Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar
Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 Redactia NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 Tiparire

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

Stiri asemanatoare

Dorian Curcanu și soluția financiară miraculoasă de consilier local USR: cum să trăiești cu 182 de lei pe lună

Miercuri, 04 August, 2021 09:25

Dorian Curcanu și soluția financiară miraculoasă de consilier local USR: cum să trăiești cu 182 de lei pe lună

Curioși din fire, așa cum facem în fiecare an, tragem cu ochiul peste declarațiile de avere ale aleșilor locali, căci, întotdeauna găsim lucruri interesenta. În anul aces ...

Ionel Bulbuc, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad: „Achiziționăm trei microbuze pentru elevii cu cerințe educaționale speciale”

Miercuri, 04 August, 2021 13:20

Ionel Bulbuc, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad: „Achiziționăm trei microbuze pentru elevii cu cerințe educaționale speciale”

Ionel Bulbuc, vicepreședinte al Consiliului Județean, a propus alocarea a 300.000 de lei pentru achiziționarea a trei microbuze pentru transportul elevilor cu cerințe educaționale speciale. ...

Bilanţ Pandemie 5 august: Valul 4 începe să-și facă simtită prezența. Record de infectări în ultimele 2 luni

Miercuri, 04 August, 2021 17:03

Bilanţ Pandemie 5 august: Valul 4 începe să-și facă simtită prezența. Record de infectări în ultimele 2 luni

La nivel national s-au înregistrat 271 de cazuri noi de persoane infecate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19) în ultimele 24 de ore (un record al ultimelor ...

După 5 zile de luptă cu flăcările, incendiul de la groapa de gunoi a fost stins

Joi, 05 August, 2021 07:37

După 5 zile de luptă cu flăcările, incendiul de la groapa de gunoi a fost stins

Incendiul la groapa de gunoi s-a declanșat sâmbătă 31 iulie și a mobilizat forte importante ale pompierilor și ale operatorului economic care administrează groapa.   Miercuri, ...

Produs în Arad, ediția a III – a, în 7 și 8 august

Marti, 03 August, 2021 16:18

Produs în Arad, ediția a III – a, în 7 și 8 august

Evenimentul „Produs în Arad”, îndrăgit de arădeni încă de la prima ediţie, se va desfășura la sfârşitul acestei săptămâni, în 7 și 8 augu ...

Razii ale polițiștilor pe Autostrada A1 între Deva și Nădlac. Amenzi de 50.000 de lei în doar câteva ore

Miercuri, 04 August, 2021 15:09

Razii ale polițiștilor pe Autostrada A1 între Deva și Nădlac. Amenzi de 50.000 de lei în doar câteva ore

Polițiști Biroului Poliția Autostrada A1 Deva - Nădlac, împreună cu reprezentanți ai Registrului Auto Român și ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul ...

UTA a lăsat trupa lui Becali cu două puncte în minus în drumul acesteia spre Champions League. UTA- FCSB 1-1

Luni, 02 August, 2021 07:59

UTA a lăsat trupa lui Becali cu două puncte în minus în drumul acesteia spre Champions League. UTA- FCSB 1-1

Într-o declarație halucinantă făcută deunăzi patronal roș-albaștrilor, Gigi Becali afirma după eliminarea rușinoasă din Conference League că nu-l interesa această competiție ci ...

Taxele județene pentru urbanism și lucrări de construcții rămân neschimbate

Luni, 02 August, 2021 08:45

Taxele județene pentru urbanism și lucrări de construcții rămân neschimbate

Consilierii județeni au decis menținerea taxelor județene pentru activitatea de urbanism, amenajarea teritoriului și autorizarea lucrărilor de construcții inclusiv pentru anul 2022.   ...

Întreruperi programate de curent electric în săptămâna 09-15 august

Joi, 05 August, 2021 08:08

Întreruperi programate de curent electric în săptămâna 09-15 august

Enel ARAD a comunicat programul întreruperilor de energie electrică în săptămâna 09-15 august, conform situației de mai jos.   Ziua / Data L ...

Tractor cuprins de flăcări la Iratoșu

Miercuri, 28 Iulie, 2021 10:04

Tractor cuprins de flăcări la Iratoșu

Detașamentul de Pompieri Arad a intervenit marți în zonă localității Iratosu pentru stingerea unui incendiu ce se manifesta la un  tractor.   La sosirea echipajului de stin ...

Canicula prelungește restricțiile de tonaj (7,5 t) și pe 2 august

Luni, 02 August, 2021 07:55

Canicula prelungește restricțiile de tonaj (7,5 t) și pe 2 august

Luni, 02.08.2021, în intervalul orar 12:00-20:00, se vor institui restricții de circulație pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t pe întreaga re ...

Întreruperi la energie electrică programate la Pâncota, Sagu și Nadăș

Marti, 20 Iulie, 2021 07:37

Întreruperi la energie electrică programate la Pâncota, Sagu și Nadăș

E-Distribuţie Banat SA, Zona de Medie şi Joasă Tensiune ARAD a redus numărul întreruperilor programate pentru lucrările de reparaţii şi întreţinere instalaţii şi r ...

UTA – FCSB se joacă cu casa închisă

Miercuri, 28 Iulie, 2021 16:36

UTA – FCSB se joacă cu casa închisă

Interes maxim pentru meciul UTA – FCSB, toate biletele puse în vînzare pentru partida cu FCSB au fost vîndute.   Cele aproximativ 5500 puse în vînz ...

Secția Psihiatrie de pe strada Octavian Goga relocată temporar

Luni, 02 August, 2021 16:53

Secția Psihiatrie de pe strada Octavian Goga relocată temporar

Activitatea Secției Clinice Psihiatrie, situată în municipiul Arad, pe strada Octavian Goga, va fi relocată temporar în cadrul Secției Boli Infecțioase Adulți, de pe strada Ște ...

Rupt de beat a lovit un biciclist și a fugit de la fața locului

Luni, 19 Iulie, 2021 16:31

Rupt de beat a lovit un biciclist și a fugit de la fața locului

Polițiștii Biroului Rutier cercetează un bărbat de 34 de ani, din comuna Livada, care la data de 17 iulie a.c., ar fi condus un autoturism pe strada Banu Mărăcine, din municipiul Arad, iar ...

Deputatul Bîlcea face demersuri pentru reluarea lucrărilor la pasajul din Micălaca

Luni, 26 Iulie, 2021 20:32

Deputatul Bîlcea face demersuri pentru reluarea lucrărilor la pasajul din Micălaca

Finalizarea pasajului peste calea ferată în Micălaca este un obiectiv prioritar pentru Arad. Acesta este motivul pentru care deputatul PNL Sergiu Bîlcea face demersuri pentru urgent ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.