Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar
Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Se cere DESFIINȚAREA gradației de merit: De ani de zile sunt acordate în mare măsura profesorilor care adună hârtii la dosar

Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 Redactia NATIONALE Comentarii 874 vizualizari  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 26 Noiembrie, 2019 10:17 874 vizualizari Tiparire

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

”Un Ministru al Educației căruia îi pasă și de cadrele didactice” este numită Monica Anisie, noul Ministru al Educației, cea care s-a pus pe treabă și dorește să elimine tot ce este inutil și ineficient în ceea ce privesc ”hârțoagele” pe care trebuie să le completeze zi de zi un cadru didactic. VEZI lista cu Propunerile de simplificare și eliminare a birocrației, care sunt făcute de cadre didactice în cadrul unui chestionar aplicat online. Acestea sunt formulate de către profesori și păstrate în forma respectivă.

Documentul consultat de Edupedu.ro arată că sunt 29 de propuneri de eliminare sau simplificare de documente, proceduri și debirocratizare.


Lista prezentată de Asociația Human Catalyst:

  1. Procedurile pentru elevi CES
  2. În primul rând trebuie să fie desființate comisiile, iar activitatea lor să fie preluată de Consiliul de Administrație
  3. Condica sub formă de pontaj
  4. Portofoliile personale si cele ale comisiilor ar putea exista doar in format digital, salvate/ arhivate
  5. Copii după diverse acte – păstrate în format electronic
  6. Pentru excursii și alte activități extra școlare birocrația este excesivă, să fie doar un tabel cu numele copiilor și acordurile părinților
  7. Să se desființeze gradația de merit
  8. Planificările făcute in format electronic si actualizate periodic
  9. Caietul educatoarei ar trebui înlocuit cu o planificare listata
  10. Scrisori metodice, regulamente, publicații, adrese MEN, ISJ – ar trebui sa existe cel mult un exemplar la nivelul comisiei metodice.
  11. Statistici la început și sfârșit de an școlar deoarece datele sunt introduse in SIIIR și nu văd de ce să le completăm și INS
  12. Monitorizarea absentelor se raportează în diferite feluri. Propun ca această monitorizare să se realizeze in SIIIR și să nu mai fin nevoiți să raportăm atâta timp cât introducem datele acolo.
  13. O parte din gradații nu sunt pe merit, cursurile făcute cu lopata (formatori slabi, oferte ale CCD-urilor jalnice, chiar instituția nu își mai are rostul), cercurile pedagogice regândite. Formatul letric ar trebui sa fie solicitat doar pt. rapoartele semestriale, in rest cel digital, PDF, ar cruța multă hârtie
  14. Registrul de PV de serviciu pe școală. As exclude complet serviciul pe școală pentru că îmi consuma timp, energie și nu rezolvă nimic.
  15. Caietul dirigintelui, catalog personal. Ambele sunt inutile. Ori se face consiliere, ori facem caiete cu date și tabele peste tabele. Catalogul personal la ce folosește daca am catalog școlar? Mai bine s-ar introduce catalogul electronic.
  16. În calitate de profesor consilier școlar, consider ca suprapunerea activității noastre la clasa cu dirigenția desfășurata de orice profesor de orice alta specialitate reprezintă o “calcare pe bătături” fără nicio miză
  17. SC la final de semestru, în format electronic
  18. Să existe un model elaborat de către un jurist (jurist ISJ, de exemplu) pentru toate deciziile interne ale unei școli. Aceste decizii vor fi, apoi, personalizate de către fiecare școală. Este un calvar pentru un director să caute prin toată legislația în vigoare articolele și alineatele pe care trebuie să le treacă în aceste decizii. Totodată, pentru dosarele CEAC și SCIM se depune o muncă titanică. De multe ori, suntem depășiți de situație. Periodic ni se cer situații legate de clădirile școlii și dotările acesteia. Având în vedere că aceste clădiri aparțin primăriilor, ar trebui ca acestea să elaboreze niște relevee REALE, cu măsurători făcute la fața locului, nu din birou, iar ISJ-urile să ceară primăriilor date despre clădiri. Foarte mult timp pierdem completând aceste chestionare/formulare.
  19. Consider total nedreapta modalitatea acordării gradațiilor de merit și, implicit dosarele care trebuie întocmite pentru obținerea acesteia. Aceasta modalitate evaluează niște hârtii/ Adeverințe obținute formal și nu evaluează deloc cadrul didactic și Abilitățile acestuia de profesor. De ani de zile aceste gradații de merit sunt acordate in mare măsura profesorilor care aduna hârtii la dosar- majoritatea nerelevante pentru îmbunătățirea actului didactic.
  20. Renunțarea la hârtii si operarea acestora într-o baza de date unică
  21. Totul ar trebui informatizat. Propun sa se creeze o platforma unde sa se transmită datele cerute de minister și inspectorat. Sa se elimine și situațiile cerute în original si sa se transmită exclusiv scanat.
  22. O planificare anuală încărcată pe o platforma online, supla, adaptata si actualizata periodic de catre profesor, in funcție de specificul grupului de elevi, de ritmul de lucru si de omogenitatea/eterogenitatea acestuia. Toate celelalte sunt absolut inutile. Lucram, in secolul 21, cu instrumente ale secolului 19.
  23. Programa națională în format tipărit poate fi eliminată, aceasta este folosită doar la redactarea proiectelor didactice.
  24. Documentele personale ale cadrelor didactice să fie cerute o singură dată și actualizate când este cazul
  25. Fișele psihopedagogice sunt foarte încărcate
  26. Cei care vor sa colecteze datele sa o facă din platformele pe care lucram
  27. Propun ca procedurile operaționale sa fie unice, elaborate de o entitate , de ex. ISJ ,sa fie aplicate unitar, in aceasta maniera ne rămâne mai mult timp pt. ore si nu pt. făcut hârtii
  28. Registrul matricol sa fie completat de către secretara sau de celelalte care stau puhoi prin birouri si iau salarii de merit
  29. Proiectarea pe unități de învățare (ciclul primar). Este mult mai utilă o planificare simplă, (cu subiectul lecției, data) și o mapă de pregătire zilnică, pe care o avem oricum. Acea proiectare este preluată de la colegi și nu corespunde nevoilor și specificului clasei pe care o avem. Am lucrat și personal la ea. Este o muncă titanică. Însă o realizăm cu câteva săptămâni înainte, fără să ne dăm seama de ceea ce întâmpinăm pe parcursul predării-învățării. Cu alte cuvinte, maculatură inutilă, timp pierdut, energie…

În același document a fost inclusă și lista celor 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre propuse pentru eliminare de profesori și părinți. Raportul a fost depus la Ministerul Educației la prima întâlnire de lucru a Comisiei pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

„Comisia de tăiat hârtii” are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Comisia are sarcina de a elabora un raport cu toate aceste propuneri, raport care urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.


sursa foto: edupedu.ro

Stiri asemanatoare

ABONARE LA NEWSLETTER

Introduceti adresa dvs de email:
   

Doliu în administraţia arădeană. Primarul interimar al Sebişului a murit joi după amiaza

Joi, 23 Ianuarie, 2020 21:17

Doliu în administraţia arădeană. Primarul interimar al Sebişului a murit joi după amiaza

Primarul interimar al orașului Sebiș, Radu Demetrescu, s-a stins din viaţă joi după amiaza. Acesta a fost internat în Spitalul Judeţean Arad în cursul zilei de luni, în ur ...

Tandemul liberal la alegerile locale: Bîlcea la Primăria Arad şi Cionca la Consiliul Judeţean

Miercuri, 22 Ianuarie, 2020 18:12

Tandemul liberal la alegerile locale: Bîlcea la Primăria Arad şi Cionca la Consiliul Judeţean

Miercuri după amiaza, a avut loc sedinţa Comitetului Director Judeţean al PNL Arad. Liberalii arădeni, şi-au votat atât candidaţii la cele mai importante funcţii administrative din j ...

TRAGEDIE într-o familie din Confecții. Nou-născut de 2 zile găsit mort în pat

Vineri, 24 Ianuarie, 2020 18:18

TRAGEDIE într-o familie din Confecții. Nou-născut de 2 zile găsit mort în pat

UPDATE: Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Arad, Ag. șef Claudia Iuga "Se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă. Cadavrul a fost t ...

Pentru ca să risipească zvonurile, Călin Bibarţ, primarul interimar al Aradului a făcut anunţul!

Vineri, 24 Ianuarie, 2020 19:00

Pentru ca să risipească zvonurile, Călin Bibarţ, primarul interimar al Aradului a făcut anunţul!

În ultima vreme a fost o forfotă mare pe tema candidatului la Primăria Arad din partea PNL. S-au făcut o sumedenie de scenarii cu privire la faptul că, deşi PNL Arad a anunţat clar c ...

De azi intră în vigoare modificările şi completările la O.U.G. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române

Duminica, 26 Ianuarie, 2020 11:05

De azi intră în vigoare modificările şi completările la O.U.G. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române

Începând de azi, 26.01.2020, intră în vigoare Legea nr. 192/2019 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul ordinii și siguranței publice, ...

Extragere LOTO: Rezultate numere câștigătoare în 26 ianuarie 2020

Duminica, 26 Ianuarie, 2020 20:09

Extragere LOTO: Rezultate numere câștigătoare în 26 ianuarie 2020

Duminică, 26 ianuarie, au avut loc trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc, după ce la tragerile loto de joi, 23 ianuarie, Loteria Română a acordat 14.014 ...

24 ianuarie: Hora Unirii, jucată pe platoul din fața Palatului Administrativ

Vineri, 24 Ianuarie, 2020 17:34

24 ianuarie: Hora Unirii, jucată pe platoul din fața Palatului Administrativ

Platoul din fața Palatului Administrativ a fost învăluit astăzi în atmosferă de sărbătoare, „Mica Unire” desăvârșită la 24 ianuarie 1859 fiind sărbătorit ...

Măsuri de precauție pentru doi muzicieni de la Filarmonica din Arad după ce au concertat în orașul chinezesc unde a apărut virusul ucigaș

Joi, 23 Ianuarie, 2020 11:25

Măsuri de precauție pentru doi muzicieni de la Filarmonica din Arad după ce au concertat în orașul chinezesc unde a apărut virusul ucigaș

50 de muzicieni din mai multe orașe din țară, printre care și muzicieni de la Filarmonica din Arad, au concertat în orașul chinezesc Wuhan, oraș unde a apărut inițial coronavirusul ...

DN 7 BLOCAT în urma unui accident rutier. Două persoane au rămas captive în autoturism

Vineri, 24 Ianuarie, 2020 11:49

DN 7 BLOCAT în urma unui accident rutier. Două persoane au rămas captive în autoturism

În aceste momente DN7, Arad-Deva este blocat în urma unui accident rutier care a avut loc în jurul orei 11:30 pe raza localității Căpruța din județul Arad. Un autoturism a ...

Arădeanca Dodean, component a echipei naţionale de tenis feminin, calificată la Jocurile Olimpice de la Tokyo

Vineri, 24 Ianuarie, 2020 20:43

Arădeanca Dodean, component a echipei naţionale de tenis feminin, calificată la Jocurile Olimpice de la Tokyo

CS Municipal şi implicit Aradul va fi reprezentat, din nou, la Jocurile Olimpice! Totul este posibil datorită aceleaşi jucătoare de tenis de masă Daniela Dodean-Monteiro, sportivă de excep ...

În 2020, statul dă mai mulți bani de înmormântare

Luni, 13 Ianuarie, 2020 14:47

În 2020, statul dă mai mulți bani de înmormântare

Valoarea ajutorului de deces pentru asiguraţi sau pensionari creşte în acest an la 5.429 lei, conform Legii bugetului asigurărilor de stat pentru 2020 publicate în Monitorul Oficia ...

FCC Baschet Arad vrea să își ia revanșa împotriva lui „U” Cluj, în ultimul meci al anului

Vineri, 20 Decembrie, 2019 15:16

FCC Baschet Arad vrea să își ia revanșa împotriva lui „U” Cluj, în ultimul meci al anului

FCC Baschet Arad are parte mâine seară de ultimul examen din 2019. Fetele antrenate de Manuel Rodriguez şi Cristian Bondor întâlnesc Universitatea Cluj-Napoca, în deplas ...

Noi vouchere pentru bugetari! Vezi cine le primeşte şi ce valoare au

Sambata, 04 Ianuarie, 2020 15:36

Noi vouchere pentru bugetari! Vezi cine le primeşte şi ce valoare au

Cele două vouchere noi ar fi tichetele trusou şi tichetele junior, ce ar putea fi aprobate în 2020, şi vor putea fi acordate atât în format tipărit, cât şi pe cardul ...



Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.