Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar
Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 Redactia NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 Tiparire

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

Stiri asemanatoare

Prioritatea Guvernului este revenirea la normalitate!

Vineri, 26 Noiembrie, 2021 16:24

Prioritatea Guvernului este revenirea la normalitate!

Noul Guvern condus de Nicolae Ciucă are ca obiectiv depășirea crizei sanitare și relansarea economiei cu ajutorul investițiilor, consideră deputații PNL Sergiu Bîlcea și Glad Varga. ...

Au început pregătirile pentru Târgul de Crăciun 2021

Vineri, 26 Noiembrie, 2021 18:14

Au început pregătirile pentru Târgul de Crăciun 2021

Primăria Municipiului Arad prin Centrul Municipal de Cultură se pregătește pentru o nouă ediție a Târgului de Crăciun care-și va deschide porțile în data de 4 decembrie. T&a ...

Din 180 de decese la nivel național, 7 sunt din Arad, 83 de cazuri noi și 1357 de cazuri active

Sambata, 27 Noiembrie, 2021 14:48

Din 180 de decese la nivel național, 7 sunt din Arad, 83 de cazuri noi și 1357 de cazuri active

La nivel national s-au înregistrat 1.727 de cazuri noi de persoane infecate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19) în ultimele 24 de ore. În urma r ...

IKEA anunță oficial începerea lucrărilor de construcție la magazinul de lângă Timișoara

Sambata, 27 Noiembrie, 2021 08:59

IKEA anunță oficial începerea lucrărilor de construcție la magazinul de lângă Timișoara

Retailerul suedez de mobilă IKEA a anunțat oficial că a început lucrările de construcție la cel de-al treilea magazin al său în România, o investiție de 60 de milioane de ...

Autoturism carbonizat pe drumul Arad – Șiria, după ce s-a răsturnat în afara carosabilui

Sambata, 27 Noiembrie, 2021 10:59

Autoturism carbonizat pe drumul Arad – Șiria, după ce s-a răsturnat în afara carosabilui

Aseară în jurul orei 23.00 Detașamentul de Pompieri Arad a intervenit pe drumul județean Arad - Șiria cu o autospecială de stingere, 2 echipaj SMURD și 1 echipaj descarcerare. La fa ...

GPS pe toată flota de autoturisme a Primăriei Arad, urmează la anul implementarea unui sistem electronic de pontaj

Vineri, 26 Noiembrie, 2021 16:57

GPS pe toată flota de autoturisme a Primăriei Arad, urmează la anul implementarea unui sistem electronic de pontaj

De la începutul lunii octombrie, pe toate cele 83 de autovehicule aflate în dotarea Primăriei Arad au fost montate aparate tip GPS, conectate la un sistem de monitorizare şi managem ...

1 decembrie cu posibile ninsori. Luna decembrie va începe cu un val de aer rece

Joi, 25 Noiembrie, 2021 21:35

1 decembrie cu posibile ninsori. Luna decembrie va începe cu un val de aer rece

După o ușoară încălzire a vremii în ultimul weekend de noiembrie, ultimele zile ale lunii noiembrie, precum și începutul lui decembrie vor aduce ninsori în jumătatea ...

Accident mortal pe D.N.79 A. O femeie de 64 ani pe bicicletă lovită de un autoturism, a decedat în drum spre spital

Sambata, 27 Noiembrie, 2021 10:36

Accident mortal pe D.N.79 A. O femeie de 64 ani pe bicicletă lovită de un autoturism, a decedat în drum spre spital

Aseară, în jurul orei 21.55, a avut loc un accident rutier grav pe D.N. 79 A.   În urma verificărilor a reieșit că un tânăr de 28 ani, din localitatea Sintea Mare, c ...

Magazinele Enel din județele Arad, Închise marți și miercuri, 30 noiembrie și 1 decembrie

Vineri, 26 Noiembrie, 2021 18:59

Magazinele Enel din județele Arad, Închise marți și miercuri, 30 noiembrie și 1 decembrie

Magazinele Enel din judeţul Arad vor fi închise marți și miercuri, 30 noiembrie și 1 decembrie, zile libere legale, iar serviciul de call center va fi disponibil numai pentru transmiter ...

Undă verde în UE pentru vaccinarea anti-COVID a copiilor între 5 și 11 ani. Când începe campania în România

Joi, 25 Noiembrie, 2021 22:07

Undă verde în UE pentru vaccinarea anti-COVID a copiilor între 5 și 11 ani. Când începe campania în România

Agenția Europeană a Medicamentului a autorizat, joi, utilizarea vaccinului anti-COVID de la Pfizer pentru copii cu vârste între 5 și 11 ani, anunță Reuters. În Români ...

“A ieșit fum alb” de la Palament. Guvernul Ciucă a fost investit cu 318 voturi, a depus jurămîntul și a avut și prima ședință

Joi, 25 Noiembrie, 2021 18:57

“A ieșit fum alb” de la Palament. Guvernul Ciucă a fost investit cu 318 voturi, a depus jurămîntul și a avut și prima ședință

Guvernul condus de Nicolae Ciucă a obținut joi voturile de învestire în Parlament. Cabinetul a fost votat cu o majoritate confortabilă de 318 voturi, cu peste 80 mai mult decâ ...

Noua bancnota de 20 de lei va fi pusă în circulație începând cu 1 decembrie 2021

Vineri, 26 Noiembrie, 2021 08:52

Noua bancnota de 20 de lei va fi pusă în circulație începând cu 1 decembrie 2021

Bancnota cu valoarea nominală de 20 de lei care o va ilustra pe Ecaterina Teodoroiu va fi pusă în circulație începând cu data de 1 decembrie 2021, anunță Banca Națională ...

Firmele mai au la dispoziție 7 zile să-și conecteze casele de marcat la ANAF. Cei care nu o fac riscă amenzi între 8.000 și 10.000 de lei!

Miercuri, 24 Noiembrie, 2021 18:55

Firmele mai au la dispoziție 7 zile să-și conecteze casele de marcat la ANAF. Cei care nu o fac riscă amenzi între 8.000 și 10.000 de lei!

Operatorii economici, contribuabili mici și mijlocii, care au obligația utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF), mai au timp până la 30 noiembrie pentru conectarea ap ...

A împrăștiat fierul vechi pe trotuar. S-a ales cu amendă de 2.500 de lei și cu activitatea firmei suspendată

Joi, 11 Noiembrie, 2021 17:32

A împrăștiat fierul vechi pe trotuar. S-a ales cu amendă de 2.500 de lei și cu activitatea firmei suspendată

În ultima lună, polițiștii locali din cadrul Compartimentului de Control Comercial au primit mai multe sesizări privind desfășuarea de acte neautorizate de comerț, pe domeniul public ...

Tudor Gheorghe - “Risipitorul de frumuseți” la Filarmonica Arad

Joi, 25 Noiembrie, 2021 11:14

Tudor Gheorghe - “Risipitorul de frumuseți” la Filarmonica Arad

Concertul “Risipitorul de frumuseți”, care a fost amânat de două ori până acum, va avea loc în data de 5 decembrie, de la ora 19.00,  la Filarmonica Arad. T ...

Târgul de iarnă aduce restricții de circulație pe strada Romul Veliciu până anul viitor

Miercuri, 24 Noiembrie, 2021 18:34

Târgul de iarnă aduce restricții de circulație pe strada Romul Veliciu până anul viitor

În perioada 25.11.2021 ora 05:00 până în data de 15.01.2022 ora 16:00, traficul rutier pe strada Romul Veliciu se restricționează în contexul demarării acțiunii de am ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.