Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart la Filarmonica din Arad
Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart la Filarmonica din Arad

Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart la Filarmonica din Arad

Luni, 15 Aprilie, 2019 11:13 Redactia LOCALE Comentarii 138 vizualizari  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Luni, 15 Aprilie, 2019 11:13 138 vizualizari Tiparire

Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart, cea mai cutremurătoare adaptare sonoră a slujbei funebre din întreaga istorie a tradiției occidentale,  lucrarea care reprezintă o culminație a programelor destinate muzicii sacre,  este programată în seara de Joi 18 Aprilie 2019, la ora 19.00, în Sala Palatului Cultural.

Ultima lucrare a catalogului mozartian  poate fi ascultată în Joia Mare  a calendarului romano catolic, unul dintre cele mai profunde momente ale anului bisericesc, fiind abordată din perspectiva unui aparat de scenă  care cuprinde orchestra simfonică și corul academic, dirijorii celor două ansambluri, Cristian Neagu și Robert  Daniel Rădoiaș, precum și o distribuție vocală de excepție: soprana Veronica Anușca, mezzosoprana Aura Twarowska,  tenorul Cristian Bălășescu și baritonul David Buzgău.

Început în Octombrie 1791 şi finalizat după moartea compozitorului, de unul dintre discipolii acestuia, Franz Xavier Süssmayer, Recviemul în re minor este unul dintre cele mai răvăşitoare simboluri ale muzicii culte universale și în același timp una dintre cele mai faimoase compoziții ale tuturor timpurilor.

 

Născută în Piatra Neamţ, Veronica Anușca a absolvit Facultatea de Interpretare Muzicală şi cursurile de master din cadrul U.N.M.B., la clasa de canto a prof. univ. dr. Ionel Voineag, iar în luna martie a acestui an a obținut  titlul  de  Doctor  în  muzică  la  Universitatea  Națională  de  Muzică București, sub îndrumarea prof. univ. dr. Valentina Sandu-Dediu.

A obținut premii importante la competiții de specialitate și a fost distinsă cu diplome și medalii, printre care: Premiul II la Concursul Internaţional de Canto Hariclea Darclée, Brăila, Premiul I la Concursul Internaţional de Canto “Maeştrii Artei Lirice” – Petre Ştefănescu-Goangă la Opera Națională București, Marele Premiu la Concursul Internaţional de Interpretare Vocală „Sabin Drăgoi”, Timişoara, Premiul pentru Debut la secţiunea Operă în Gala Premiilor VIP pentru Artele Spectacolului, România, Diploma și Medalia de Excelență pentru performanța artistică, acordate de Uniunea Muzicienilor  Interpreți din România etc.

Pregătirea muzicală intensă i-a permis abordarea unui repertoriu extrem de vast, pornind de la muzica barocă (recitaluri de arii baroce și roluri de operă printre care Morgana din Alcina de Georg Friedrich Händel și Zima din Les Indes Galantes de Jean Philippe Rameau, dar și muzică religioasă, oratorii, mise, pasiuni printre care Stabat Mater de  Giovanni Battista Pergolesi, La Ressurezione, Messiah de Georg Friedrich Händel, Magnificat, Johannes Passions și Matthäus Passions de Johann Sebastian Bach etc.), repertoriu clasic de operă și vocal simfonic (Nelson Messe de Joseph Haydn, Requiem, Exultate Jubilate, mise, precum și rolul Susanna din opera Le nozze di Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart) repertoriu de operă (Lucia în Lucia di Lammermoor de Gaetano Donizetti, Musetta din La Bohème de Giacomo Puccini, Gilda în Rigoletto de Giuseppe Verdi, etc.), vocal simfonic (Peer Gynt de Edvard Grieg, Visul unei nopți de vară de Felix Mendelssohn-Bartholdy, Petite Messe Solennelle și Stabat Mater de Gioachino Rossini, Carmina Burana de Carl Orff etc.) și muzică contemporană, din care multe lucrări au fost scrise special pentru vocea sa.

Veronica Anușca și-a început cariera artistică încă din perioada studiilor masterale la Opera Națională București,, în cadrul Studioului Experimental de Operă și Balet Ludovic Spiess, unde a debutat în operele Rita de  Gaetano Donizetti și I Capuleti ed i Montecchi, rolul Giuliettei de Vincenzo Bellini, iar mai apoi, după premiul I obținut la concursul organizat în instituție, pe scena mare a operei, în rolurile Adela din opera Die Fledermauss de Johann Strauss și Oscar din opera Un ballo in maschera de Giuseppe Verdi. A colaborat cu Opera din Craiova și Opera Română din Iași, cu Filarmonici (București, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Pitești,


Botoșani), cu Orchestra Națională și Orchestra de cameră Radio  București și diferite instituții de cultură din țară și din străinătate (Winslow Operahall din Anglia, Gdansk - Polonia, Roma - Italia, Vilnius - Lituania).

A participat la clase de măiestrie și s-a perfecționat sub îndrumarea unor artiști de renume, printre care Marina Krilovici, Mariana Nicolesco, Claudio Desderi, Marius Vlad Budoiu, a lucrat cu regizori precum Plamen Kartalov, Anda Tăbăcaru Hogea, Grischa Asagaroff, Andrei Șerban, și a avut onoarea de a cânta sub bagheta unor dirijori valoroși, printre care Tiberiu Soare, Adrian Butterfield, Adrian Prabava, Matthias Manasi, David Crescenzi, Claudio Desderi, Cristian Badea, Cristian Mandeal, Cem Mansur,  Leo Hussain.

În paralel cu activitatea artistică, Veronica Anușca și-a început în anul 2007 cariera didactică, în  prezent  activând  în cadrul  catedrei  de  canto  a  Colegiului Național de Muzică „George Enescu” din București.

 

           
Aura Twarowska se dedică vieții muzicale încă de la vârsta de 6 ani prin studiul pianului, al mandolinei și cel al cântului, în Lugojul natal. Este absolventă a Liceului Coriolan Bredicean.

A absolvit Facultatea de Muzică din Timișoara (1996) și Masteratul la Universitatea Națională de Muzică din București (1997).

Formarea sa profesională include deopotrivă studii economice, fiind absolventă a Facultății de Știinte Economice din cadrul Universității Ioan Slavici, specialitatea Contabilitate și informatică de gestiune (2007). Prin îmbinarea celor două specializări a susținut un Doctorat la Universitatea de Muzică din București (2010).

Aura Twarowska debutează în anul 1998 pe scena Operei Române din Timișoara, în rolul titular din opera Carmen de Georges Bizet, fiind angajată a acestei instituții timp de 12 stagiuni și cântând un număr de aproximativ 500 de spectacole.

Cariera sa artistică se îmbogățește cu multe roluri de operă, alături de și mai multe partituri vocal-simfonice, care îi fac vocea cunoscută și apreciată pe majoritatea scenelor de operă și de filarmonică din România.

Colaborările și turneele internaționale îi facilitează întâlnirea cu teatrele europene, toate acestea conducând la angajarea sa ca solistă a Operei de Stat din Viena în anul 2007. Alături de acest colectiv debutează în rolul Marcellina din  Nunta lui Figaro în Shanghai, în turneul asiatic al operei vieneze din toamna anului 2007, sub bagheta dirijorului  Seiji Ozawa.

Ca solistă angajată a acestei instituții a cântat până în prezent aproximativ 400 de spectacole alături de cei mai mari soliști ai lumii - Anna Netrebko, Angela Gheorghiu, Kiri Te Kanawa, Waltraute Meier, Sonya Yoncheva, Aleksandra Kurzak, Dolora Zajick, Tamar Iveri, Patricia Ciofi, Nina Stemme, Dimitri Hvorostovski, Roberto Alagna, Carlos Alvarez,  Jose Cura, Neil Schikoff, Leo Nucci, Ferruccio Furlanetto, Samuel Ramey, Ramon Vargas, Simon Keenlyside, Bo Skovhus, Juha Uusitalo, Mariusz Kweicien, Pavol Breslik, etc. și sub bagheta unor dirijori ca: Zubin Mehta, Seiji Ozawa, Marco Armiliato, Christian Thielemann, Donals Runickles, Franz Welser-Möst, Evelino Pido, Yves Abel, Pier Giorgio Morandi, Bertrand de Billy, Stefan Soltesz, Sasha Götzel, Ulf Schirmer, Ernst Märzendorfer, Sebastian Weigle, Paul Nadler, Cristian Măcelaru, Cristian Mandeal, Horia Andreescu etc.

Este Director Artistic al Proiectului Spre mâine, cu muzica clasică (2012, 2013, 2014), Director Artistic al Concursului Internațional de Canto Sabin V. Drăgoi (2015, 2017) și Director (fondator) al Festivalului Internațional Lugoj Classic (2016, 2017).

Este decorată de către Președintele României cu Ordinul Meritul  Cultural Cavaler al Artelor în grad de ofițer (2004), este Membru de onoare AFAR  (2016), Cetățean de Onoare al Municipiului Lugoj (2017) și Membru corespondent al Academiei Româno-Americane de Arte și Științe (2018).

 

Cristian Bălăşescu a absolvit în 2009 cursurile de canto ale  Universităţii George Enescu din Iaşi, la clasa profesorului Corneliu Solovastru. A studiat în prealabil  cu profesoara Mariana Iordache  la Şcoala de arte Vespasian Lungu din Brăila  şi la clasele profesorilor Emil şi Georgeta Pinghireac  în cadrul Facultăţii de Arte din Galaţi (1994 -1996).

Tenorul s-a specializat la clasele de măiestrie îndrumate de Mariana Nicolesco  (Brăila, 2002), Toma Popescu (Galaţi, 2004) şi Renee Corenne - SUA ( Timişoara, 2007).

Solist vocal al Teatrului Nae Leonard din Galaţi în perioada anilor 1994 – 2006 iar în prezent membru al Operei Naţionale Române din Timişoara, Cristian Bălăşescu abordează deopotrivă repertoriile de operă şi operetă. Rolurilor  mari din Traviata, Nabucco, Bal mascat, Rigoletto, Elixirul dragostei şi Cavalleria rusticana  dar şi acelora de comprimare  din Tosca, Madame Butterfly, Boema, Paiaţe, Norma, Lucia di Lammermoor sau Carmen, le alătură partituri  de Johann Strauss,  Franz Lezar,  Emmerich Kalman, Frederick Löwe, Ralph Benatzky sau Rudolf  Friml.

Îşi extinde  totodată orizontul repertorial prin abordări ale genului vocal simfonic religios, lucrări semnate Wolfgang Amadeus Mozart, Gioacchino Rossini sau Raffaele Bellafronte.

 

 

Membru al corului academic, baritonul David Buzgău a absolvit în 2006 cursurile secţiei de canto şi artă scenică ale Academiei de muzică Gheorghe Dima din Cluj Napoca (clasa prof. Alexandru Fărcaş) şi a obţinut diploma de masterat la Universitatea Transilvania din Braşov, la clasa prof.  Mariana Nicolesco.

            
International Institute of  Vocal Arts
 (New York) i-a acordat  în  2003 şi  2006  burse de studii pentru programele de operă de la Milano şi Tel Aviv, iar în 2006 şi 2007 a obţinut Premiul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor respectiv Premiul Special al Juriului la Concursul Naţional de Lied Românesc. În anul 2014 a obținut premiul II la prima ediție a Concursului Internațional de Canto Alexandru Fărcaș, organizat de Filarmonica de Stat Arad.

          
În intervalul 2000 - 2004 a urmat cursuri de măiestrie vocală la clase îndrumate de Alexandru Fărcaş, Mariana Nicolesco, Theodore Coressi, Joan Dornemann, Mignon Dunn, John Norris, Vincent Liotta, Ion Buzea şi Ionel Pantea iar în 2006, cursuri de canto cu William Woodruff  şi Dan Serbac.

          
Pregătirea constantă i-a prilejuit deopotrivă asimilarea unor roluri din spectacole lirice semnate Wolfgang Amadeus Mozart, Gaetano Donizetti, Gioachino Rossini, Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini, Georges Bizet, Charles Gounod, Frederic Löwe dar şi partituri de operă modernă din repertoriul teatrului românesc: La Cantatrice Chauve (Dan Voiculescu), D’ale carnavalului (Hary Bela), O noapte furtunoasă (Paul Constantinescu), The Secret of Don Giovanni (Cornel Ţăranu).

         
Colaborează cu Opera din Szeged în roluri precum Silvio, din Paiațe de Ruggiero Leoncavallo, și susține recitaluri de arii în cadrul Filarmonicii arădene.



Recviemul în re minor de Wolfgang Amadeus Mozart, cea mai cutremurătoare adaptare sonoră a slujbei funebre din întreaga istorie a tradiției occidentale,  lucrarea care reprezintă o culminație a programelor destinate muzicii sacre,  este programată în seara de Joi 18 Aprilie 2019, la ora 19.00, în Sala Palatului Cultural.

Ultima lucrare a catalogului mozartian  poate fi ascultată în Joia Mare  a calendarului romano catolic, unul dintre cele mai profunde momente ale anului bisericesc, fiind abordată din perspectiva unui aparat de scenă  care cuprinde orchestra simfonică și corul academic, dirijorii celor două ansambluri, Cristian Neagu și Robert  Daniel Rădoiaș, precum și o distribuție vocală de excepție: soprana Veronica Anușca, mezzosoprana Aura Twarowska,  tenorul Cristian Bălășescu și baritonul David Buzgău.

Început în Octombrie 1791 şi finalizat după moartea compozitorului, de unul dintre discipolii acestuia, Franz Xavier Süssmayer, Recviemul în re minor este unul dintre cele mai răvăşitoare simboluri ale muzicii culte universale și în același timp una dintre cele mai faimoase compoziții ale tuturor timpurilor.

 

Născută în Piatra Neamţ, Veronica Anușca a absolvit Facultatea de Interpretare Muzicală şi cursurile de master din cadrul U.N.M.B., la clasa de canto a prof. univ. dr. Ionel Voineag, iar în luna martie a acestui an a obținut  titlul  de  Doctor  în  muzică  la  Universitatea  Națională  de  Muzică București, sub îndrumarea prof. univ. dr. Valentina Sandu-Dediu.

A obținut premii importante la competiții de specialitate și a fost distinsă cu diplome și medalii, printre care: Premiul II la Concursul Internaţional de Canto Hariclea Darclée, Brăila, Premiul I la Concursul Internaţional de Canto “Maeştrii Artei Lirice” – Petre Ştefănescu-Goangă la Opera Națională București, Marele Premiu la Concursul Internaţional de Interpretare Vocală „Sabin Drăgoi”, Timişoara, Premiul pentru Debut la secţiunea Operă în Gala Premiilor VIP pentru Artele Spectacolului, România, Diploma și Medalia de Excelență pentru performanța artistică, acordate de Uniunea Muzicienilor  Interpreți din România etc.

Pregătirea muzicală intensă i-a permis abordarea unui repertoriu extrem de vast, pornind de la muzica barocă (recitaluri de arii baroce și roluri de operă printre care Morgana din Alcina de Georg Friedrich Händel și Zima din Les Indes Galantes de Jean Philippe Rameau, dar și muzică religioasă, oratorii, mise, pasiuni printre care Stabat Mater de  Giovanni Battista Pergolesi, La Ressurezione, Messiah de Georg Friedrich Händel, Magnificat, Johannes Passions și Matthäus Passions de Johann Sebastian Bach etc.), repertoriu clasic de operă și vocal simfonic (Nelson Messe de Joseph Haydn, Requiem, Exultate Jubilate, mise, precum și rolul Susanna din opera Le nozze di Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart) repertoriu de operă (Lucia în Lucia di Lammermoor de Gaetano Donizetti, Musetta din La Bohème de Giacomo Puccini, Gilda în Rigoletto de Giuseppe Verdi, etc.), vocal simfonic (Peer Gynt de Edvard Grieg, Visul unei nopți de vară de Felix Mendelssohn-Bartholdy, Petite Messe Solennelle și Stabat Mater de Gioachino Rossini, Carmina Burana de Carl Orff etc.) și muzică contemporană, din care multe lucrări au fost scrise special pentru vocea sa.

Veronica Anușca și-a început cariera artistică încă din perioada studiilor masterale la Opera Națională București,, în cadrul Studioului Experimental de Operă și Balet Ludovic Spiess, unde a debutat în operele Rita de  Gaetano Donizetti și I Capuleti ed i Montecchi, rolul Giuliettei de Vincenzo Bellini, iar mai apoi, după premiul I obținut la concursul organizat în instituție, pe scena mare a operei, în rolurile Adela din opera Die Fledermauss de Johann Strauss și Oscar din opera Un ballo in maschera de Giuseppe Verdi. A colaborat cu Opera din Craiova și Opera Română din Iași, cu Filarmonici (București, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Pitești,


Botoșani), cu Orchestra Națională și Orchestra de cameră Radio  București și diferite instituții de cultură din țară și din străinătate (Winslow Operahall din Anglia, Gdansk - Polonia, Roma - Italia, Vilnius - Lituania).

A participat la clase de măiestrie și s-a perfecționat sub îndrumarea unor artiști de renume, printre care Marina Krilovici, Mariana Nicolesco, Claudio Desderi, Marius Vlad Budoiu, a lucrat cu regizori precum Plamen Kartalov, Anda Tăbăcaru Hogea, Grischa Asagaroff, Andrei Șerban, și a avut onoarea de a cânta sub bagheta unor dirijori valoroși, printre care Tiberiu Soare, Adrian Butterfield, Adrian Prabava, Matthias Manasi, David Crescenzi, Claudio Desderi, Cristian Badea, Cristian Mandeal, Cem Mansur,  Leo Hussain.

În paralel cu activitatea artistică, Veronica Anușca și-a început în anul 2007 cariera didactică, în  prezent  activând  în cadrul  catedrei  de  canto  a  Colegiului Național de Muzică „George Enescu” din București.

 

           
Aura Twarowska se dedică vieții muzicale încă de la vârsta de 6 ani prin studiul pianului, al mandolinei și cel al cântului, în Lugojul natal. Este absolventă a Liceului Coriolan Bredicean.

A absolvit Facultatea de Muzică din Timișoara (1996) și Masteratul la Universitatea Națională de Muzică din București (1997).

Formarea sa profesională include deopotrivă studii economice, fiind absolventă a Facultății de Știinte Economice din cadrul Universității Ioan Slavici, specialitatea Contabilitate și informatică de gestiune (2007). Prin îmbinarea celor două specializări a susținut un Doctorat la Universitatea de Muzică din București (2010).

Aura Twarowska debutează în anul 1998 pe scena Operei Române din Timișoara, în rolul titular din opera Carmen de Georges Bizet, fiind angajată a acestei instituții timp de 12 stagiuni și cântând un număr de aproximativ 500 de spectacole.

Cariera sa artistică se îmbogățește cu multe roluri de operă, alături de și mai multe partituri vocal-simfonice, care îi fac vocea cunoscută și apreciată pe majoritatea scenelor de operă și de filarmonică din România.

Colaborările și turneele internaționale îi facilitează întâlnirea cu teatrele europene, toate acestea conducând la angajarea sa ca solistă a Operei de Stat din Viena în anul 2007. Alături de acest colectiv debutează în rolul Marcellina din  Nunta lui Figaro în Shanghai, în turneul asiatic al operei vieneze din toamna anului 2007, sub bagheta dirijorului  Seiji Ozawa.

Ca solistă angajată a acestei instituții a cântat până în prezent aproximativ 400 de spectacole alături de cei mai mari soliști ai lumii - Anna Netrebko, Angela Gheorghiu, Kiri Te Kanawa, Waltraute Meier, Sonya Yoncheva, Aleksandra Kurzak, Dolora Zajick, Tamar Iveri, Patricia Ciofi, Nina Stemme, Dimitri Hvorostovski, Roberto Alagna, Carlos Alvarez,  Jose Cura, Neil Schikoff, Leo Nucci, Ferruccio Furlanetto, Samuel Ramey, Ramon Vargas, Simon Keenlyside, Bo Skovhus, Juha Uusitalo, Mariusz Kweicien, Pavol Breslik, etc. și sub bagheta unor dirijori ca: Zubin Mehta, Seiji Ozawa, Marco Armiliato, Christian Thielemann, Donals Runickles, Franz Welser-Möst, Evelino Pido, Yves Abel, Pier Giorgio Morandi, Bertrand de Billy, Stefan Soltesz, Sasha Götzel, Ulf Schirmer, Ernst Märzendorfer, Sebastian Weigle, Paul Nadler, Cristian Măcelaru, Cristian Mandeal, Horia Andreescu etc.

Este Director Artistic al Proiectului Spre mâine, cu muzica clasică (2012, 2013, 2014), Director Artistic al Concursului Internațional de Canto Sabin V. Drăgoi (2015, 2017) și Director (fondator) al Festivalului Internațional Lugoj Classic (2016, 2017).

Este decorată de către Președintele României cu Ordinul Meritul  Cultural Cavaler al Artelor în grad de ofițer (2004), este Membru de onoare AFAR  (2016), Cetățean de Onoare al Municipiului Lugoj (2017) și Membru corespondent al Academiei Româno-Americane de Arte și Științe (2018).

 

Cristian Bălăşescu a absolvit în 2009 cursurile de canto ale  Universităţii George Enescu din Iaşi, la clasa profesorului Corneliu Solovastru. A studiat în prealabil  cu profesoara Mariana Iordache  la Şcoala de arte Vespasian Lungu din Brăila  şi la clasele profesorilor Emil şi Georgeta Pinghireac  în cadrul Facultăţii de Arte din Galaţi (1994 -1996).

Tenorul s-a specializat la clasele de măiestrie îndrumate de Mariana Nicolesco  (Brăila, 2002), Toma Popescu (Galaţi, 2004) şi Renee Corenne - SUA ( Timişoara, 2007).

Solist vocal al Teatrului Nae Leonard din Galaţi în perioada anilor 1994 – 2006 iar în prezent membru al Operei Naţionale Române din Timişoara, Cristian Bălăşescu abordează deopotrivă repertoriile de operă şi operetă. Rolurilor  mari din Traviata, Nabucco, Bal mascat, Rigoletto, Elixirul dragostei şi Cavalleria rusticana  dar şi acelora de comprimare  din Tosca, Madame Butterfly, Boema, Paiaţe, Norma, Lucia di Lammermoor sau Carmen, le alătură partituri  de Johann Strauss,  Franz Lezar,  Emmerich Kalman, Frederick Löwe, Ralph Benatzky sau Rudolf  Friml.

Îşi extinde  totodată orizontul repertorial prin abordări ale genului vocal simfonic religios, lucrări semnate Wolfgang Amadeus Mozart, Gioacchino Rossini sau Raffaele Bellafronte.

 

 

Membru al corului academic, baritonul David Buzgău a absolvit în 2006 cursurile secţiei de canto şi artă scenică ale Academiei de muzică Gheorghe Dima din Cluj Napoca (clasa prof. Alexandru Fărcaş) şi a obţinut diploma de masterat la Universitatea Transilvania din Braşov, la clasa prof.  Mariana Nicolesco.

            
International Institute of  Vocal Arts
 (New York) i-a acordat  în  2003 şi  2006  burse de studii pentru programele de operă de la Milano şi Tel Aviv, iar în 2006 şi 2007 a obţinut Premiul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor respectiv Premiul Special al Juriului la Concursul Naţional de Lied Românesc. În anul 2014 a obținut premiul II la prima ediție a Concursului Internațional de Canto Alexandru Fărcaș, organizat de Filarmonica de Stat Arad.

          
În intervalul 2000 - 2004 a urmat cursuri de măiestrie vocală la clase îndrumate de Alexandru Fărcaş, Mariana Nicolesco, Theodore Coressi, Joan Dornemann, Mignon Dunn, John Norris, Vincent Liotta, Ion Buzea şi Ionel Pantea iar în 2006, cursuri de canto cu William Woodruff  şi Dan Serbac.

          
Pregătirea constantă i-a prilejuit deopotrivă asimilarea unor roluri din spectacole lirice semnate Wolfgang Amadeus Mozart, Gaetano Donizetti, Gioachino Rossini, Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini, Georges Bizet, Charles Gounod, Frederic Löwe dar şi partituri de operă modernă din repertoriul teatrului românesc: La Cantatrice Chauve (Dan Voiculescu), D’ale carnavalului (Hary Bela), O noapte furtunoasă (Paul Constantinescu), The Secret of Don Giovanni (Cornel Ţăranu).

         
Colaborează cu Opera din Szeged în roluri precum Silvio, din Paiațe de Ruggiero Leoncavallo, și susține recitaluri de arii în cadrul Filarmonicii arădene.



Stiri asemanatoare

Sergiu Bîlcea: Consiliul Județean Arad a semnat pentru modernizarea drumului judeţean Bârsa - Sebiş - Moneasa - limită judeţ Bihor

Marti, 16 Aprilie, 2019 15:21

Sergiu Bîlcea: Consiliul Județean Arad a semnat pentru modernizarea drumului judeţean  Bârsa - Sebiş - Moneasa - limită judeţ Bihor

În cel mult trei luni, începe modernizarea drumului judeţean Bârsa - Sebiş - Moneasa - limită judeţ Bihor! Anunţul a fost făcut astăzi, la Consiliul Judeţean Arad, la se ...

De ce este important să avem halate medicale de cea mai bună calitate (Adv)

Luni, 15 Aprilie, 2019 10:49

De ce este important să avem halate medicale de cea mai bună calitate (Adv)

Uniformele de lucru sunt, de multe ori, asociate cu mandria profesionala. Astfel, fie ca vorbim de uniforme de piloti sau de halate medicale, acestea trebuie sa indeplineasca anumite standarde de ...

De astăzi se aplică Ordinul publicat în Monitorul Oficial, de către ANAF

Luni, 15 Aprilie, 2019 13:16

De astăzi se aplică Ordinul publicat în Monitorul Oficial, de către ANAF

Agenția Națională de Administrate Fiscală (ANAF) a publicat azi un Ordin importan în Monitorul Oficial. Luni dimineață a apărut, în Monitorul Oficial, Ordinul pentru aprob ...

Bizonul Zilei: Sensurile de mers sunt pentru FRAIERI. Cum se circula pe A1 Arad-Nădlac pe sens invers

Luni, 11 Martie, 2019 14:07

Bizonul Zilei: Sensurile de mers sunt pentru FRAIERI. Cum se circula pe A1 Arad-Nădlac pe sens invers

În ziua de azi, mulţi Bizoni se găsesc pe şoselele patriei, şi mulţi dintre ei nu ne mai uimesc, excepţie face un şofer care conducea un Ford înmatriculat în Hunedoara, c ...

Crișan Ionela, fata de 15 ani dată dispărută a fost GĂSITĂ !

Marti, 16 Aprilie, 2019 10:40

Crișan Ionela, fata de 15 ani dată dispărută a fost GĂSITĂ  !

În dimineața zilei de 09 aprilie a.c., CRIȘAN IONELA-DIANA, o adolescentă de 15 ani a plecat la școală și nu s-a mai întors acasă. Părinții fetei o caută cu disper ...

Căutat de polițiștii ieșeni, un bărbat a fost prins de polițiștii arădeni

Marti, 16 Aprilie, 2019 16:09

Căutat de polițiștii ieșeni, un bărbat a fost prins de polițiștii arădeni

Un bărbat din județul Iași, în vârstă de 50 de ani, căutat de polițiști a fost prins de polițiștii arădeni, după ce acesta a furat 200 de lei din casa de marcat a unei firm ...

Cum se eliberează legitimațiile gratuite pentru pensionari la transportul în comun în muncipiul Arad

Marti, 16 Aprilie, 2019 11:54

Cum se eliberează legitimațiile gratuite pentru pensionari la transportul în comun în muncipiul Arad

S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad face cunoscut, persoanelor în vârstă de peste 70 de ani și persoanelor cu pensii de până la 1200 lei  faptul  că   ...

Atenţie şoferi! Schimbare de prioritate la intersecţia Splaiului General Praporgescu cu Strada Marcel Olinescu (Maranata)

Vineri, 05 Aprilie, 2019 16:01

Atenţie şoferi! Schimbare de prioritate la intersecţia Splaiului General Praporgescu cu Strada Marcel Olinescu (Maranata)

După ce a propus municipalității aderarea la proiectul Waze Connected Citizens (Cetățeni Conectați) şi a coordonat o amplă acțiune de conștientizare a importanței siguranței în ...

Ai aparatură veche și n-ai ce face cu ea? Începe acțiunea de colectare a deșeurilor electrice și electronice în Arad

Joi, 04 Aprilie, 2019 09:58

Ai aparatură veche și n-ai ce face cu ea? Începe acțiunea de colectare a deșeurilor electrice și electronice în Arad

Protejează-ți sănătatea și mediul în care trăiești! Participă la acțiunea de colectare a deșeurilor electrice și electronice din Arad, care va avea loc sâmbătă, 06 aprili ...

„Avioanele” lui Fifor,Tripa și Todor la fel de invizibile ca Bombardierele B-2 americane

Vineri, 05 Aprilie, 2019 14:42

„Avioanele” lui Fifor,Tripa și Todor la fel de invizibile ca Bombardierele B-2 americane

TAROM... un tărâm al făgăduinței! Numai ce ne-am dat jos din cursa TAROM București-Arad, totul a decurs normal și la un preț accesibil. Așa ar fi trebuit să înceapă un arti ...

Două sensuri giratorii din Arad modernizate într-un weekend

Luni, 25 Februarie, 2019 19:44

Două sensuri giratorii din Arad modernizate într-un weekend

Primăria Municipiului Arad prin intermediul operatorilor de spaţii verzi a început reamenajarea sensurilor giratorii din oraş. Primele două sensuri giratorii care au fost reamenajate &i ...

Bătrânul din Vinga care a fost dat dispărut a fost GĂSIT !

Marti, 16 Aprilie, 2019 08:45

Bătrânul din Vinga care a fost dat dispărut a fost GĂSIT !

Din fericire, FERMENDJIN IOSIF-FRANCISC din Vinga, care a fost dat dispărut a fost găsit de polițiștii arădeni. AFLĂ unde era bărbatul.Bărbatul a fost dat dispărut, sâmbătă 13 ap ...

Gonea cu 103 km/h pe străzile din Arad

Joi, 28 Februarie, 2019 09:02

Gonea cu 103 km/h pe străzile din Arad

Un șofer absolut inconștient a fost prins de polițiștii arădeni pe Bd. N. Titulescu în timp ce gonea cu 103 km/h. Acesta a rămas fără permis pentru următoarele 90 de zilePolițișt ...



Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.