Regulament pentru refacerea fațadelor degradate din centru. Vezi cum poți beneficia de ajutor financiar!
Regulament pentru refacerea fațadelor degradate din centru. Vezi cum poți beneficia de ajutor financiar!

Regulament pentru refacerea fațadelor degradate din centru. Vezi cum poți beneficia de ajutor financiar!

Miercuri, 20 Noiembrie, 2019 15:28 Redactia LOCALE Comentarii 620 vizualizari  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Miercuri, 20 Noiembrie, 2019 15:28 620 vizualizari Tiparire

În cadrul unei conferințe de presă de miercuri, primarul Călin Bibarț a prezentat cele mai importante puncte ale regulamentului pentru privind ajutorul acordat de municipalitate pentru reabilitarea clădirilor degradate.



 

Regulamentului prin care municipalitatea acordă finanțare acelor proprietari care doresc să reabiliteze clădirile monument istoric este aproape gata și urmează să urmeze calea legală și va fi pus la transparență timp de 45 de zile.

 

Prin acest regulament, Primăria Arad dorește să stabilească reguli prin care va acorda susținere financiară pentru lucrările propuse și va contribui, nerambursabil, cu până la 20% din costuri, diferența de 80% urmând să poată fi rambursată eșalonat de proprietari pe o perioadă de până la 10 ani.

  

Regulamentul privește doar proprietarii persoane fizice, acesta se va adresa pentru început clădirilor istorice din centrul orașului. Procedura de evaluare și clasificare va dura câteva luni, iar apoi proprietarii vor fi, din nou, notificați, urmând ca, dacă doresc să facă parte din acest program de finanțare, să facă o notă tehnică de constatare și să obțină o autorizație de construire.






Comunicat de Presă:


Primăria Municipiului Arad lucrează în acest moment la un nou regulament de acordare de asistență și sprijin financiar proprietarilor de imobile din zona protejată a municipiului. Programul va oferi proprietarilor de clădiri, persoane fizice, un instrument financiar flexibil și ușor de accesat, în vederea creșterii calității arhitectural-ambientale a clădirilor.

 

Mai întâi, Primăria Municipiului Arad va realiza o ierarhie a imobilelor care necesită intervenție imediată.

 

Pasul următor va fi o notificare a  proprietarilor din clădirile selecționate. Pentru a putea beneficia de sprijinul financiar din partea Primăriei, proprietarii acestor clădiri au obligația de a realiza lucrările de intervenție și protejare a clădirilor, dacă acestea prezintă degradări care pun în pericol viața, integritatea fizică, sănătatea și siguranța populației, care afectează calitatea mediului, a cadrului construit urban și a spațiilor publice.

 

Ulterior, deținătorii notificați au obligația de a transmite primăriei hotărârea ori, după caz, acordul scris, însoțită/însoțit de nota tehnică de constatare elaborate în condițiile legii, în termen de maximum 60 de zile de la data primirii notificării.

 

Nota tehnică de constatare se elaborează de către experți tehnici atestați de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, iar în cazul clădirilor clasate/în curs de clasare ca monumente istorice, de către experți tehnici atestați de către Ministerul Culturii, în scopul stabilirii stării tehnice a clădirii din punct de vedere al asigurării cerințelor esențiale de calitate a construcțiilor.

 

În cazul în care prin nota tehnică de constatare se stabilește necesitatea efectuării unei expertize tehnice pentru structura de rezistență și/sau pentru terenul de fundare ori a unor lucrări de consolidare/reparații la structura de rezistență a clădirii, care condiționează executarea lucrărilor de intervenție, deținătorul notificat informează în scris primarul și inspectoratul teritorial în construcții și, în cazul clădirilor clasate/în curs de clasare ca monumente istorice și/sau amplasate în zonele de protecție a monumentelor istorice ori în zone construite protejate, serviciile deconcentrate ale Ministerului Culturii. Lucrările vor fi asigurate din finanțarea exclusivă a proprietarilor. După finalizarea consolidării structurii, proprietarii pot solicita finanțarea pentru a anvelopa clădirea în condițiile Legii nr. 153/2011 privind creșterea calității arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările și completările ulterioare.

 

După întocmirea notei tehnice de constatare, proprietarii contractează elaborarea documentației tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de intervenție, precum și a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție elaborat/elaborate și avizat/avizate în condițiile legii cu respectarea proiectului de arhitectură existent la cartea tehnică a construcției. Tot proprietarii imobilelor vor fi cei care vor avea obligația de a obține autorizația de construire.

 

Finanțarea lucrărilor de intervenție, se efectuează astfel:

 

  • din valoarea lucrărilor eligibile, din fonduri aprobate anual cu această destinație în Bugetul local de venituri și cheltuieli al Municipiului Aradacordat de Municipiul Arad în cadrul prezentului Program;20% , sub formă de grant – sprijin financiar nerambursabil

  • maxim 80% din valoarea lucrărilor eligibile, în cazul în care aceasta nu se acoperă integral din fondul de reparații al asociației de proprietari și/sau din alte surse legal constituite, sub formă de contribuție financiară rambursabilă, la cererea de finanțare depusă de către proprietari/asociațiile de proprietari, în baza hotărârii Consiliului Local și în limita fondurilor aprobate anual cu această destinație, cu recuperarea sumelor în condițiile legii.

 

 

 

Perioada de recuperare a sumelor avansate de către autoritatea locală pentru asigurarea cotei de contribuție aferente proprietarilor prin intermediul taxei este de 5 ani.

 

Prin excepție de la prevederile de mai sus, sumele avansate de autoritatea administrației publice locale pentru asigurarea contribuției proprietarilor/asociațiilor de proprietari pentru executarea lucrărilor de intervenție sunt considerate cheltuieli de natură socială și se pot recupera într-un termen de 10 ani pentru clădirile în care locuiesc persoane din categoriile de proprietari, persoane fizice, respectiv familii care conform anchetei sociale efectuate înainte de stabilirea naturii sociale a cheltuielilor și pe durata recuperării acestora de autoritatea administrației publice locale și pe toată durata realizării lucrărilor de intervenție realizează venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie mai mici sau egale cu salariul minim net garantat în plată pe țară.

 

 

 

În cazul în care se optează pentru sprijinul financiar al administrației locale, Municipiul Arad va organiza, în condițiile Legii 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare și Hotărârii Guvernului Nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, procedura de achiziție publică de executare a lucrărilor, cu participarea reprezentantului delegat al asociației de proprietari sau a proprietarului de clădire, după caz, în Comisia de adjudecare a ofertelor. Contractele de execuție urmează să fie încheiate între executantul lucrărilor de reabilitare desemnat în urma procedurii de achiziție publică, Municipiul Arad ca autoritatea publică cofinanțatoare și proprietar/asociație de proprietari – prin reprezentant.

 

 

 

Vom pune la transparență un regulament referitor la fațadele clădirilor, respectiv acolo unde legea ne permite vom putea interveni. Vor fi situații bine definite, clare și să spunem corect calculate și ca prioritizare și ca alocare bugetară.  Vom putea acorda sprijin financiar celor care nu-și permit reabilitarea clădirilor. Ne  dorim ca prin aceste facilități să schimbăm fața orașului. În acest moment se definitivează acest regulament, va fi pus la transparență, iar apoi va ajunge în Consiliul Local.  Sper ca de anul viitor să putem deja lucra în baza acestui regulament.”, a explicat primarul municipiului Arad, Călin Bibarț.

 

Până în prezent, din Lista imobilelor selectate pentru etapa I – Zona de acțiune prioritară I, conform Legii nr. 153/2011, privind măsuri de creștere a calității arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările și completările ulterioare, din cele 57 de clădiri selecționate, au fost finalizate lucrările de reabilitare la 14 imobile, 5 imobile sunt în prezent în execuție, au fost emise, pentru alte clădiri, 12 Autorizații de Construire, respectiv 4 Certificate de Urbanism.

 

Clădirile unde au fost executate lucrări în condițiile Legii nr. 153/2011 cu modificările și completările ulterioare, sunt scutite la plata impozitului, pe o perioadă de 5 ani, în condițiile hotărârii anuale de stabilire a impozitelor și taxelor locale datorate bugetului municipiului Arad.

 

 

 

În cadrul unei conferințe de presă de miercuri, primarul Călin Bibarț a prezentat cele mai importante puncte ale regulamentului pentru privind ajutorul acordat de municipalitate pentru reabilitarea clădirilor degradate.



 

Regulamentului prin care municipalitatea acordă finanțare acelor proprietari care doresc să reabiliteze clădirile monument istoric este aproape gata și urmează să urmeze calea legală și va fi pus la transparență timp de 45 de zile.

 

Prin acest regulament, Primăria Arad dorește să stabilească reguli prin care va acorda susținere financiară pentru lucrările propuse și va contribui, nerambursabil, cu până la 20% din costuri, diferența de 80% urmând să poată fi rambursată eșalonat de proprietari pe o perioadă de până la 10 ani.

  

Regulamentul privește doar proprietarii persoane fizice, acesta se va adresa pentru început clădirilor istorice din centrul orașului. Procedura de evaluare și clasificare va dura câteva luni, iar apoi proprietarii vor fi, din nou, notificați, urmând ca, dacă doresc să facă parte din acest program de finanțare, să facă o notă tehnică de constatare și să obțină o autorizație de construire.






Comunicat de Presă:


Primăria Municipiului Arad lucrează în acest moment la un nou regulament de acordare de asistență și sprijin financiar proprietarilor de imobile din zona protejată a municipiului. Programul va oferi proprietarilor de clădiri, persoane fizice, un instrument financiar flexibil și ușor de accesat, în vederea creșterii calității arhitectural-ambientale a clădirilor.

 

Mai întâi, Primăria Municipiului Arad va realiza o ierarhie a imobilelor care necesită intervenție imediată.

 

Pasul următor va fi o notificare a  proprietarilor din clădirile selecționate. Pentru a putea beneficia de sprijinul financiar din partea Primăriei, proprietarii acestor clădiri au obligația de a realiza lucrările de intervenție și protejare a clădirilor, dacă acestea prezintă degradări care pun în pericol viața, integritatea fizică, sănătatea și siguranța populației, care afectează calitatea mediului, a cadrului construit urban și a spațiilor publice.

 

Ulterior, deținătorii notificați au obligația de a transmite primăriei hotărârea ori, după caz, acordul scris, însoțită/însoțit de nota tehnică de constatare elaborate în condițiile legii, în termen de maximum 60 de zile de la data primirii notificării.

 

Nota tehnică de constatare se elaborează de către experți tehnici atestați de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, iar în cazul clădirilor clasate/în curs de clasare ca monumente istorice, de către experți tehnici atestați de către Ministerul Culturii, în scopul stabilirii stării tehnice a clădirii din punct de vedere al asigurării cerințelor esențiale de calitate a construcțiilor.

 

În cazul în care prin nota tehnică de constatare se stabilește necesitatea efectuării unei expertize tehnice pentru structura de rezistență și/sau pentru terenul de fundare ori a unor lucrări de consolidare/reparații la structura de rezistență a clădirii, care condiționează executarea lucrărilor de intervenție, deținătorul notificat informează în scris primarul și inspectoratul teritorial în construcții și, în cazul clădirilor clasate/în curs de clasare ca monumente istorice și/sau amplasate în zonele de protecție a monumentelor istorice ori în zone construite protejate, serviciile deconcentrate ale Ministerului Culturii. Lucrările vor fi asigurate din finanțarea exclusivă a proprietarilor. După finalizarea consolidării structurii, proprietarii pot solicita finanțarea pentru a anvelopa clădirea în condițiile Legii nr. 153/2011 privind creșterea calității arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările și completările ulterioare.

 

După întocmirea notei tehnice de constatare, proprietarii contractează elaborarea documentației tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de intervenție, precum și a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție elaborat/elaborate și avizat/avizate în condițiile legii cu respectarea proiectului de arhitectură existent la cartea tehnică a construcției. Tot proprietarii imobilelor vor fi cei care vor avea obligația de a obține autorizația de construire.

 

Finanțarea lucrărilor de intervenție, se efectuează astfel:

 

  • din valoarea lucrărilor eligibile, din fonduri aprobate anual cu această destinație în Bugetul local de venituri și cheltuieli al Municipiului Aradacordat de Municipiul Arad în cadrul prezentului Program;20% , sub formă de grant – sprijin financiar nerambursabil

  • maxim 80% din valoarea lucrărilor eligibile, în cazul în care aceasta nu se acoperă integral din fondul de reparații al asociației de proprietari și/sau din alte surse legal constituite, sub formă de contribuție financiară rambursabilă, la cererea de finanțare depusă de către proprietari/asociațiile de proprietari, în baza hotărârii Consiliului Local și în limita fondurilor aprobate anual cu această destinație, cu recuperarea sumelor în condițiile legii.

 

 

 

Perioada de recuperare a sumelor avansate de către autoritatea locală pentru asigurarea cotei de contribuție aferente proprietarilor prin intermediul taxei este de 5 ani.

 

Prin excepție de la prevederile de mai sus, sumele avansate de autoritatea administrației publice locale pentru asigurarea contribuției proprietarilor/asociațiilor de proprietari pentru executarea lucrărilor de intervenție sunt considerate cheltuieli de natură socială și se pot recupera într-un termen de 10 ani pentru clădirile în care locuiesc persoane din categoriile de proprietari, persoane fizice, respectiv familii care conform anchetei sociale efectuate înainte de stabilirea naturii sociale a cheltuielilor și pe durata recuperării acestora de autoritatea administrației publice locale și pe toată durata realizării lucrărilor de intervenție realizează venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie mai mici sau egale cu salariul minim net garantat în plată pe țară.

 

 

 

În cazul în care se optează pentru sprijinul financiar al administrației locale, Municipiul Arad va organiza, în condițiile Legii 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare și Hotărârii Guvernului Nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, procedura de achiziție publică de executare a lucrărilor, cu participarea reprezentantului delegat al asociației de proprietari sau a proprietarului de clădire, după caz, în Comisia de adjudecare a ofertelor. Contractele de execuție urmează să fie încheiate între executantul lucrărilor de reabilitare desemnat în urma procedurii de achiziție publică, Municipiul Arad ca autoritatea publică cofinanțatoare și proprietar/asociație de proprietari – prin reprezentant.

 

 

 

Vom pune la transparență un regulament referitor la fațadele clădirilor, respectiv acolo unde legea ne permite vom putea interveni. Vor fi situații bine definite, clare și să spunem corect calculate și ca prioritizare și ca alocare bugetară.  Vom putea acorda sprijin financiar celor care nu-și permit reabilitarea clădirilor. Ne  dorim ca prin aceste facilități să schimbăm fața orașului. În acest moment se definitivează acest regulament, va fi pus la transparență, iar apoi va ajunge în Consiliul Local.  Sper ca de anul viitor să putem deja lucra în baza acestui regulament.”, a explicat primarul municipiului Arad, Călin Bibarț.

 

Până în prezent, din Lista imobilelor selectate pentru etapa I – Zona de acțiune prioritară I, conform Legii nr. 153/2011, privind măsuri de creștere a calității arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările și completările ulterioare, din cele 57 de clădiri selecționate, au fost finalizate lucrările de reabilitare la 14 imobile, 5 imobile sunt în prezent în execuție, au fost emise, pentru alte clădiri, 12 Autorizații de Construire, respectiv 4 Certificate de Urbanism.

 

Clădirile unde au fost executate lucrări în condițiile Legii nr. 153/2011 cu modificările și completările ulterioare, sunt scutite la plata impozitului, pe o perioadă de 5 ani, în condițiile hotărârii anuale de stabilire a impozitelor și taxelor locale datorate bugetului municipiului Arad.

 

 

 

Stiri asemanatoare

ABONARE LA NEWSLETTER

Introduceti adresa dvs de email:
   

Arădeanul Iulian Octavian Stana din nou secretar de stat la Ministerul Mediului

Miercuri, 11 Decembrie, 2019 09:52

Arădeanul Iulian Octavian Stana din nou secretar de stat la Ministerul Mediului

Iulian Octavian Stana fost lider al organizației municipale ALDE Arad, a fost numit de premierul Ludovic Orban secretar de stat la Ministerul Mediului, decizia fiind publicată în Monitoru ...

Pe principiul mafiot al taxei de protecție, controlorilor de trafic de la DRDP Timișoara, li se pretindea o taxă lunară de 700 de euro!

Miercuri, 11 Decembrie, 2019 12:22

Pe principiul mafiot al taxei de protecție, controlorilor de trafic de la DRDP Timișoara, li se pretindea o taxă lunară de 700 de euro!

Investigațiile procurorilor DNA în cazul șpăgilor de la DRDP Timișoara au pornit de la denunțul unor angajați sătui de „mulsul de bani” șefilor PSD Arad care-i au î ...

Doi magistrați arădeni eliberați din funcție de președintele Iohannis

Miercuri, 11 Decembrie, 2019 13:00

Doi magistrați arădeni eliberați din funcție de președintele Iohannis

În 6 decembrie, președintele României, Klaus Iohannis, a semnat decretele privind eliberarea din funcția de procuror – prin pensionare,  a cei doi magistrați arădeni, e ...

Biciclist lovit de mașină în Grădiște

Joi, 12 Decembrie, 2019 09:45

Biciclist lovit de mașină în Grădiște

În dimineața zilei de joi 12 decembrie a.c., în jurul orelor 8:30 un biciclist a fost lovit de o mașină, în zona Grădiște. AFLĂ mai multe detaliiUPDATE ORA 10:20: ”& ...

Zornăit de cătușe în dosarul Mafiei PSD de la Arad. Nume grele din PSD ajunse după gratii

Marti, 10 Decembrie, 2019 10:17

Zornăit de cătușe în dosarul Mafiei PSD de la Arad. Nume grele din PSD ajunse după gratii

După descinderile de luni ale DNA la Arad, audieri și declarații, procurorul Codrin Gavra (arădean de origine), de la DNA Timisoara, a dispus retinerea a nu mai putin de 8 suspecti in dosarul ...

Tichetele de masă se majorează de anul viitor

Luni, 09 Decembrie, 2019 16:47

Tichetele de masă se majorează de anul viitor

Tichete de masă cu valoare majorată la 20 de lei este propunerea care ar putea intra în vigoare de anul viitor. Proiectul de lege a fost adoptat de Senat și urmează să ajungă și pe m ...

Succes elocvent acasă în ultimul meci al anului: UTA – Petrolul 3-0

Luni, 09 Decembrie, 2019 11:05

Succes elocvent acasă în ultimul meci al anului: UTA – Petrolul 3-0

UTA a învins clar Petrolul Ploiești, 3-0, în ultima partidă a anului din Liga a II-a. Scorul din tur s-a repetat, însă de această dată arădenii au dominat partida și nu l ...

Gheorghe Stoian, va fi noul prefect al județului Arad

Miercuri, 11 Decembrie, 2019 12:00

Gheorghe Stoian, va fi noul prefect al județului Arad

Gheorghe Stoian, fostul administrator al județului Arad va fi investit miercuri, ca prefect al județului Arad. După schimbarea guvernului Dăncilă, noul guvern Orban a trecut și la schimb ...

Aparatură de peste 8 milioane de lei pentru Spitalul Clinic Județean Arad

Luni, 09 Decembrie, 2019 18:22

Aparatură de peste 8 milioane de lei pentru Spitalul Clinic Județean Arad

Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad a fost dotat cu aparatură medicală nouă, în valoare de 8.420.000 lei, finanțarea fiind asigurată de Ministerul Sănătății, Consiliul Jude ...

Liberalii vor să reducă de la 1 ianuarie cota TVA la 16%

Luni, 09 Decembrie, 2019 17:24

Liberalii vor să reducă de la 1 ianuarie cota TVA la 16%

Conducerea Camerei Deputaţilor a decis, luni, introducerea pe ordinea de zi a unei propuneri legislative a liderului deputaţilor liberali, Florin Roman, referitoare la reducerea nivelului cotei ...

Alcoolemie record la Curtici!

Marti, 10 Decembrie, 2019 12:04

Alcoolemie record la Curtici!

Polițiștii orașului Curtici, împreună cu cei ai Sectorului Poliției de Frontieră Curtici au depistat, în după-amiaza zilei de 9 decembrie a.c., un bărbat de 48 de ani, din ace ...

Tir răsturnat joi dimineața, la ieșirea din Arad

Joi, 12 Decembrie, 2019 10:42

Tir răsturnat joi dimineața, la ieșirea din Arad

În această dimineață, în jurul orei 05:00, un bărbat de 24 de ani, din județul Dâmbovița a condus un ansamblu de vehicule format dintr-o autoutilitară în cuplu cu s ...

S-a deschis prima autostradă electrificată din Germania

Miercuri, 08 Mai, 2019 10:44

S-a deschis prima autostradă electrificată din Germania

În Hessa s-a deschis prima porțiune de autostradă pentru tiruri care circulă cu curent electric din instalații de deasupra carosabilului. Dacă testul va fi un succes, și alte autostr ...



Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.