Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar
Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 Redactia NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 Tiparire

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

Stiri asemanatoare

Accident cu 4 victime la Șimand, dintre care una încarcerată

Miercuri, 05 Iunie, 2024 20:05

Accident cu 4 victime la Șimand, dintre care una încarcerată

În această seară (5 iunie) în Șimand s-a produs un accident rutier în care au fost implicate 3 autoturisme.   Au intervenit pompierii militari ai Gărzii de Intervenț ...

Câți bani primesc pe zi membrii din secțiile de votare la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie

Miercuri, 05 Iunie, 2024 16:07

Câți bani primesc pe zi membrii din secțiile de votare la alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie

Alegerile locale și europarlamentare au loc pe 9 iunie 2024. Pentru activitatea desfășurată vor fi acordate indemnizații care pot ajunge la 730 de lei/zi în cazul președinților și l ...

Şapte reţinuţi în dosarul foștilor angajaţi MAI implicaţi în traficul de migranţi

Joi, 06 Iunie, 2024 11:24

Şapte reţinuţi în dosarul foștilor angajaţi MAI implicaţi în traficul de migranţi

Au fost efectuate primele rețineri în dosarul în care mai mulți foști angajați din MAI sunt acuzați de trafic de migranți.   Firmele deținute de grupare aduceau străini ...

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Luni, 12 Februarie, 2024 16:53

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Înainte cu cîteva zeci de minute de începerea meciului cu Botoșani, s-a Încheiat Adunarea Generală a Asociației Fotbal Club UTA, în care s-a decis excluderea SCU ...

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Luni, 12 Februarie, 2024 17:08

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Săptămâna aceasta se lansează licitația pentru construirea drumului expres Arad-Oradea! Informația, prezentată la București de ministrul Sorin Grindeanu, a fost confirmată de preșe ...

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:49

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Polițiștii Biroului de ordine Publică au emis, în dimineața zilei de 10 februarie, un ordin de protecție provizoriu, pe numele unui bărbat de 34 de ani, din Arad, care, pe fondul unor ...

O mașină s-a răsturnat în apropierea intrării în ștrandul Neptun. Șoferul era băut

Joi, 06 Iunie, 2024 09:02

O mașină s-a răsturnat în apropierea intrării în ștrandul Neptun. Șoferul era băut

Azi dimineață (6 iunie), în jurul orei 08:30 o mașină s-a răsturnat în afara părtii carosabile la coborârea de pe podul Decebal în apropierea intrării în ștr ...

Restricții de circulație pe mai multe autostrăzi din cauza unor lucrări la partea carosabilă

Joi, 06 Iunie, 2024 09:29

Restricții de circulație pe mai multe autostrăzi din cauza unor lucrări la partea carosabilă

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că astăzi (6 iunie), se vor efectua o serie de lucrări care impun restricții de circulație, astfel: & ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Luni, 12 Februarie, 2024 12:14

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat, sâmbătă, că ar încuraja Rusia să facă „orice vrea” oricărei ţări membră a NATO care nu îndeplineşte dir ...

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:48

Încă o mașină a luat foc în Arad în urma unui scurtcircuit electric

În această după-amiază (5 iunie), în jurul orei 15:00, pompierii militari arădeni au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un ...

Moneasa are nevoie de un primar care muncește și aduce bani în stațiune

Miercuri, 05 Iunie, 2024 15:49

Moneasa are nevoie de un primar care muncește și aduce bani în stațiune

Consiliul Județean este criticat de Primăria din Moneasa, condusă de un primar PSD, pentru că nu ar fi investit suficient în comună. În realitate, Consiliul Județean, condus de ...

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:45

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Înregistrarea candidaţilor pentru alegerile prezidenţiale din Federația rusă care vor avea loc în luna martie a.c. s-au încheiat. Unicul opozant real al lui Vladimir Putin, ...

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:20

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Sub coordonarea Serviciului Rutier, la data de 10 februarie a.c., a fost desfășurată o acțiune de amploare, pe drumurile județene din mediul rural, precum și în mediul urban.   ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.