Delegaţia PNL Arad care s-a întâlnit cu reprezentanţii guvernului Orban vineri la Bucureşti, a readus în discuţie proiecte pentru Arad abandonate în Guvernările PSD. Acestea au fost prezentate în cadrul unei copnferinţe de presă la sediul PNL Arad în cursul zilei de sâmbătă, la care au participat preşedintele PNL Gheorghe Falcă, prin-vicepreşedintele PNL Arad Iustin Cionca şi prin-vicepreşedintele organizaţiei municipale a PNL Arad Călin Bibarţ.
Din delegaţia condusă de europarlamentarul Gheorghe Falcă au făcut parte: Iustin Cionca, președintele CJA; primarul Călin Bibarț; Sergiu Bîlcea și Răzvan Cadar, vicepreședinți ai CJA; deputatul Glad Varga; Geanina Pistru; Simona Stan; Horia Timiș, directorul DSP, și primarii din județ: Florin Farcașiu, Ciprian Otlăcan, Bogdan Ban, Daniel Tomuța și Corneliu Popi-Morodan.
„Am discutat despre un proiect de hotărâre pentru ca Aradul să primească, prin Consiliul Județean, peste un milion de euro printr-o hotărâre de guvern, având în vedere că a fost în prima linie a luptei împotriva pandemiei. Am mai discutat despre banii solicitați pentru Spitalul Județean, o parte solicitați prin CJA, o parte prin Primărie pentru clădirea fostului Spital Municipal. Este vorba despre 33 milioane de lei, aproximativ șase milioane de euro, bani nerambursabili de la Uniunea Europeană”, a declarat Gheorghe Falcă.
Ce proiecte au fost discutate:
Centura de S-E, deșeuri și PNDL
Este vorba de cele 55 de străzi de pământ care mai sunt în Arad, lucrare care nu a fost finanţată de guvernul PSD prin programul PNDL (Programul Naţional de Dezvoltare Locală), administraţia arădeană a finanţat însă începutul acestui proiect din bugetul propriu.
Centura de SE – care este proiectată să fie finalizată în 2022 şi care va închide inelul de centură al municipiului Arad.
Canalul Mureșel
Intubarea Canalului Mureşel a fost un alt proiect major prezentat de delegaţia arădeană, acesta străbate municipiul Arad, iar cea mai mare parte nu este intubat, creând un disconfort major locuitorilor mai ales din cartierele Confecţii şi Cadaş.
„Am căzut de acord că va veni în Arad ministrul Agriculturii împreună cu șeful ANIF, să împărțim în două responsabilitatea. Dânșii să-și facă zona de canal și un studiu de fezabilitate să fie realizat de Primărie, astfel încât pe acest traseu să avem un culoar verde, care să aibă pistă de biciclete”, a continuat Gheorghe Falcă.
Cetatea Aradului
Un alt proiect major a fost Cetatea Aradului, cetate care se află în centrul municipiului şi care, aşa cum s- întâmplat în multe oraşe din ţară ar trebui preluată de municipalitate, restaurată şi introdusă în circuitul turistic, însă acest lucru nu a fost posibil datorită tergiversărilor şi condiţiilor puse de miniştri PSD al apărării din ultimii 7 ani în frunte cu Mihai Fifor.
Propunerea delegaţiei arădene a fost ca Cetatea Aradului să fie preluată de primărie, iar în prima fază armata poate rămâne în cetate, doar că administraţia preluând-o în patrimoniu, poate începe demersurile pentru o finanţare europeană, un ultim tren pentru acest lucru, având în vedere că demersurile se întind pe o perioadă mai lungă de timp, iar ciclul financiar european 2021-2027 este ultimul tren pentru a obţine fonduri în vederea restaurării, după acest ciclu financiar nu vor mai exista fonduri pentru astfel de lucrări.
„Am prezentat și hotărârea de guvern din 2010, am spus că în 2012, ministrul Apărării de atunci, Dobrițoiu, a fost cel care a oprit relația dintre Guvern, Ministerul Apărării și Primărie, exact la solicitarea unui politician din Arad, dar a venit apoi un alt politician din Arad, care a fost ministru și care n-a făcut nimic, crezând că așa o să rezolve un conflict politic în municipiul Arad”, a mai spus Falcă.
Centru Național Sportiv la Arad
„Ministrul Sportului spune că își dorește să găsească fonduri europene, adică bani nerambursabili pentru sălile de sport. Am fost la Ministerul Fondurilor Europene, și pe finațarea eficienței energetice a clădirilor se poate finața o parte din reabilitarea sălilor de sport din România. O reabilitare cu un alt unghi de înclinare a tribunelor, astfel încât aproape se dublează numărul de spectatori. La fel discutăm și despre bazinul olimpic. Am discutat despre faptul că la Guvern există bazin olimpic, la Primărie există bazin de polo. Avem patinoar, terenuri de tenis și în Arad există un hotel sportiv, care de zece ani stă în paragină. Aparține Ministerului Educației. Am solicitat să fie transferat la Ministerul Sportului, să investească și să fie înglobat în acest Centru Național Sportiv. Evident am prezentat și stadionul UTA”, a mai spus Gheorghe Falcă. Nu a fost uitată nici finațarea de 2,5 milioane de euro pentru stadion de care a fost văduvit Aradul de guvernarea PSD.
Drum expres Arad-Oradea
Un alt proiect important prezentat premierului Orban a fost drumul expres Arad-Oradea care pe lângă faptul că ar scurta timpii de deplasare dintre cele două oraşe care fac parte din AVE (Alianţa Vestului), rezolvă o altă problemă a municipiului Arad, şi anume traficul greu din cartierul Gai, care astfel ar decongestiona traficul din Zona Industrială Vest, mai exact de pe strada Teneţchi.
Delegaţia PNL Arad care s-a întâlnit cu reprezentanţii guvernului Orban vineri la Bucureşti, a readus în discuţie proiecte pentru Arad abandonate în Guvernările PSD. Acestea au fost prezentate în cadrul unei copnferinţe de presă la sediul PNL Arad în cursul zilei de sâmbătă, la care au participat preşedintele PNL Gheorghe Falcă, prin-vicepreşedintele PNL Arad Iustin Cionca şi prin-vicepreşedintele organizaţiei municipale a PNL Arad Călin Bibarţ.
Din delegaţia condusă de europarlamentarul Gheorghe Falcă au făcut parte: Iustin Cionca, președintele CJA; primarul Călin Bibarț; Sergiu Bîlcea și Răzvan Cadar, vicepreședinți ai CJA; deputatul Glad Varga; Geanina Pistru; Simona Stan; Horia Timiș, directorul DSP, și primarii din județ: Florin Farcașiu, Ciprian Otlăcan, Bogdan Ban, Daniel Tomuța și Corneliu Popi-Morodan.
„Am discutat despre un proiect de hotărâre pentru ca Aradul să primească, prin Consiliul Județean, peste un milion de euro printr-o hotărâre de guvern, având în vedere că a fost în prima linie a luptei împotriva pandemiei. Am mai discutat despre banii solicitați pentru Spitalul Județean, o parte solicitați prin CJA, o parte prin Primărie pentru clădirea fostului Spital Municipal. Este vorba despre 33 milioane de lei, aproximativ șase milioane de euro, bani nerambursabili de la Uniunea Europeană”, a declarat Gheorghe Falcă.
Ce proiecte au fost discutate:
Centura de S-E, deșeuri și PNDL
Este vorba de cele 55 de străzi de pământ care mai sunt în Arad, lucrare care nu a fost finanţată de guvernul PSD prin programul PNDL (Programul Naţional de Dezvoltare Locală), administraţia arădeană a finanţat însă începutul acestui proiect din bugetul propriu.
Centura de SE – care este proiectată să fie finalizată în 2022 şi care va închide inelul de centură al municipiului Arad.
Canalul Mureșel
Intubarea Canalului Mureşel a fost un alt proiect major prezentat de delegaţia arădeană, acesta străbate municipiul Arad, iar cea mai mare parte nu este intubat, creând un disconfort major locuitorilor mai ales din cartierele Confecţii şi Cadaş.
„Am căzut de acord că va veni în Arad ministrul Agriculturii împreună cu șeful ANIF, să împărțim în două responsabilitatea. Dânșii să-și facă zona de canal și un studiu de fezabilitate să fie realizat de Primărie, astfel încât pe acest traseu să avem un culoar verde, care să aibă pistă de biciclete”, a continuat Gheorghe Falcă.
Cetatea Aradului
Un alt proiect major a fost Cetatea Aradului, cetate care se află în centrul municipiului şi care, aşa cum s- întâmplat în multe oraşe din ţară ar trebui preluată de municipalitate, restaurată şi introdusă în circuitul turistic, însă acest lucru nu a fost posibil datorită tergiversărilor şi condiţiilor puse de miniştri PSD al apărării din ultimii 7 ani în frunte cu Mihai Fifor.
Propunerea delegaţiei arădene a fost ca Cetatea Aradului să fie preluată de primărie, iar în prima fază armata poate rămâne în cetate, doar că administraţia preluând-o în patrimoniu, poate începe demersurile pentru o finanţare europeană, un ultim tren pentru acest lucru, având în vedere că demersurile se întind pe o perioadă mai lungă de timp, iar ciclul financiar european 2021-2027 este ultimul tren pentru a obţine fonduri în vederea restaurării, după acest ciclu financiar nu vor mai exista fonduri pentru astfel de lucrări.
„Am prezentat și hotărârea de guvern din 2010, am spus că în 2012, ministrul Apărării de atunci, Dobrițoiu, a fost cel care a oprit relația dintre Guvern, Ministerul Apărării și Primărie, exact la solicitarea unui politician din Arad, dar a venit apoi un alt politician din Arad, care a fost ministru și care n-a făcut nimic, crezând că așa o să rezolve un conflict politic în municipiul Arad”, a mai spus Falcă.
Centru Național Sportiv la Arad
„Ministrul Sportului spune că își dorește să găsească fonduri europene, adică bani nerambursabili pentru sălile de sport. Am fost la Ministerul Fondurilor Europene, și pe finațarea eficienței energetice a clădirilor se poate finața o parte din reabilitarea sălilor de sport din România. O reabilitare cu un alt unghi de înclinare a tribunelor, astfel încât aproape se dublează numărul de spectatori. La fel discutăm și despre bazinul olimpic. Am discutat despre faptul că la Guvern există bazin olimpic, la Primărie există bazin de polo. Avem patinoar, terenuri de tenis și în Arad există un hotel sportiv, care de zece ani stă în paragină. Aparține Ministerului Educației. Am solicitat să fie transferat la Ministerul Sportului, să investească și să fie înglobat în acest Centru Național Sportiv. Evident am prezentat și stadionul UTA”, a mai spus Gheorghe Falcă. Nu a fost uitată nici finațarea de 2,5 milioane de euro pentru stadion de care a fost văduvit Aradul de guvernarea PSD.
Drum expres Arad-Oradea
Un alt proiect important prezentat premierului Orban a fost drumul expres Arad-Oradea care pe lângă faptul că ar scurta timpii de deplasare dintre cele două oraşe care fac parte din AVE (Alianţa Vestului), rezolvă o altă problemă a municipiului Arad, şi anume traficul greu din cartierul Gai, care astfel ar decongestiona traficul din Zona Industrială Vest, mai exact de pe strada Teneţchi.