. Visul nostru de 23 de ani, de când facem digitalizarea administrației, este… fără hârtie pe birou! Sper să ajung să văd materializat acest vis. Mai mult decât atât la ora actuală cunosc două inițiative legislative care sunt pe masa Parlamentului, care prevăd obligativitatea integrării sistemelor atât pe orizontală cât și pe verticală. Ca implementatori la nivel local a softurilor, suntem dispuși să integrăm platformele locale cu cele naționale.“, a declarat Eugen Crețu, director software la SOBIS Solutions.


                                                                                             

Obiectivul general al proiectuluiPlanificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” îl reprezintă îmbunătățirea procesului de luare a deciziei la nivelul Municipiului Arad prin introducerea unor metode și sisteme coerente de fundamentare a deciziilor, corelarea acestora cu resursele disponibile și pregătirea personalului aparatului de specialitate, precum și a consilierilor locali în vederea utilizării acestor instrumente.

 

Obiectivele specifice ale proiectului vizează:

1. Îmbunătățirea procesului de planificare strategică și alocare a resurselor în cadrul Primăriei Municipiului Arad prin elaborarea Planului Strategic Instituțional aferent anilor 2020 - 2023.

2.  Îmbunătățirea corelării între măsurile și planurile de acțiune din principalele documente de politici publice și activitățile de planificare bugetară și alocare a resurselor de către autoritatea publică locală Municipiul Arad prin actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020.

3. Implementarea unor măsuri de simplificare pentru cetățeni, în corespondență cu Planul Integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, atât din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor), cât și front-office.

4. Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. Este avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competențelor/cunoștințelor dobândite pentru 75 persoane din cadrul grupului țintă, în ceea ce privește planificarea strategică. Obiectivul general al serviciilor de instruire îl constituie familiarizarea persoanelor din grupul țintă cu implicațiile conceptului de planificare strategică.

 

Principalele rezultate așteptate la nivelul proiectului sunt următoarele:

-Plan Strategic Instituțional pentru perioada 2020-2023 pentru Primăria Municipiului Arad;

-Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad actualizată;


-Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Arad pentru perioada post 2020 actualizat;


-Platformă integrată pentru servicii electronice;

-Platformă integrată pentru arhivare electronică și retrodigitalizare arhivă;

-Cunoștințe și abilități ale personalului Primăriei Municipiului Arad în domeniul planificării strategice.

 

Valoarea totală a Proiectului este de 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă a Proiectului: 3.559.242,40 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă:  3.488.057,55 lei (98%), valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 3.025.356,04 lei (85%), valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 462.701,51 lei (13%). Iar cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului: 71.184,85 lei (2%)

Stiri asemanatoare

Deputatul Bîlcea cere scutirea de la TVA pentru primăriile care accesează proiecte europene

Marti, 15 Iunie, 2021 14:06

Deputatul Bîlcea cere scutirea de la TVA pentru primăriile care accesează proiecte europene

Deputatul PNL de Arad Sergiu Bîlcea face demersuri pentru a ajuta primăriile să implementeze eficient proiecte pentru energie verde cu finanţare europeană. Acesta a adresat o într ...

Erdogan îi așteaptă pe arădeni cu brațele deschise. Răzvan Cadar: „Turiștii pot călători din nou în Turcia, de pe Aeroportul Internațional Arad!”

Joi, 10 Iunie, 2021 19:34

Erdogan îi așteaptă pe arădeni cu brațele deschise. Răzvan Cadar: „Turiștii pot călători din nou în Turcia, de pe Aeroportul Internațional Arad!”

Începând de astăzi,10 iunie, se dă startul curselor charter pentru Antalya, curse care vor opera până la sfârșitul lunii septembrie.   „Este o veste care ...

Bilanţ Pandemie 15 iunie: Niciun caz nou, niciun deces și 49 de cazuri active

Miercuri, 16 Iunie, 2021 06:40

Bilanţ Pandemie 15 iunie: Niciun caz nou, niciun deces și 49 de cazuri active

La nivel local, autorităţile au anunţat noul bilanţ pentru judeţul Arad înregistrat în  ultimele 24 de ore, 0 cazuri  noi de persoane infectate cu S ...

Anchetă la Spitalul Județean Arad. Consum uriaș de morfină pentru pacienții decedați de Covid

Marti, 15 Iunie, 2021 21:41

Anchetă la Spitalul Județean Arad. Consum uriaș de morfină pentru pacienții decedați de Covid

Se fac cercetări la Spitalul Județean din Arad, din cauza unui consum prea mare de morfină descoperit la o secție de terapie intensivă. Aici au fost internați bolnavi de Covid însă, ...

UTA renunță la o echipă. 11 jucători spun ”Adio”

Joi, 10 Iunie, 2021 20:35

UTA renunță la o echipă. 11 jucători spun ”Adio”

Jucătorii care nu vor face parte din lotul echipei UTA pentru viitorul sezon competițional al Ligii I sunt: Alexandru Albu, Valentin Buhăcianu, Cristian Melinte, Andrei Peteleu, Adrian Petre, ...

Pare utopie, dar românii vor primi compensații financiare în cazul întreruperilor neplanificate de energie electrică. Cel puțin așa scrie pe hârtie

Marti, 15 Iunie, 2021 15:34

Pare utopie, dar românii vor primi compensații financiare în cazul întreruperilor neplanificate de energie electrică. Cel puțin așa scrie pe hârtie

ANRE impune operatorilor de distribuție a energiei electrice să plătească compensații financiare clienților afectați de întreruperile neplanificate.   ANRE a aprobat în ...

Au sosit trotinetele electrice cu care va fi dotată Poliția Locală Arad

Miercuri, 09 Iunie, 2021 13:27

Au sosit trotinetele electrice cu care va fi dotată Poliția Locală Arad

În cursul zilei de miercuri, au sosit trotinetele electrice cu care va fi dotată Poliția Locală Arad pentru a putea patrula în zonele mai puțin accesibile cum sunt: Faleza Mureșu ...

Investiţii pentru modernizarea staţiilor de tramvai. Staţiile de tramvai şi autobuz din Arad sunt amenajate pe timp de noapte

Marti, 15 Iunie, 2021 17:02

Investiţii pentru modernizarea staţiilor de tramvai. Staţiile de tramvai şi autobuz din Arad sunt amenajate pe timp de noapte

„Administraţia PNL lucrează pentru un sistem de transport modern. Avem în vedere proiecte mari, realizate atât din fonduri europene cât şi prin efortul administraţiei ...

Valabil și pentru arădeni. Absolvenții de liceu care iau 10 la Bac vor intra gratis la Untold și Neversea

Marti, 15 Iunie, 2021 07:07

Valabil și pentru arădeni. Absolvenții de liceu care iau 10 la Bac vor intra gratis la Untold și Neversea

Organizatorii festivalurilor Untold și Neversea continuă și în acest an campania ,,BAC DE 10”, începută acum 7 ani.   Prin urmare, absolvenții de liceu care iau nota ...

Țânțarii arădeni sunt condamnați la moarte. Prima acțiune de dezinsecție din municipiu

Joi, 10 Iunie, 2021 17:35

Țânțarii arădeni sunt condamnați la moarte. Prima acțiune de dezinsecție din municipiu

Primăria Municipiului Arad va demara săptămâna viitoare prima acţiune de dezinsecţie (delarvizare) în spaţiile deschise de pe domeniul public şi privat al Municipiului Arad. De ...

Două TIR-uri s-au ”pupat” la Săvârșin. Șoferii au scăpat teferi

Marti, 15 Iunie, 2021 13:48

Două TIR-uri s-au ”pupat” la Săvârșin. Șoferii au scăpat teferi

În această dimineață, 15 iunie, a avut loc un eveniment rutier între două autotrenuri pe D.N.7 în localitatea Săvârșin.   Din primele cercetări a rezultat c ...

Focar de pestă porcină la Dezna și Laz. Set de măsuri pentru prevenirea răspândirii bolii

Luni, 07 Iunie, 2021 16:48

Focar de pestă porcină la Dezna și Laz. Set de măsuri pentru prevenirea răspândirii bolii

Având în vedere că la efectivele de porci din două exploatații nonprofesionale aflate în satele Laz și Dezna, comuna Dezna, județul Arad, s-a confirmat boala pestă porcin ...

300 de angajați ai firmei Continental din Nădab vor fi afectați datorită relocării activității acesteia la Carei

Marti, 15 Iunie, 2021 07:27

300 de angajați ai firmei Continental din Nădab vor fi afectați datorită relocării activității acesteia la Carei

Continental anunță transferul activităților sale de la fabrica de sisteme de inducție din Nădab la locația de producție de furtunuri din cauciuc de încălzire/răcire din Carei. Tra ...

10 polițiști de la Serviciul de Înmatriculări Vehicule Timiș au fost reținuți pentru luare de mită

Luni, 14 Iunie, 2021 20:22

10 polițiști de la Serviciul de Înmatriculări Vehicule Timiș au fost reținuți pentru luare de mită

Ofițeri de la DGA Timișoara au descins la sediul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule Timiș. Au chemat 10 dintre polițiștii angajați la ...

Electric Castle revine cu surprize în această vară la Cluj

Marti, 08 Iunie, 2021 14:45

Electric Castle revine cu surprize în această vară la Cluj

Electric Castle vine cu o nouă surpriză anul acesta! Organizatorii au pregătit 10 zile cu peste 400 de evenimente în peste 30 de locații din Cluj-Napoca și Bonțidas scrie monitorulcj. ...

În curând românii vor umbla cu două portofele la ei. Comisia Europeană vrea portofel de identitate digitală

Vineri, 04 Iunie, 2021 07:10

În curând românii vor umbla cu două portofele la ei. Comisia Europeană vrea portofel de identitate digitală

Comisia Europeană a propus, joi, 3 iunie, cadrul pentru crearea unui sistem de identificare digitală europeană, de care vor putea beneficia toţi cetăţenii europeni, rezidenţii şi în ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.