Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional

Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional

Duminica, 15 Iulie, 2018 12:18 Redactia TURISM Comentarii 1726 vizualizari  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia TURISM Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Duminica, 15 Iulie, 2018 12:18 1726 vizualizari Tiparire

Kuala Lumpur, capitala Malaeziei, este un oraş cu aproape 2 milioane de locuitori (doar zona centrală). Fără a fi neapărat o destinaţie turistică în care să vă petreceţi o săptămână, oraşul nu trebuie sub nicio formă evitat în cazul în care paşii (sau... avioanele) vă poartă prin zonă.

 
KL este, de altfel, unul din cele mai bune locuri de schimbat avioanele către locaţii mai "exotice". Este una dintre cele mai ieftine destinaţii aeriene ale Asiei de SE şi poate fi stabilită ca o "bază" intermediară pentru excursii către Filipine, Indonezia, Australia sau Oceania, întrucât, aşa cum „turiştii profesionişti“ ştiu, cele mai ieftine bilete de zbor din Europa către Asia de SE sunt cele spre Bangkok şi Kuala Lumpur. Dacă ştiţi să „vânaţi“ oferte, puteţi găsi bilete dus-întors către aceste destinaţii la preţuri chiar şi sub 400 de euro de persoană. Totul e să ştiţi când să rezervaţi şi când să zburaţi.




Din Kuala Lumpur, aveţi varianta alegerii unui zbor în continuare, cu  "gigantul" low-cost Air Asia, care are aici aeroportul de domiciliu (Atenţie! Aeroportul KLA din Kuala Lumpur are 2 terminale, aflate la o oarecare distanţă unul de celălalt).

După aproape 24 de ore de zbor din Budapesta, cu escală în Dubai şi cu o diferenţă de fus orar de 5 ore, o "pauză" de o zi în KL este o binevenită acomodare la căldura umedă de peste 30 de grade şi la mâncarea asiatică. De toaletele tip „turcesc“ şi de maşinile cu volan pe dreapta, nici nu mai pomenesc.

Ah, da! Malaezia! Nume cu rezonanţă ultra-exotică, de arome, de mirodenii şi de piraţi. Prima impresie ce ne-o lasă este însă departe de aceea din visele noastre; astăzi, Malaezia este unul dintre statele Asiei cu cele mai mari creşteri economice anuale. Modernul muşcă adânc din jungla şi aşa decimată, pentru a face loc plantaţiilor de palmieri, valorificaţi pentru uleiul pe cât de aducător de profit, pe atât de nesănătos.




Malaezia este un stat cu o suprafaţă  puţin mai mare ca a României şi cu o populaţie de 30 de milioane de locuitori. Se întinde atât pe penisula malaeziană, între Thailanda şi Singapore, cât şi pe partea de nord a insulei Kalimantan (Borneo), pe care o împarte cu Indonezia şi sultanatul Brunei.

Deşi este un stat islamic, budiştii, hinduşii şi creştinii sunt bine reprezentaţi, iar femeile cu faţa acoperită se întâlnesc destul de rar. În trenuri, există, într-adevăr, vagoane special destinate femeilor, dar în ele am văzut şi numeroşi bărbaţi. De obicei, turişti. Chiar şi noi am găsit locuri doar într-un asemenea vagon şi nimeni nu a avut ceva de obiectat.




Interzise cu adevărat sunt doar drogurile, deci mare atenţie dacă veniţi în Malaezia: simpla posesie a stupefiantelor atrage după sine pedeapsa capitală prin spânzurătoare!

Revenind la populaţie, aceasta este exact ceea ce dă farmec Malaezei: amestecul de malaezieni, indieni, chinezi şi europeni creează o extraordinară atmosferă cosmopolită. Deşi limba oficială este Bahasa Malaysia, alte limbi asiatice se vorbesc pe scară largă. La fel şi engleza. Este, astfel, extrem de uşor să vă descurcaţi ca turist. Malaezienii sunt extrem de „pasionaţi“ pentru engleză, altfel nu îmi explic de ce în vorbirea curentă au integrat cuvinte şi sintagme englezeşti, mai mult sau mai puţin „malaezificate“. De exemplu, „autobuz“ este „bas“, iar „casă de schimb valutar“ –  „money changer“.

Kuala Lumpur este o combinaţie bizară de trenuri intraurbane moderne, pe poduri suspendate, pasarele, zgârie-nori de sticlă şi mall-uri, la o aruncătură de băţ de cartiere cu străduţe înguste, supraaglomerate, în care comercianţii stradali sunt înghesuiţi tarabă lângă tarabă sau, de la caz la caz, garaj lângă garaj.




Pe străzile pietonale din orăşelul chinezesc, găsiţi tot ce vă doreşte inima în materie de marfă contrafăcută, pentru care trebuie să negociaţi  “la sânge”. În orăşelul indian, vă vor seduce aromele ce inundă străzile, iar în sectorul nepalez – culorile.




Turiştii români sunt avantajaţi de faptul că moneda malaeziană, ringgit, are paritatea de aproximativ 1:1 cu leul românesc, deci este uşor de calculat totul.

Preţurile sunt mai mici ca în Europa; în plus, aici puteţi găsi multe  chilipiruri – de la electronice la articole vestimentare. Kuala Lumpur poate fi definit cel mai bine ca o "combinaţie de India cu China", ca şi populaţie, comerţ sau mâncare.


Întrucât aromele exotice ale bucatelor sunt un motiv important pentru a vizita Asia, avem veşti bune: mâncarea este foarte ieftină, iar dacă veţi dori să mâncaţi într-unul din numeroasele fast-food-uri stradale, puteţi să vă săturaţi fără a scoate din buzunar mai mult de 10 ringgit. Noi am încercat un restaurant indian „de fiţe“, unde, pentru 3 feluri de mâncare şi băuturi, am plătit în total 34 de ringgit (pentru 2 persoane).



Dimineaţa, oraşul, asemenea marilor metropole asiatice, pluteşte într-o aparentă somnolenţă, până  către amiază, aşa că am luat unul din numeroasele trenuri suburbane către, probabil, cel mai interesant obiectiv din zonă (exceptând turnurile gemene Petronas) –  peşterile şi templele hinduse de la Batu Caves.


Deşi templele sunt drăguţe în sine şi extrem de colorate, pline de zeităţi cu figuri de animale, cred că, totuşi, marea atracţie a zonei rămân maimuţele şi peşterile. Acesta
este unul dintre cele mai uşor accesibile locuri din lume, unde puteţi interacţiona direct cu maimuţe şi, chiar dacă e plin de afişe cu „vă rugăm, nu hrăniţi maimuţele“, toţi turiştii se pretind analfabeţi şi se amuză făcând poze rudelor lor mai îndepărtate, care vin la orice foşnet ce seamănă cu acela al unui ambalaj de biscuiţi. Unele sunt destul de agresive şi am văzut turişti (chinezi, desigur) care s-au speriat de ele, scăpând pe jos nuca de cocos pe care o savurau cu paiul, spre deliciul simpaticelor animale, care imediat sar pe fructul împrăştiat pe jos.



Sunt mulţi turişti chinezi în Malaezia. Explicaţia mi-a oferit-o un chinez hâtru, pe care l-am cucerit cu expresia „Wo ai chongguo“ (eu iubesc China): chinezii adoră să călătorească în ţări în care se vorbeşte chineza. Se simt în largul lor. De aceea, aleg cu precădere Tailanda, Malaezia sau, mai recent, Nepalul (în serviciile turistice s-a introdus pe scară largă limba chineză), în pofida Vietnamului sau a altor ţări non-chinezofone.



Revenind la peşteri, unicitatea obiectivului de la Batu Caves îl constituie faptul că numeroase grote au fost transformate în temple. Coloratul mai mult sau mai puţin gen kitsch al stalactitelor şi al pereţilor, precum şi armata de statui reprezentând zei hinduşi, chiar dacă denotă un gust artistic îndoielnic, fac din acest punct o atracţie turistică de necontestat.



Tarabele cu suveniruri, cu mâncăruri tradiţionale, atelierele unde vă puteti picta cu henna, totul dă acestui mic univers de la periferia marelui oraş o frumuseţe particulară.

Marea statuie „aurită“ ce domină oraşul de la distanţă ne face să privim spre ceea ce ne aşteaptă în orele următoare – descoperirea unei întregi capitale în doar o jumătate de zi.


Noroc că reţeaua de transport în comun este extrem de bine pusă la punct. Diverse trenuri, tramvaie şi metrouri, care de care cu nume mai ciudate, abia aşteaptă să te ducă, în schimbul a câţiva rinngit, dintr-un cartier în altul al oraşului. Există şi numeroase autobuze; unele dintre ele, pe trasee deosebit de utile pentru turişti, sunt gratuite, fiind plătite de autorităţile locale!
Interesantă şi stârnind oarecari nedumeriri este alternanţa de zone suprapopulate, aflate la câteva zeci de metri distanţă de parcuri pustii şi terenuri virane sau linii ferate înconjurate de sârmă ghimpată. Din acest motiv, ceea ce pare aproape pe hartă, poate necesita în realitate destul de mult timp pentru a ajunge acolo. Noi am rătăcit prin cartierele chinezesc şi indian, târguindu-ne pentru câte un rucsac „de firmă“ sau admirând artizanatul indian.

 

Traversatul străzilor cu multe benzi, pe semafor roşu, cot la cot cu localnicii, este aici un exerciţiu de jogging foarte util şi, după puţin antrenament, nici nu mai este atât de periculos!
Malaezienii (respectiv locuitorii acestui oraş, căci, poate, doar în Bruxelles am văzut un oraş mai cosmopolit ca aici) sunt foarte amabili şi te îndrumă oriunde vrei să ajungi. Trebuie apreciat şi faptul că negustorii stradali nu au insistenţa enervantă, specifică ţărilor arabe sau Nepalului, spre exemplu. Te poţi plimba în linişte, fără să fii hărţuit.




Deşi ne aşteptam ca tenul deschis şi părul blond al Alecsandrei să fie cel puţin un pol de atracţie pentru localnici, adevărul e că am trecut peste tot (relativ) neobservaţi, ceea ce e bine.
Seara ne-a prins lângă Turnurile Petronas, elementul reprezentativ al capitalei malaeziene. Între 1998-2004 cea mai înaltă clădire din lume, turnurile deţin şi astăzi acest record, însă la categoria clădiri duble.


În schimbul unei sume destul de piperate, se poate urca pentru o privelişte de vis asupra oraşului, însă noi am ajuns într-o perioadă în care turnurile se aflau în parţială renovare, accesul turiştilor în celebra clădire fiind limitat.Am rămas însă uimiţi de varietatea magazinelor din Mall-ul de la baza turnurilor (şi din toate Mall-urile oraşului, în general), de gama largă de produse malaeziene, coreene, indiene, precum şi de bogata reprezentare a brandurilor europene şi americane. Preţurile sunt, evident, mai mici decât cele din UE.



În concluzie, un oraş al contrastelor, în care pe scările de acces la Mall-urile ultraluxoase dorm ocazional oameni ai străzii, o metropolă în care poţi trăi cu câţiva rinngit pe zi sau poţi cheltui mii într-o seară. Din punct de vedere climatic – acelaşi contrast: am dat aici peste o arşiţă (peste 30 de grade) ucigătoare în combinaţie cu aerul condiţionat, setat sub 20 de grade în toate mijloacele de transport în comun sau în marile magazine.



Kuala Lumpur – dacă aveţi treabă prin partea aceasta a lumii – merită, cu siguranţă, o vizită. Chiar dacă numai între două avioane.


Pentru mai multe aventuri şi sfaturi de călătorie, vă aşteptăm pe canalul nostru de youtube „EveryDay HoliDay“ (în limbile română şi engleză) www.youtube.com/c/everydayholiday

 

Kuala Lumpur, capitala Malaeziei, este un oraş cu aproape 2 milioane de locuitori (doar zona centrală). Fără a fi neapărat o destinaţie turistică în care să vă petreceţi o săptămână, oraşul nu trebuie sub nicio formă evitat în cazul în care paşii (sau... avioanele) vă poartă prin zonă.

 
KL este, de altfel, unul din cele mai bune locuri de schimbat avioanele către locaţii mai "exotice". Este una dintre cele mai ieftine destinaţii aeriene ale Asiei de SE şi poate fi stabilită ca o "bază" intermediară pentru excursii către Filipine, Indonezia, Australia sau Oceania, întrucât, aşa cum „turiştii profesionişti“ ştiu, cele mai ieftine bilete de zbor din Europa către Asia de SE sunt cele spre Bangkok şi Kuala Lumpur. Dacă ştiţi să „vânaţi“ oferte, puteţi găsi bilete dus-întors către aceste destinaţii la preţuri chiar şi sub 400 de euro de persoană. Totul e să ştiţi când să rezervaţi şi când să zburaţi.




Din Kuala Lumpur, aveţi varianta alegerii unui zbor în continuare, cu  "gigantul" low-cost Air Asia, care are aici aeroportul de domiciliu (Atenţie! Aeroportul KLA din Kuala Lumpur are 2 terminale, aflate la o oarecare distanţă unul de celălalt).

După aproape 24 de ore de zbor din Budapesta, cu escală în Dubai şi cu o diferenţă de fus orar de 5 ore, o "pauză" de o zi în KL este o binevenită acomodare la căldura umedă de peste 30 de grade şi la mâncarea asiatică. De toaletele tip „turcesc“ şi de maşinile cu volan pe dreapta, nici nu mai pomenesc.

Ah, da! Malaezia! Nume cu rezonanţă ultra-exotică, de arome, de mirodenii şi de piraţi. Prima impresie ce ne-o lasă este însă departe de aceea din visele noastre; astăzi, Malaezia este unul dintre statele Asiei cu cele mai mari creşteri economice anuale. Modernul muşcă adânc din jungla şi aşa decimată, pentru a face loc plantaţiilor de palmieri, valorificaţi pentru uleiul pe cât de aducător de profit, pe atât de nesănătos.




Malaezia este un stat cu o suprafaţă  puţin mai mare ca a României şi cu o populaţie de 30 de milioane de locuitori. Se întinde atât pe penisula malaeziană, între Thailanda şi Singapore, cât şi pe partea de nord a insulei Kalimantan (Borneo), pe care o împarte cu Indonezia şi sultanatul Brunei.

Deşi este un stat islamic, budiştii, hinduşii şi creştinii sunt bine reprezentaţi, iar femeile cu faţa acoperită se întâlnesc destul de rar. În trenuri, există, într-adevăr, vagoane special destinate femeilor, dar în ele am văzut şi numeroşi bărbaţi. De obicei, turişti. Chiar şi noi am găsit locuri doar într-un asemenea vagon şi nimeni nu a avut ceva de obiectat.




Interzise cu adevărat sunt doar drogurile, deci mare atenţie dacă veniţi în Malaezia: simpla posesie a stupefiantelor atrage după sine pedeapsa capitală prin spânzurătoare!

Revenind la populaţie, aceasta este exact ceea ce dă farmec Malaezei: amestecul de malaezieni, indieni, chinezi şi europeni creează o extraordinară atmosferă cosmopolită. Deşi limba oficială este Bahasa Malaysia, alte limbi asiatice se vorbesc pe scară largă. La fel şi engleza. Este, astfel, extrem de uşor să vă descurcaţi ca turist. Malaezienii sunt extrem de „pasionaţi“ pentru engleză, altfel nu îmi explic de ce în vorbirea curentă au integrat cuvinte şi sintagme englezeşti, mai mult sau mai puţin „malaezificate“. De exemplu, „autobuz“ este „bas“, iar „casă de schimb valutar“ –  „money changer“.

Kuala Lumpur este o combinaţie bizară de trenuri intraurbane moderne, pe poduri suspendate, pasarele, zgârie-nori de sticlă şi mall-uri, la o aruncătură de băţ de cartiere cu străduţe înguste, supraaglomerate, în care comercianţii stradali sunt înghesuiţi tarabă lângă tarabă sau, de la caz la caz, garaj lângă garaj.




Pe străzile pietonale din orăşelul chinezesc, găsiţi tot ce vă doreşte inima în materie de marfă contrafăcută, pentru care trebuie să negociaţi  “la sânge”. În orăşelul indian, vă vor seduce aromele ce inundă străzile, iar în sectorul nepalez – culorile.




Turiştii români sunt avantajaţi de faptul că moneda malaeziană, ringgit, are paritatea de aproximativ 1:1 cu leul românesc, deci este uşor de calculat totul.

Preţurile sunt mai mici ca în Europa; în plus, aici puteţi găsi multe  chilipiruri – de la electronice la articole vestimentare. Kuala Lumpur poate fi definit cel mai bine ca o "combinaţie de India cu China", ca şi populaţie, comerţ sau mâncare.


Întrucât aromele exotice ale bucatelor sunt un motiv important pentru a vizita Asia, avem veşti bune: mâncarea este foarte ieftină, iar dacă veţi dori să mâncaţi într-unul din numeroasele fast-food-uri stradale, puteţi să vă săturaţi fără a scoate din buzunar mai mult de 10 ringgit. Noi am încercat un restaurant indian „de fiţe“, unde, pentru 3 feluri de mâncare şi băuturi, am plătit în total 34 de ringgit (pentru 2 persoane).



Dimineaţa, oraşul, asemenea marilor metropole asiatice, pluteşte într-o aparentă somnolenţă, până  către amiază, aşa că am luat unul din numeroasele trenuri suburbane către, probabil, cel mai interesant obiectiv din zonă (exceptând turnurile gemene Petronas) –  peşterile şi templele hinduse de la Batu Caves.


Deşi templele sunt drăguţe în sine şi extrem de colorate, pline de zeităţi cu figuri de animale, cred că, totuşi, marea atracţie a zonei rămân maimuţele şi peşterile. Acesta
este unul dintre cele mai uşor accesibile locuri din lume, unde puteţi interacţiona direct cu maimuţe şi, chiar dacă e plin de afişe cu „vă rugăm, nu hrăniţi maimuţele“, toţi turiştii se pretind analfabeţi şi se amuză făcând poze rudelor lor mai îndepărtate, care vin la orice foşnet ce seamănă cu acela al unui ambalaj de biscuiţi. Unele sunt destul de agresive şi am văzut turişti (chinezi, desigur) care s-au speriat de ele, scăpând pe jos nuca de cocos pe care o savurau cu paiul, spre deliciul simpaticelor animale, care imediat sar pe fructul împrăştiat pe jos.



Sunt mulţi turişti chinezi în Malaezia. Explicaţia mi-a oferit-o un chinez hâtru, pe care l-am cucerit cu expresia „Wo ai chongguo“ (eu iubesc China): chinezii adoră să călătorească în ţări în care se vorbeşte chineza. Se simt în largul lor. De aceea, aleg cu precădere Tailanda, Malaezia sau, mai recent, Nepalul (în serviciile turistice s-a introdus pe scară largă limba chineză), în pofida Vietnamului sau a altor ţări non-chinezofone.



Revenind la peşteri, unicitatea obiectivului de la Batu Caves îl constituie faptul că numeroase grote au fost transformate în temple. Coloratul mai mult sau mai puţin gen kitsch al stalactitelor şi al pereţilor, precum şi armata de statui reprezentând zei hinduşi, chiar dacă denotă un gust artistic îndoielnic, fac din acest punct o atracţie turistică de necontestat.



Tarabele cu suveniruri, cu mâncăruri tradiţionale, atelierele unde vă puteti picta cu henna, totul dă acestui mic univers de la periferia marelui oraş o frumuseţe particulară.

Marea statuie „aurită“ ce domină oraşul de la distanţă ne face să privim spre ceea ce ne aşteaptă în orele următoare – descoperirea unei întregi capitale în doar o jumătate de zi.


Noroc că reţeaua de transport în comun este extrem de bine pusă la punct. Diverse trenuri, tramvaie şi metrouri, care de care cu nume mai ciudate, abia aşteaptă să te ducă, în schimbul a câţiva rinngit, dintr-un cartier în altul al oraşului. Există şi numeroase autobuze; unele dintre ele, pe trasee deosebit de utile pentru turişti, sunt gratuite, fiind plătite de autorităţile locale!
Interesantă şi stârnind oarecari nedumeriri este alternanţa de zone suprapopulate, aflate la câteva zeci de metri distanţă de parcuri pustii şi terenuri virane sau linii ferate înconjurate de sârmă ghimpată. Din acest motiv, ceea ce pare aproape pe hartă, poate necesita în realitate destul de mult timp pentru a ajunge acolo. Noi am rătăcit prin cartierele chinezesc şi indian, târguindu-ne pentru câte un rucsac „de firmă“ sau admirând artizanatul indian.

 

Traversatul străzilor cu multe benzi, pe semafor roşu, cot la cot cu localnicii, este aici un exerciţiu de jogging foarte util şi, după puţin antrenament, nici nu mai este atât de periculos!
Malaezienii (respectiv locuitorii acestui oraş, căci, poate, doar în Bruxelles am văzut un oraş mai cosmopolit ca aici) sunt foarte amabili şi te îndrumă oriunde vrei să ajungi. Trebuie apreciat şi faptul că negustorii stradali nu au insistenţa enervantă, specifică ţărilor arabe sau Nepalului, spre exemplu. Te poţi plimba în linişte, fără să fii hărţuit.




Deşi ne aşteptam ca tenul deschis şi părul blond al Alecsandrei să fie cel puţin un pol de atracţie pentru localnici, adevărul e că am trecut peste tot (relativ) neobservaţi, ceea ce e bine.
Seara ne-a prins lângă Turnurile Petronas, elementul reprezentativ al capitalei malaeziene. Între 1998-2004 cea mai înaltă clădire din lume, turnurile deţin şi astăzi acest record, însă la categoria clădiri duble.


În schimbul unei sume destul de piperate, se poate urca pentru o privelişte de vis asupra oraşului, însă noi am ajuns într-o perioadă în care turnurile se aflau în parţială renovare, accesul turiştilor în celebra clădire fiind limitat.Am rămas însă uimiţi de varietatea magazinelor din Mall-ul de la baza turnurilor (şi din toate Mall-urile oraşului, în general), de gama largă de produse malaeziene, coreene, indiene, precum şi de bogata reprezentare a brandurilor europene şi americane. Preţurile sunt, evident, mai mici decât cele din UE.



În concluzie, un oraş al contrastelor, în care pe scările de acces la Mall-urile ultraluxoase dorm ocazional oameni ai străzii, o metropolă în care poţi trăi cu câţiva rinngit pe zi sau poţi cheltui mii într-o seară. Din punct de vedere climatic – acelaşi contrast: am dat aici peste o arşiţă (peste 30 de grade) ucigătoare în combinaţie cu aerul condiţionat, setat sub 20 de grade în toate mijloacele de transport în comun sau în marile magazine.



Kuala Lumpur – dacă aveţi treabă prin partea aceasta a lumii – merită, cu siguranţă, o vizită. Chiar dacă numai între două avioane.


Pentru mai multe aventuri şi sfaturi de călătorie, vă aşteptăm pe canalul nostru de youtube „EveryDay HoliDay“ (în limbile română şi engleză) www.youtube.com/c/everydayholiday

 


Galeria Foto

Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 1
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 2
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 3
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 4
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 5
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 6
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 7
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 8
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 9
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 10
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 11
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 12
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 13
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 14
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 15
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 16
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 17
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 18
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 19
Destinaţii de călătorie - Kuala Lumpur, o combinaţie bizară între modern şi tradiţional FOTO - 20

Stiri asemanatoare

PNL Arad a mulţumit pentru votul primit şi va anunţa în curând candidatul pe care-l propune la Primăria Aradului în 2020

Luni, 27 Mai, 2019 18:39

PNL Arad a mulţumit pentru votul primit şi va anunţa în curând candidatul pe care-l propune la Primăria Aradului în 2020

PNL Arad a susţinut luni o conferinţă de presă unde liderii filialei liberale arădene au făcut un bilanţ al ultimuilui scrutin care a avut loc duminică 26 mai, unde au înregistrat o ...

Fifore, tu eşti?

Marti, 28 Mai, 2019 14:05

Fifore, tu eşti?

Un site important din Arad citează un membru marcat al PSD care, cităm, face „previziuni sumbre în legătură cu viitorul apropiat al partidului de la Putere”. „În ...

Trei hoațe s-au pus pe furat din supermarketurile din Vlaicu

Marti, 28 Mai, 2019 12:10

Trei hoațe s-au pus pe furat din supermarketurile din Vlaicu

Trei hoațe s-au pus pe furat din incinta unor supermarket-uri din Vlaicu. Acestea au fost prinse de polițiști și s-au ales cu dosare penale pentru furt.”La data de 24 mai a.c., au fost ...

TIR încărcat cu țevi metalice, răsturnat pe DN 7

Marti, 28 Mai, 2019 14:15

TIR încărcat cu țevi metalice, răsturnat pe DN 7

Astăzi, în jurul orei prânzului, un TIR încărcat cu țevi metalice s-a răsturnat în șant pe DN 7, în localitatea Julița. În urma impactului au loc scurge ...

„Implantul” Fifor la Arad s-a dovedit un dezastru pentru PSD!

Luni, 27 Mai, 2019 12:19

„Implantul” Fifor la Arad s-a dovedit un dezastru pentru PSD!

Acum 5 ani, Fifor „descăleca” la Arad pentru a face PSD-ul mare şi pentru a câştiga Aradul. Discursul oficial era acela că se dă PSD-ului local un lider care să câş ...

De ce acte au nevoie locuitorii Curticiului pentru încheierea sau actualizarea contractelor Companiei de Apă

Marti, 28 Mai, 2019 12:09

De ce acte au nevoie locuitorii Curticiului pentru încheierea sau actualizarea contractelor Companiei de Apă

Compania de Apă Arad anunță că angajații din cadrul Biroului Contracte din cadrul Companiei vin în sprijinul utilizatorilor serviciului de alimentare cu apă și de canalizare din ora ...

Condamnarea lui Dragnea bubuie în presa internaţională: "Cel mai puternic politician român a fost trimis la închisoare pentru corupţie"

Marti, 28 Mai, 2019 13:39

Condamnarea lui Dragnea bubuie în presa internaţională:

Cel mai puternic politician din România a ajuns la închisoare. Este principala informaţie transmisă de jurnaliştii din toată lumea. Ziarele şi posturile TV internaţionale au com ...

Doi arădeni printre cei 32 de europarlamentari ce ne vor reprezenta la Bruxelles. Vezi cine sunt marii câștigători

Marti, 28 Mai, 2019 08:27

Doi arădeni printre cei 32 de europarlamentari ce ne vor reprezenta la Bruxelles. Vezi cine sunt marii câștigători

România va trimite la Bruxelles pentru cinci ani, 32 de parlamentari care vor reprezenta voinţa electoratului în urma alegerilor care au avut loc pe data de 26 mai. Printre aceştia, ...

Un bărbat din Șiria a murit ars de VIU !

Joi, 16 Mai, 2019 08:12

Un bărbat din Șiria a murit ars de VIU !

Tragedie la Șiria joi dimineața. O casă a fost cuprinsă de flăcări joi dimineața, în jurul orei 03:00, iar un bărbat a ars de viu.O casă din Șiria a fost cuprinsă de flăcări &i ...

Dragnea a încercat să păcălească până în ultimul moment. A trimis o mașină de diversiune pentru a nu fi urmărit de jurnaliști

Luni, 27 Mai, 2019 19:52

Dragnea a încercat să păcălească până în ultimul moment. A trimis o mașină de diversiune pentru a nu fi urmărit de jurnaliști

Astăzi a fost, poate, una dintre cele mai grele zile pentru șeful Partidului Social Democrat, Liviu Dragnea care a primit sentința definitivă – condamnare cu executare la 3 ani și 6 lu ...

Au păcălit pensionarii, acum vor să îi încoloneze la vot!

Luni, 13 Mai, 2019 16:04

Au păcălit pensionarii, acum vor să îi încoloneze la vot!

Certaţi în PSD pentru influenţă şi putere, parlamentarii Fifor şi Căprar şi-au dat mâna când e vorba să îi păcălească pe pensionari. În ultimele zile, amb ...

Autostrada Lugoj – Deva, aproape de finalizare

Marti, 07 Mai, 2019 10:56

Autostrada Lugoj – Deva, aproape de finalizare

Cei 22 de km de pe lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva sunt printre puținii care au șanse reale de a fi deschiși circulației în acest an. Imagini aeriene arată cum construct ...

S-a deschis prima autostradă electrificată din Germania

Miercuri, 08 Mai, 2019 10:44

S-a deschis prima autostradă electrificată din Germania

În Hessa s-a deschis prima porțiune de autostradă pentru tiruri care circulă cu curent electric din instalații de deasupra carosabilului. Dacă testul va fi un succes, și alte autostr ...



Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.