Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar
Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 Redactia NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 Tiparire

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

Stiri asemanatoare

Grupul Popular European (PPE), reuniune extraordinară la Praga

Joi, 28 Aprilie, 2022 14:19

Grupul Popular European (PPE), reuniune extraordinară la Praga

În contextul viitoarei Președinții a Uniunii Europene pe care o va prelua Cehia, Grupul Partidului Popular European are o reuniune extraordinară la Praga.   „Alături de col ...

Hepatita misterioasă a ajuns și în România. Fetiță de 5 ani, suspectă de hepatită severă de cauză necunoscută. Ea nu a călătorit în străinătate

Miercuri, 27 Aprilie, 2022 09:56

Hepatita misterioasă a ajuns și în România. Fetiță de 5 ani, suspectă de hepatită severă de cauză necunoscută. Ea nu a călătorit în străinătate

În România a fost raportat până acum un caz al unei fetițe în vârstă de 5 ani, cu simptomatologie de hepatită de cauză necunoscută. Este internată la un spita ...

Un tânăr drogat și-a făcut mașina praf într-un cap de pod din Vladimirescu

Joi, 28 Aprilie, 2022 11:07

Un tânăr drogat și-a făcut mașina praf într-un cap de pod din Vladimirescu

În noaptea de 27/28 aprilie a.c., în jurul orei 01.50, a avut loc un accident rutier ușor pe  D.N.7, în comuna Vladimirescu.   Din cercetări a reieșit că un t&ac ...

Primăria Arad a primit anul acesta 28 de milioane de lei pentru termoficare de la Guvern

Joi, 28 Aprilie, 2022 15:27

Primăria Arad a primit anul acesta 28 de milioane de lei pentru termoficare de la Guvern

Arădenii au beneficiat de căldură și apă caldă în această iarnă cu sprijinul Guvernului. Deputatul PNL Sergiu Bîlcea a amintit într-o conferință de presă că orașul ...

Poliția Locală a monitorizat timp de o lună platformele de depozitare a gunoiului din Arad

Joi, 28 Aprilie, 2022 08:28

Poliția Locală a monitorizat timp de o lună platformele de depozitare a gunoiului din Arad

În perioada 15 martie -15 aprilie 2022, polițiștii locali din cadrul Biroului Protecția Mediului au desfășurat acțiuni de monitorizare a platformelor gospodărești de pe raza municip ...

Revenire spectaculoasă și victorie a fetelor miercuri seara în sala Sporturilor din Arad. 2-2 scor general, meciul decisiv va fi la Sfântu Gheorghe

Miercuri, 27 Aprilie, 2022 23:15

Revenire spectaculoasă și victorie a fetelor miercuri seara în sala Sporturilor din Arad. 2-2 scor general, meciul decisiv va fi la  Sfântu Gheorghe

Chiar dacă e greu de crezut, în meciul patru al finalei Ligii Națioanle de Baschet Feminin, dintre FCC Baschet UAV Arad și Sepsi Sfântu Gheorghe, Sala Sporturilor „Victoria&r ...

Primăria are deschise 20 de șantiere, investiții de 544 milioane de lei. Lista investițiilor la care se lucrează în Arad

Joi, 28 Aprilie, 2022 17:18

Primăria are deschise 20 de șantiere, investiții de 544 milioane de lei. Lista investițiilor la care se lucrează în Arad

Lazăr Faur, viceprimarul Aradului, a prezentat situația investițiilor în derulare în municipiul Arad.   „Am vorbit despre proiectele de viitor, acum prezentăm lucrăr ...

Campionii mondiali ai roboticii au revenit acasă

Miercuri, 27 Aprilie, 2022 15:57

Campionii mondiali ai roboticii au revenit acasă

Echipa Delta Force de la Liceul Național de Informatică din Arad a scris istorie la Campionatul Mondial de Robotică din Houston (SUA). Tinerii arădeni sunt marii câștigători ai compet ...

A ajuns în șanț pe Arad-Șiria

Joi, 13 Ianuarie, 2022 11:07

A ajuns în șanț pe Arad-Șiria

În această dimineață în jurul orei 7.30, a avut loc un accident rutier ușor pe D.J.709 în afara localității Horia.   Din cercetări a reieșit că un bărbat de 62 ...

Grupul Popular European (PPE), reuniune extraordinară la Praga

Joi, 28 Aprilie, 2022 14:19

Grupul Popular European (PPE), reuniune extraordinară la Praga

În contextul viitoarei Președinții a Uniunii Europene pe care o va prelua Cehia, Grupul Partidului Popular European are o reuniune extraordinară la Praga.   „Alături de col ...

Program citire apometre săptămâna 17 - 21.01.2022

Miercuri, 19 Ianuarie, 2022 11:11

Program citire apometre săptămâna 17 - 21.01.2022

Marți 18.01.2022  Poetului, Ursului, Plopilor, Tribunul  Andreica, Secerei, Stupilor, Făt Frumos, Aleea Saturn, Turdei, Jiului, Oltului, Agricultorilor, Timișului, Retezat, Albinelor ...

România va avea primul reactor nuclear modular de mici dimensiuni din Europa. Cum funcționează tehnologia de ultimă generație SMR

Joi, 28 Aprilie, 2022 09:05

România va avea primul reactor nuclear modular de mici dimensiuni din Europa. Cum funcționează tehnologia de ultimă generație SMR

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunțat că România va fi prima țară din Europa care va avea o centrală cu SMR - reactor modular cu fisiune nucleară de mici dimensiuni.   ...

Manifestări organizate la Arad cu ocazia sărbătoririi zilei forțelor terestre

Miercuri, 27 Aprilie, 2022 17:34

Manifestări organizate la Arad cu ocazia sărbătoririi 
zilei forțelor terestre

Batalionul 191 Infanterie „Colonel Radu Golescu” organizează, în zilele de 28 și 30 aprilie, o serie de activități dedicate sărbătoririi celei mai numeroase categorii de f ...

Vizita prim-ministrului României Nicolae-Ionel Ciucă la Kiev. România va sprijini în continuare Ucraina

Miercuri, 27 Aprilie, 2022 12:42

Vizita prim-ministrului României Nicolae-Ionel Ciucă la Kiev. România va sprijini în continuare Ucraina

Prim-ministrul României Nicolae-Ionel Ciucă a efectuat, la 26 aprilie 2022, o vizită de lucru în Ucraina, la Kiev, pe parcursul căreia a fost însoțit de președintele Camere ...

La 1 februarie, expiră certificatul digital de călătorie în UE pentru cei care nu și-au făcut doza booster în 9 luni de la rapel

Luni, 24 Ianuarie, 2022 18:43

La 1 februarie, expiră certificatul digital de călătorie în UE pentru cei care nu și-au făcut doza booster în 9 luni de la rapel

Alexandru Rafila, ministrul Sănătății, a declarat, la Europa FM, că persoanele pentru care au trecut mai mult de 9 luni de la efectuarea dozei doi ar trebui să-și facă doza booster p ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.