Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart la Filarmonica din Arad
Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart la Filarmonica din Arad

Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart la Filarmonica din Arad

Luni, 15 Aprilie, 2019 11:13 Redactia LOCALE Comentarii 255 vizualizari  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Luni, 15 Aprilie, 2019 11:13 255 vizualizari Tiparire

Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart, cea mai cutremurătoare adaptare sonoră a slujbei funebre din întreaga istorie a tradiției occidentale,  lucrarea care reprezintă o culminație a programelor destinate muzicii sacre,  este programată în seara de Joi 18 Aprilie 2019, la ora 19.00, în Sala Palatului Cultural.

Ultima lucrare a catalogului mozartian  poate fi ascultată în Joia Mare  a calendarului romano catolic, unul dintre cele mai profunde momente ale anului bisericesc, fiind abordată din perspectiva unui aparat de scenă  care cuprinde orchestra simfonică și corul academic, dirijorii celor două ansambluri, Cristian Neagu și Robert  Daniel Rădoiaș, precum și o distribuție vocală de excepție: soprana Veronica Anușca, mezzosoprana Aura Twarowska,  tenorul Cristian Bălășescu și baritonul David Buzgău.

Început în Octombrie 1791 şi finalizat după moartea compozitorului, de unul dintre discipolii acestuia, Franz Xavier Süssmayer, Recviemul în re minor este unul dintre cele mai răvăşitoare simboluri ale muzicii culte universale și în același timp una dintre cele mai faimoase compoziții ale tuturor timpurilor.

 

Născută în Piatra Neamţ, Veronica Anușca a absolvit Facultatea de Interpretare Muzicală şi cursurile de master din cadrul U.N.M.B., la clasa de canto a prof. univ. dr. Ionel Voineag, iar în luna martie a acestui an a obținut  titlul  de  Doctor  în  muzică  la  Universitatea  Națională  de  Muzică București, sub îndrumarea prof. univ. dr. Valentina Sandu-Dediu.

A obținut premii importante la competiții de specialitate și a fost distinsă cu diplome și medalii, printre care: Premiul II la Concursul Internaţional de Canto Hariclea Darclée, Brăila, Premiul I la Concursul Internaţional de Canto “Maeştrii Artei Lirice” – Petre Ştefănescu-Goangă la Opera Națională București, Marele Premiu la Concursul Internaţional de Interpretare Vocală „Sabin Drăgoi”, Timişoara, Premiul pentru Debut la secţiunea Operă în Gala Premiilor VIP pentru Artele Spectacolului, România, Diploma și Medalia de Excelență pentru performanța artistică, acordate de Uniunea Muzicienilor  Interpreți din România etc.

Pregătirea muzicală intensă i-a permis abordarea unui repertoriu extrem de vast, pornind de la muzica barocă (recitaluri de arii baroce și roluri de operă printre care Morgana din Alcina de Georg Friedrich Händel și Zima din Les Indes Galantes de Jean Philippe Rameau, dar și muzică religioasă, oratorii, mise, pasiuni printre care Stabat Mater de  Giovanni Battista Pergolesi, La Ressurezione, Messiah de Georg Friedrich Händel, Magnificat, Johannes Passions și Matthäus Passions de Johann Sebastian Bach etc.), repertoriu clasic de operă și vocal simfonic (Nelson Messe de Joseph Haydn, Requiem, Exultate Jubilate, mise, precum și rolul Susanna din opera Le nozze di Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart) repertoriu de operă (Lucia în Lucia di Lammermoor de Gaetano Donizetti, Musetta din La Bohème de Giacomo Puccini, Gilda în Rigoletto de Giuseppe Verdi, etc.), vocal simfonic (Peer Gynt de Edvard Grieg, Visul unei nopți de vară de Felix Mendelssohn-Bartholdy, Petite Messe Solennelle și Stabat Mater de Gioachino Rossini, Carmina Burana de Carl Orff etc.) și muzică contemporană, din care multe lucrări au fost scrise special pentru vocea sa.

Veronica Anușca și-a început cariera artistică încă din perioada studiilor masterale la Opera Națională București,, în cadrul Studioului Experimental de Operă și Balet Ludovic Spiess, unde a debutat în operele Rita de  Gaetano Donizetti și I Capuleti ed i Montecchi, rolul Giuliettei de Vincenzo Bellini, iar mai apoi, după premiul I obținut la concursul organizat în instituție, pe scena mare a operei, în rolurile Adela din opera Die Fledermauss de Johann Strauss și Oscar din opera Un ballo in maschera de Giuseppe Verdi. A colaborat cu Opera din Craiova și Opera Română din Iași, cu Filarmonici (București, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Pitești,


Botoșani), cu Orchestra Națională și Orchestra de cameră Radio  București și diferite instituții de cultură din țară și din străinătate (Winslow Operahall din Anglia, Gdansk - Polonia, Roma - Italia, Vilnius - Lituania).

A participat la clase de măiestrie și s-a perfecționat sub îndrumarea unor artiști de renume, printre care Marina Krilovici, Mariana Nicolesco, Claudio Desderi, Marius Vlad Budoiu, a lucrat cu regizori precum Plamen Kartalov, Anda Tăbăcaru Hogea, Grischa Asagaroff, Andrei Șerban, și a avut onoarea de a cânta sub bagheta unor dirijori valoroși, printre care Tiberiu Soare, Adrian Butterfield, Adrian Prabava, Matthias Manasi, David Crescenzi, Claudio Desderi, Cristian Badea, Cristian Mandeal, Cem Mansur,  Leo Hussain.

În paralel cu activitatea artistică, Veronica Anușca și-a început în anul 2007 cariera didactică, în  prezent  activând  în cadrul  catedrei  de  canto  a  Colegiului Național de Muzică „George Enescu” din București.

 

           
Aura Twarowska se dedică vieții muzicale încă de la vârsta de 6 ani prin studiul pianului, al mandolinei și cel al cântului, în Lugojul natal. Este absolventă a Liceului Coriolan Bredicean.

A absolvit Facultatea de Muzică din Timișoara (1996) și Masteratul la Universitatea Națională de Muzică din București (1997).

Formarea sa profesională include deopotrivă studii economice, fiind absolventă a Facultății de Știinte Economice din cadrul Universității Ioan Slavici, specialitatea Contabilitate și informatică de gestiune (2007). Prin îmbinarea celor două specializări a susținut un Doctorat la Universitatea de Muzică din București (2010).

Aura Twarowska debutează în anul 1998 pe scena Operei Române din Timișoara, în rolul titular din opera Carmen de Georges Bizet, fiind angajată a acestei instituții timp de 12 stagiuni și cântând un număr de aproximativ 500 de spectacole.

Cariera sa artistică se îmbogățește cu multe roluri de operă, alături de și mai multe partituri vocal-simfonice, care îi fac vocea cunoscută și apreciată pe majoritatea scenelor de operă și de filarmonică din România.

Colaborările și turneele internaționale îi facilitează întâlnirea cu teatrele europene, toate acestea conducând la angajarea sa ca solistă a Operei de Stat din Viena în anul 2007. Alături de acest colectiv debutează în rolul Marcellina din  Nunta lui Figaro în Shanghai, în turneul asiatic al operei vieneze din toamna anului 2007, sub bagheta dirijorului  Seiji Ozawa.

Ca solistă angajată a acestei instituții a cântat până în prezent aproximativ 400 de spectacole alături de cei mai mari soliști ai lumii - Anna Netrebko, Angela Gheorghiu, Kiri Te Kanawa, Waltraute Meier, Sonya Yoncheva, Aleksandra Kurzak, Dolora Zajick, Tamar Iveri, Patricia Ciofi, Nina Stemme, Dimitri Hvorostovski, Roberto Alagna, Carlos Alvarez,  Jose Cura, Neil Schikoff, Leo Nucci, Ferruccio Furlanetto, Samuel Ramey, Ramon Vargas, Simon Keenlyside, Bo Skovhus, Juha Uusitalo, Mariusz Kweicien, Pavol Breslik, etc. și sub bagheta unor dirijori ca: Zubin Mehta, Seiji Ozawa, Marco Armiliato, Christian Thielemann, Donals Runickles, Franz Welser-Möst, Evelino Pido, Yves Abel, Pier Giorgio Morandi, Bertrand de Billy, Stefan Soltesz, Sasha Götzel, Ulf Schirmer, Ernst Märzendorfer, Sebastian Weigle, Paul Nadler, Cristian Măcelaru, Cristian Mandeal, Horia Andreescu etc.

Este Director Artistic al Proiectului Spre mâine, cu muzica clasică (2012, 2013, 2014), Director Artistic al Concursului Internațional de Canto Sabin V. Drăgoi (2015, 2017) și Director (fondator) al Festivalului Internațional Lugoj Classic (2016, 2017).

Este decorată de către Președintele României cu Ordinul Meritul  Cultural Cavaler al Artelor în grad de ofițer (2004), este Membru de onoare AFAR  (2016), Cetățean de Onoare al Municipiului Lugoj (2017) și Membru corespondent al Academiei Româno-Americane de Arte și Științe (2018).

 

Cristian Bălăşescu a absolvit în 2009 cursurile de canto ale  Universităţii George Enescu din Iaşi, la clasa profesorului Corneliu Solovastru. A studiat în prealabil  cu profesoara Mariana Iordache  la Şcoala de arte Vespasian Lungu din Brăila  şi la clasele profesorilor Emil şi Georgeta Pinghireac  în cadrul Facultăţii de Arte din Galaţi (1994 -1996).

Tenorul s-a specializat la clasele de măiestrie îndrumate de Mariana Nicolesco  (Brăila, 2002), Toma Popescu (Galaţi, 2004) şi Renee Corenne - SUA ( Timişoara, 2007).

Solist vocal al Teatrului Nae Leonard din Galaţi în perioada anilor 1994 – 2006 iar în prezent membru al Operei Naţionale Române din Timişoara, Cristian Bălăşescu abordează deopotrivă repertoriile de operă şi operetă. Rolurilor  mari din Traviata, Nabucco, Bal mascat, Rigoletto, Elixirul dragostei şi Cavalleria rusticana  dar şi acelora de comprimare  din Tosca, Madame Butterfly, Boema, Paiaţe, Norma, Lucia di Lammermoor sau Carmen, le alătură partituri  de Johann Strauss,  Franz Lezar,  Emmerich Kalman, Frederick Löwe, Ralph Benatzky sau Rudolf  Friml.

Îşi extinde  totodată orizontul repertorial prin abordări ale genului vocal simfonic religios, lucrări semnate Wolfgang Amadeus Mozart, Gioacchino Rossini sau Raffaele Bellafronte.

 

 

Membru al corului academic, baritonul David Buzgău a absolvit în 2006 cursurile secţiei de canto şi artă scenică ale Academiei de muzică Gheorghe Dima din Cluj Napoca (clasa prof. Alexandru Fărcaş) şi a obţinut diploma de masterat la Universitatea Transilvania din Braşov, la clasa prof.  Mariana Nicolesco.

            
International Institute of  Vocal Arts
 (New York) i-a acordat  în  2003 şi  2006  burse de studii pentru programele de operă de la Milano şi Tel Aviv, iar în 2006 şi 2007 a obţinut Premiul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor respectiv Premiul Special al Juriului la Concursul Naţional de Lied Românesc. În anul 2014 a obținut premiul II la prima ediție a Concursului Internațional de Canto Alexandru Fărcaș, organizat de Filarmonica de Stat Arad.

          
În intervalul 2000 - 2004 a urmat cursuri de măiestrie vocală la clase îndrumate de Alexandru Fărcaş, Mariana Nicolesco, Theodore Coressi, Joan Dornemann, Mignon Dunn, John Norris, Vincent Liotta, Ion Buzea şi Ionel Pantea iar în 2006, cursuri de canto cu William Woodruff  şi Dan Serbac.

          
Pregătirea constantă i-a prilejuit deopotrivă asimilarea unor roluri din spectacole lirice semnate Wolfgang Amadeus Mozart, Gaetano Donizetti, Gioachino Rossini, Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini, Georges Bizet, Charles Gounod, Frederic Löwe dar şi partituri de operă modernă din repertoriul teatrului românesc: La Cantatrice Chauve (Dan Voiculescu), D’ale carnavalului (Hary Bela), O noapte furtunoasă (Paul Constantinescu), The Secret of Don Giovanni (Cornel Ţăranu).

         
Colaborează cu Opera din Szeged în roluri precum Silvio, din Paiațe de Ruggiero Leoncavallo, și susține recitaluri de arii în cadrul Filarmonicii arădene.



Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart, cea mai cutremurătoare adaptare sonoră a slujbei funebre din întreaga istorie a tradiției occidentale,  lucrarea care reprezintă o culminație a programelor destinate muzicii sacre,  este programată în seara de Joi 18 Aprilie 2019, la ora 19.00, în Sala Palatului Cultural.

Ultima lucrare a catalogului mozartian  poate fi ascultată în Joia Mare  a calendarului romano catolic, unul dintre cele mai profunde momente ale anului bisericesc, fiind abordată din perspectiva unui aparat de scenă  care cuprinde orchestra simfonică și corul academic, dirijorii celor două ansambluri, Cristian Neagu și Robert  Daniel Rădoiaș, precum și o distribuție vocală de excepție: soprana Veronica Anușca, mezzosoprana Aura Twarowska,  tenorul Cristian Bălășescu și baritonul David Buzgău.

Început în Octombrie 1791 şi finalizat după moartea compozitorului, de unul dintre discipolii acestuia, Franz Xavier Süssmayer, Recviemul în re minor este unul dintre cele mai răvăşitoare simboluri ale muzicii culte universale și în același timp una dintre cele mai faimoase compoziții ale tuturor timpurilor.

 

Născută în Piatra Neamţ, Veronica Anușca a absolvit Facultatea de Interpretare Muzicală şi cursurile de master din cadrul U.N.M.B., la clasa de canto a prof. univ. dr. Ionel Voineag, iar în luna martie a acestui an a obținut  titlul  de  Doctor  în  muzică  la  Universitatea  Națională  de  Muzică București, sub îndrumarea prof. univ. dr. Valentina Sandu-Dediu.

A obținut premii importante la competiții de specialitate și a fost distinsă cu diplome și medalii, printre care: Premiul II la Concursul Internaţional de Canto Hariclea Darclée, Brăila, Premiul I la Concursul Internaţional de Canto “Maeştrii Artei Lirice” – Petre Ştefănescu-Goangă la Opera Națională București, Marele Premiu la Concursul Internaţional de Interpretare Vocală „Sabin Drăgoi”, Timişoara, Premiul pentru Debut la secţiunea Operă în Gala Premiilor VIP pentru Artele Spectacolului, România, Diploma și Medalia de Excelență pentru performanța artistică, acordate de Uniunea Muzicienilor  Interpreți din România etc.

Pregătirea muzicală intensă i-a permis abordarea unui repertoriu extrem de vast, pornind de la muzica barocă (recitaluri de arii baroce și roluri de operă printre care Morgana din Alcina de Georg Friedrich Händel și Zima din Les Indes Galantes de Jean Philippe Rameau, dar și muzică religioasă, oratorii, mise, pasiuni printre care Stabat Mater de  Giovanni Battista Pergolesi, La Ressurezione, Messiah de Georg Friedrich Händel, Magnificat, Johannes Passions și Matthäus Passions de Johann Sebastian Bach etc.), repertoriu clasic de operă și vocal simfonic (Nelson Messe de Joseph Haydn, Requiem, Exultate Jubilate, mise, precum și rolul Susanna din opera Le nozze di Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart) repertoriu de operă (Lucia în Lucia di Lammermoor de Gaetano Donizetti, Musetta din La Bohème de Giacomo Puccini, Gilda în Rigoletto de Giuseppe Verdi, etc.), vocal simfonic (Peer Gynt de Edvard Grieg, Visul unei nopți de vară de Felix Mendelssohn-Bartholdy, Petite Messe Solennelle și Stabat Mater de Gioachino Rossini, Carmina Burana de Carl Orff etc.) și muzică contemporană, din care multe lucrări au fost scrise special pentru vocea sa.

Veronica Anușca și-a început cariera artistică încă din perioada studiilor masterale la Opera Națională București,, în cadrul Studioului Experimental de Operă și Balet Ludovic Spiess, unde a debutat în operele Rita de  Gaetano Donizetti și I Capuleti ed i Montecchi, rolul Giuliettei de Vincenzo Bellini, iar mai apoi, după premiul I obținut la concursul organizat în instituție, pe scena mare a operei, în rolurile Adela din opera Die Fledermauss de Johann Strauss și Oscar din opera Un ballo in maschera de Giuseppe Verdi. A colaborat cu Opera din Craiova și Opera Română din Iași, cu Filarmonici (București, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Pitești,


Botoșani), cu Orchestra Națională și Orchestra de cameră Radio  București și diferite instituții de cultură din țară și din străinătate (Winslow Operahall din Anglia, Gdansk - Polonia, Roma - Italia, Vilnius - Lituania).

A participat la clase de măiestrie și s-a perfecționat sub îndrumarea unor artiști de renume, printre care Marina Krilovici, Mariana Nicolesco, Claudio Desderi, Marius Vlad Budoiu, a lucrat cu regizori precum Plamen Kartalov, Anda Tăbăcaru Hogea, Grischa Asagaroff, Andrei Șerban, și a avut onoarea de a cânta sub bagheta unor dirijori valoroși, printre care Tiberiu Soare, Adrian Butterfield, Adrian Prabava, Matthias Manasi, David Crescenzi, Claudio Desderi, Cristian Badea, Cristian Mandeal, Cem Mansur,  Leo Hussain.

În paralel cu activitatea artistică, Veronica Anușca și-a început în anul 2007 cariera didactică, în  prezent  activând  în cadrul  catedrei  de  canto  a  Colegiului Național de Muzică „George Enescu” din București.

 

           
Aura Twarowska se dedică vieții muzicale încă de la vârsta de 6 ani prin studiul pianului, al mandolinei și cel al cântului, în Lugojul natal. Este absolventă a Liceului Coriolan Bredicean.

A absolvit Facultatea de Muzică din Timișoara (1996) și Masteratul la Universitatea Națională de Muzică din București (1997).

Formarea sa profesională include deopotrivă studii economice, fiind absolventă a Facultății de Știinte Economice din cadrul Universității Ioan Slavici, specialitatea Contabilitate și informatică de gestiune (2007). Prin îmbinarea celor două specializări a susținut un Doctorat la Universitatea de Muzică din București (2010).

Aura Twarowska debutează în anul 1998 pe scena Operei Române din Timișoara, în rolul titular din opera Carmen de Georges Bizet, fiind angajată a acestei instituții timp de 12 stagiuni și cântând un număr de aproximativ 500 de spectacole.

Cariera sa artistică se îmbogățește cu multe roluri de operă, alături de și mai multe partituri vocal-simfonice, care îi fac vocea cunoscută și apreciată pe majoritatea scenelor de operă și de filarmonică din România.

Colaborările și turneele internaționale îi facilitează întâlnirea cu teatrele europene, toate acestea conducând la angajarea sa ca solistă a Operei de Stat din Viena în anul 2007. Alături de acest colectiv debutează în rolul Marcellina din  Nunta lui Figaro în Shanghai, în turneul asiatic al operei vieneze din toamna anului 2007, sub bagheta dirijorului  Seiji Ozawa.

Ca solistă angajată a acestei instituții a cântat până în prezent aproximativ 400 de spectacole alături de cei mai mari soliști ai lumii - Anna Netrebko, Angela Gheorghiu, Kiri Te Kanawa, Waltraute Meier, Sonya Yoncheva, Aleksandra Kurzak, Dolora Zajick, Tamar Iveri, Patricia Ciofi, Nina Stemme, Dimitri Hvorostovski, Roberto Alagna, Carlos Alvarez,  Jose Cura, Neil Schikoff, Leo Nucci, Ferruccio Furlanetto, Samuel Ramey, Ramon Vargas, Simon Keenlyside, Bo Skovhus, Juha Uusitalo, Mariusz Kweicien, Pavol Breslik, etc. și sub bagheta unor dirijori ca: Zubin Mehta, Seiji Ozawa, Marco Armiliato, Christian Thielemann, Donals Runickles, Franz Welser-Möst, Evelino Pido, Yves Abel, Pier Giorgio Morandi, Bertrand de Billy, Stefan Soltesz, Sasha Götzel, Ulf Schirmer, Ernst Märzendorfer, Sebastian Weigle, Paul Nadler, Cristian Măcelaru, Cristian Mandeal, Horia Andreescu etc.

Este Director Artistic al Proiectului Spre mâine, cu muzica clasică (2012, 2013, 2014), Director Artistic al Concursului Internațional de Canto Sabin V. Drăgoi (2015, 2017) și Director (fondator) al Festivalului Internațional Lugoj Classic (2016, 2017).

Este decorată de către Președintele României cu Ordinul Meritul  Cultural Cavaler al Artelor în grad de ofițer (2004), este Membru de onoare AFAR  (2016), Cetățean de Onoare al Municipiului Lugoj (2017) și Membru corespondent al Academiei Româno-Americane de Arte și Științe (2018).

 

Cristian Bălăşescu a absolvit în 2009 cursurile de canto ale  Universităţii George Enescu din Iaşi, la clasa profesorului Corneliu Solovastru. A studiat în prealabil  cu profesoara Mariana Iordache  la Şcoala de arte Vespasian Lungu din Brăila  şi la clasele profesorilor Emil şi Georgeta Pinghireac  în cadrul Facultăţii de Arte din Galaţi (1994 -1996).

Tenorul s-a specializat la clasele de măiestrie îndrumate de Mariana Nicolesco  (Brăila, 2002), Toma Popescu (Galaţi, 2004) şi Renee Corenne - SUA ( Timişoara, 2007).

Solist vocal al Teatrului Nae Leonard din Galaţi în perioada anilor 1994 – 2006 iar în prezent membru al Operei Naţionale Române din Timişoara, Cristian Bălăşescu abordează deopotrivă repertoriile de operă şi operetă. Rolurilor  mari din Traviata, Nabucco, Bal mascat, Rigoletto, Elixirul dragostei şi Cavalleria rusticana  dar şi acelora de comprimare  din Tosca, Madame Butterfly, Boema, Paiaţe, Norma, Lucia di Lammermoor sau Carmen, le alătură partituri  de Johann Strauss,  Franz Lezar,  Emmerich Kalman, Frederick Löwe, Ralph Benatzky sau Rudolf  Friml.

Îşi extinde  totodată orizontul repertorial prin abordări ale genului vocal simfonic religios, lucrări semnate Wolfgang Amadeus Mozart, Gioacchino Rossini sau Raffaele Bellafronte.

 

 

Membru al corului academic, baritonul David Buzgău a absolvit în 2006 cursurile secţiei de canto şi artă scenică ale Academiei de muzică Gheorghe Dima din Cluj Napoca (clasa prof. Alexandru Fărcaş) şi a obţinut diploma de masterat la Universitatea Transilvania din Braşov, la clasa prof.  Mariana Nicolesco.

            
International Institute of  Vocal Arts
 (New York) i-a acordat  în  2003 şi  2006  burse de studii pentru programele de operă de la Milano şi Tel Aviv, iar în 2006 şi 2007 a obţinut Premiul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor respectiv Premiul Special al Juriului la Concursul Naţional de Lied Românesc. În anul 2014 a obținut premiul II la prima ediție a Concursului Internațional de Canto Alexandru Fărcaș, organizat de Filarmonica de Stat Arad.

          
În intervalul 2000 - 2004 a urmat cursuri de măiestrie vocală la clase îndrumate de Alexandru Fărcaş, Mariana Nicolesco, Theodore Coressi, Joan Dornemann, Mignon Dunn, John Norris, Vincent Liotta, Ion Buzea şi Ionel Pantea iar în 2006, cursuri de canto cu William Woodruff  şi Dan Serbac.

          
Pregătirea constantă i-a prilejuit deopotrivă asimilarea unor roluri din spectacole lirice semnate Wolfgang Amadeus Mozart, Gaetano Donizetti, Gioachino Rossini, Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini, Georges Bizet, Charles Gounod, Frederic Löwe dar şi partituri de operă modernă din repertoriul teatrului românesc: La Cantatrice Chauve (Dan Voiculescu), D’ale carnavalului (Hary Bela), O noapte furtunoasă (Paul Constantinescu), The Secret of Don Giovanni (Cornel Ţăranu).

         
Colaborează cu Opera din Szeged în roluri precum Silvio, din Paiațe de Ruggiero Leoncavallo, și susține recitaluri de arii în cadrul Filarmonicii arădene.



Stiri asemanatoare

PNL Arad a mulţumit pentru votul primit şi va anunţa în curând candidatul pe care-l propune la Primăria Aradului în 2020

Luni, 27 Mai, 2019 18:39

PNL Arad a mulţumit pentru votul primit şi va anunţa în curând candidatul pe care-l propune la Primăria Aradului în 2020

PNL Arad a susţinut luni o conferinţă de presă unde liderii filialei liberale arădene au făcut un bilanţ al ultimuilui scrutin care a avut loc duminică 26 mai, unde au înregistrat o ...

Fifore, tu eşti?

Marti, 28 Mai, 2019 14:05

Fifore, tu eşti?

Un site important din Arad citează un membru marcat al PSD care, cităm, face „previziuni sumbre în legătură cu viitorul apropiat al partidului de la Putere”. „În ...

Trei hoațe s-au pus pe furat din supermarketurile din Vlaicu

Marti, 28 Mai, 2019 12:10

Trei hoațe s-au pus pe furat din supermarketurile din Vlaicu

Trei hoațe s-au pus pe furat din incinta unor supermarket-uri din Vlaicu. Acestea au fost prinse de polițiști și s-au ales cu dosare penale pentru furt.”La data de 24 mai a.c., au fost ...

TIR încărcat cu țevi metalice, răsturnat pe DN 7

Marti, 28 Mai, 2019 14:15

TIR încărcat cu țevi metalice, răsturnat pe DN 7

Astăzi, în jurul orei prânzului, un TIR încărcat cu țevi metalice s-a răsturnat în șant pe DN 7, în localitatea Julița. În urma impactului au loc scurge ...

„Implantul” Fifor la Arad s-a dovedit un dezastru pentru PSD!

Luni, 27 Mai, 2019 12:19

„Implantul” Fifor la Arad s-a dovedit un dezastru pentru PSD!

Acum 5 ani, Fifor „descăleca” la Arad pentru a face PSD-ul mare şi pentru a câştiga Aradul. Discursul oficial era acela că se dă PSD-ului local un lider care să câş ...

De ce acte au nevoie locuitorii Curticiului pentru încheierea sau actualizarea contractelor Companiei de Apă

Marti, 28 Mai, 2019 12:09

De ce acte au nevoie locuitorii Curticiului pentru încheierea sau actualizarea contractelor Companiei de Apă

Compania de Apă Arad anunță că angajații din cadrul Biroului Contracte din cadrul Companiei vin în sprijinul utilizatorilor serviciului de alimentare cu apă și de canalizare din ora ...

Condamnarea lui Dragnea bubuie în presa internaţională: "Cel mai puternic politician român a fost trimis la închisoare pentru corupţie"

Marti, 28 Mai, 2019 13:39

Condamnarea lui Dragnea bubuie în presa internaţională:

Cel mai puternic politician din România a ajuns la închisoare. Este principala informaţie transmisă de jurnaliştii din toată lumea. Ziarele şi posturile TV internaţionale au com ...

Doi arădeni printre cei 32 de europarlamentari ce ne vor reprezenta la Bruxelles. Vezi cine sunt marii câștigători

Marti, 28 Mai, 2019 08:27

Doi arădeni printre cei 32 de europarlamentari ce ne vor reprezenta la Bruxelles. Vezi cine sunt marii câștigători

România va trimite la Bruxelles pentru cinci ani, 32 de parlamentari care vor reprezenta voinţa electoratului în urma alegerilor care au avut loc pe data de 26 mai. Printre aceştia, ...

Un bărbat din Șiria a murit ars de VIU !

Joi, 16 Mai, 2019 08:12

Un bărbat din Șiria a murit ars de VIU !

Tragedie la Șiria joi dimineața. O casă a fost cuprinsă de flăcări joi dimineața, în jurul orei 03:00, iar un bărbat a ars de viu.O casă din Șiria a fost cuprinsă de flăcări &i ...

Dragnea a încercat să păcălească până în ultimul moment. A trimis o mașină de diversiune pentru a nu fi urmărit de jurnaliști

Luni, 27 Mai, 2019 19:52

Dragnea a încercat să păcălească până în ultimul moment. A trimis o mașină de diversiune pentru a nu fi urmărit de jurnaliști

Astăzi a fost, poate, una dintre cele mai grele zile pentru șeful Partidului Social Democrat, Liviu Dragnea care a primit sentința definitivă – condamnare cu executare la 3 ani și 6 lu ...

Au păcălit pensionarii, acum vor să îi încoloneze la vot!

Luni, 13 Mai, 2019 16:04

Au păcălit pensionarii, acum vor să îi încoloneze la vot!

Certaţi în PSD pentru influenţă şi putere, parlamentarii Fifor şi Căprar şi-au dat mâna când e vorba să îi păcălească pe pensionari. În ultimele zile, amb ...

Autostrada Lugoj – Deva, aproape de finalizare

Marti, 07 Mai, 2019 10:56

Autostrada Lugoj – Deva, aproape de finalizare

Cei 22 de km de pe lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva sunt printre puținii care au șanse reale de a fi deschiși circulației în acest an. Imagini aeriene arată cum construct ...

S-a deschis prima autostradă electrificată din Germania

Miercuri, 08 Mai, 2019 10:44

S-a deschis prima autostradă electrificată din Germania

În Hessa s-a deschis prima porțiune de autostradă pentru tiruri care circulă cu curent electric din instalații de deasupra carosabilului. Dacă testul va fi un succes, și alte autostr ...



Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.