Încep concedierile în rândul angajaților de la stat. Prima companie care va da afară 1.400 de salariați pentru a-și scădea cheltuielile salariale este CFR Marfă.
Potrivit unui proiect publicat de Ministerul Transporturilor, CFR Marfă, companie de stat aflată în impas, intenționează să dea afară 1.400 de angajați și să diminueze cheltuielile salariale cu aproape 30%. CFR Marfă are aproximativ 4.700 de angajați și are pierdere contabilă din anii precedenți de 2,7 miliarde lei.
În februarie 2020, Comisia Europeană a constatat că operatorul de transport feroviar de marfă CFR Marfă a primit un ajutor de stat incompatibil în valoare de cel puțin 570 de milioane euro din partea României, prin anularea datoriilor și prin neîncasarea unor datorii de la societate. România trebuie să recupereze de la CFR Marfă ajutorul ilegal și dobânzile aferente.
CFR Marfă a înregistrat plăți restante de aproape 3,5 miliarde lei la final de 2020, iar pentru anul în curs estimează reducerea lor cu 63%
.
Cheltuielile de natură salarială programate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, sunt mai mici cu 29% față de cele programate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020.
În anul 2021, în cadrul procedurii de concordat preventiv, a fost estimat, recuperarea datoriei restante, care reprezintă ajutor de stat, urmând ca până la închiderea acestei proceduri în luna martie 2022, sa fie recuperat întreg ajutorul de stat.
Sursa:Bugetul.ro
Încep concedierile în rândul angajaților de la stat. Prima companie care va da afară 1.400 de salariați pentru a-și scădea cheltuielile salariale este CFR Marfă.
Potrivit unui proiect publicat de Ministerul Transporturilor, CFR Marfă, companie de stat aflată în impas, intenționează să dea afară 1.400 de angajați și să diminueze cheltuielile salariale cu aproape 30%. CFR Marfă are aproximativ 4.700 de angajați și are pierdere contabilă din anii precedenți de 2,7 miliarde lei.
În februarie 2020, Comisia Europeană a constatat că operatorul de transport feroviar de marfă CFR Marfă a primit un ajutor de stat incompatibil în valoare de cel puțin 570 de milioane euro din partea României, prin anularea datoriilor și prin neîncasarea unor datorii de la societate. România trebuie să recupereze de la CFR Marfă ajutorul ilegal și dobânzile aferente.
CFR Marfă a înregistrat plăți restante de aproape 3,5 miliarde lei la final de 2020, iar pentru anul în curs estimează reducerea lor cu 63%
.
Cheltuielile de natură salarială programate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, sunt mai mici cu 29% față de cele programate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020.
În anul 2021, în cadrul procedurii de concordat preventiv, a fost estimat, recuperarea datoriei restante, care reprezintă ajutor de stat, urmând ca până la închiderea acestei proceduri în luna martie 2022, sa fie recuperat întreg ajutorul de stat.
Sursa:Bugetul.ro