Ministrul Tudorel Toader a declarat că declanșează procedura de revocare din funcție a procurorului șef al DNA, Laura Codruţa Koveşi! Anunţul a fost făcut la sfârşitul prezentării unui raport, în faţa a zeci de jurnalişti, prezenţi la mult aşteptatul eveniment.
Deşi anunţase iniţial că va susţine o conferinţă de presă în acesc scop, Tudorel Toader a declinat orice întrebare din partea jurnaliştilor prezenţi, preferând să citească breme de 85 de minute, un raport de 36 de pagini structurat în 20 de puncte principale.
Dealtfel, Ministrul Justiţiei a anunţat încă de la început că nu va răspunde niciunei întrebări venite din partea presei.
Înainte de a concluziona faptul că cere revocarea Laurei Codruţa Koveşi, Tudorel a încercat să explice motivele pentru care face acest lucru însă adâncirea în unele detalii nesemnificative şi limbajul de lemn folosit de acesta în citirea raportului au lăsat să se înţeleagă că principalele motive ar fi legate de faptul că DNA a prejudiciat imaginea unor politicieni în afara ţării.
”Pentru aceste acte și fapte de netolerat într-un stat de drept, în temeiul prevederilor privind statutul judecătorilor și procurorilor, declanșez procedura de revocare din funcție a procurorului șef al DNA”, a concluzionat Tudorel Toader.după citirea raportului de 36 de pagini. Ministrul Justiţiei a părăsit sala, fără a răspunde vreunei întrebări.
Acesta a anunţat în scurtele momente de întrerupere, din timpul citirii raportului, că va susţine o altă conferinţă de presă în care va răspunde întrebărilor jurnaliştilor.
Declaraţiile Ministrului Justiţiei, demne de noaptea minţii!
- Raportul are 36 de pagini. Nu cred că veți avea răbdarea să prezint 36 de pagini, motiv sper că veți fi de acord să-l prezint în diagonală, cu concluzii, după care să-l postez pe site-ul ministerului Justiției.
- În al doilea rând. Este o prezentare a raportului și nu o conferință de presă. Veți vedea că chiar în diagonală dacă îl prezint va dura mult sau chiar foarte mult.
- Prin urmare. Avem o justiție, unii spun că este bună. Alții că este rea.
-Justiția trebuie să fie în slujba cetățeanului.
- Legile justiției. Câteva soluții au fost declarate ca fiind anticonstituționale și vor fi modifcate de către Parlament.
- După alte 6 luni se împlinește exact 1 an de la preluarea demnității de ministru al Justiției.
- Demnitatea de procuror este absolut respectaibilă dacă este exercitată în limitele competențelor constituționale.
- Personal, am început activitatea profesionale exercitând această activitate de procuror. Eram șef de promoție. Puteam să optez pentru a fi judecător, notar sau avocat însă am optat pentru procuror. Am fost și sunt mulțumit de respectiva opțiune.
- Obligația din lege nu are legătură cu raportul privind activitatea manageriala la DNA, pe care îl prezint în continuare.
- Raportul de față reprezintă luarea de poziție a ministrului Justiției.
- Dezbaterile au divizat profund opinia publică. Atacurile la persoană și punerea în discuție a unor valori constituționale, atacuri care au atras atenția forurilor internaționale, amenințând astfel realizarea obiectivelor anunțate, punând chiar în pericol statul de drept.
- Luarea de poziție privește activitatea managerială a procurorului șef, iar temeiul de analiză se fundamentează distinct pe art. 54 alin. 4, coroborat cu 51, alin.2 lit B din legea 303 privind statutul procurorilor de a cere revocarea procurorului șef al DNA în cazul exercitării necorespunzătoare a funcției.
- Am realizat o analiză privind organizarea efcinientă, comportamentul, comunicarea, asumarea responsabilităților, apritudinile manageriale referiatoare la procurorul șef al DNA în perioada februarie 2017-februarie 2018, iar etapele premergătoare au fost și sunt următoarele:
- Raportul de evaluare a eficienții manageriale și a modului de îndeplinire a obligațiilor procurorului șef de la DNA.
- În ultimii 10 ani nu s-a făcut nicio evaluare.
- Partea de concluzie a prezentului raport se bazează pe acumulările de la începuturile perioadei de referință până în prezent, pe analiza faptelor și acțiunilor concrete, inclusiv pe baza declarațiile publice ale procurorului șef al DNA.
- Dacă aș sări direct la concluzii v-aș spune că acele concluzii sunt fundamentate pe un număr de 20 de puncte care prezintă 20 de categorii de acte și fapte menționate în prezentul raport, pentru perioada februarie 2017-februarie 2018.
- Voi vorbi mai puțin decât ar trebui să vorbesc.
- Am reținut o situație fără precedent a raporturilor din cadrul autorităților publice. În 2017 au fost înregistrate 3 conflicte juridice de natură constituțională.
- Ceea ce am prezentat e un bilanț semnificativ și dacă privim din perspectiva Curții Constituționale.
- În 14 ani, au fost constatate 3 astfel de conflicte, dintre care două în 2017, generate de Direcția Națională Anticorupție, prin încălcarea liniilor de competență.
- Stare de presiune, de tensiune psihică. Sub imperiul unei temeri generată de activitatea de cercetare penală, Guvernul este blocat în activitatea sa de legiuitor.
- Curtea a constatat existența unui conflict juridic de natură constituțională. Ministerul Public nu are competența de a desfășura acte de cercetare penală pentru elaborarea unui act normativ.
- Potrivt art. 1 din Constituție, România este stat de drept. În România s-a dezvoltat componenta de prevenire, dar și cea de combatere a corupției.
- DNA trebuie să continue să funcționeze în mod legal. DNA nu se confundă cu procurorul șef.
- Atât prevenirea, cât și combaterea corupției trebuie să continue, însă în conformitate cu statul de drept.
- Nimeni nu este mai presus de lege, spune Constituția. Lucrurile bune nu le justifică pe cele rele. Trebuie să dezvoltăm ce este bun, să eliminăm ce este rău.
- Nu contează numărul de cazuri, contează existența unuia.
- Faptul că este unul arestat pe nedrept, n-are cui să plângă, nu-l ascultă nimeni, după care este achitat și îi spune ne pare rău.
- Nu doresc la nimeni din cei prezenți să fie victima unei eroi judiciare. Ferească Dumnezeu, dacă unul e victimă.
- Pentru aceste acte și fapte de netolerat într-un stat de drept în temeiul prevederilor privind statutul judecătorilor și procurorilor, declanșez procedura de revocare din funcție a procurorului șef al DNA.
- Prezentul raport, însoțit de propunerea de revocare a procurorului șef, va fi transmis către secția de procurori a CSM, precum și către președintele României, pentru a anliza și pentru a decide, în acord cu competențele constituționale pe care fiecare le are.
Ministrul Tudorel Toader a declarat că declanșează procedura de revocare din funcție a procurorului șef al DNA, Laura Codruţa Koveşi! Anunţul a fost făcut la sfârşitul prezentării unui raport, în faţa a zeci de jurnalişti, prezenţi la mult aşteptatul eveniment.
Deşi anunţase iniţial că va susţine o conferinţă de presă în acesc scop, Tudorel Toader a declinat orice întrebare din partea jurnaliştilor prezenţi, preferând să citească breme de 85 de minute, un raport de 36 de pagini structurat în 20 de puncte principale.
Dealtfel, Ministrul Justiţiei a anunţat încă de la început că nu va răspunde niciunei întrebări venite din partea presei.
Înainte de a concluziona faptul că cere revocarea Laurei Codruţa Koveşi, Tudorel a încercat să explice motivele pentru care face acest lucru însă adâncirea în unele detalii nesemnificative şi limbajul de lemn folosit de acesta în citirea raportului au lăsat să se înţeleagă că principalele motive ar fi legate de faptul că DNA a prejudiciat imaginea unor politicieni în afara ţării.
”Pentru aceste acte și fapte de netolerat într-un stat de drept, în temeiul prevederilor privind statutul judecătorilor și procurorilor, declanșez procedura de revocare din funcție a procurorului șef al DNA”, a concluzionat Tudorel Toader.după citirea raportului de 36 de pagini. Ministrul Justiţiei a părăsit sala, fără a răspunde vreunei întrebări.
Acesta a anunţat în scurtele momente de întrerupere, din timpul citirii raportului, că va susţine o altă conferinţă de presă în care va răspunde întrebărilor jurnaliştilor.
Declaraţiile Ministrului Justiţiei, demne de noaptea minţii!
- Raportul are 36 de pagini. Nu cred că veți avea răbdarea să prezint 36 de pagini, motiv sper că veți fi de acord să-l prezint în diagonală, cu concluzii, după care să-l postez pe site-ul ministerului Justiției.
- În al doilea rând. Este o prezentare a raportului și nu o conferință de presă. Veți vedea că chiar în diagonală dacă îl prezint va dura mult sau chiar foarte mult.
- Prin urmare. Avem o justiție, unii spun că este bună. Alții că este rea.
-Justiția trebuie să fie în slujba cetățeanului.
- Legile justiției. Câteva soluții au fost declarate ca fiind anticonstituționale și vor fi modifcate de către Parlament.
- După alte 6 luni se împlinește exact 1 an de la preluarea demnității de ministru al Justiției.
- Demnitatea de procuror este absolut respectaibilă dacă este exercitată în limitele competențelor constituționale.
- Personal, am început activitatea profesionale exercitând această activitate de procuror. Eram șef de promoție. Puteam să optez pentru a fi judecător, notar sau avocat însă am optat pentru procuror. Am fost și sunt mulțumit de respectiva opțiune.
- Obligația din lege nu are legătură cu raportul privind activitatea manageriala la DNA, pe care îl prezint în continuare.
- Raportul de față reprezintă luarea de poziție a ministrului Justiției.
- Dezbaterile au divizat profund opinia publică. Atacurile la persoană și punerea în discuție a unor valori constituționale, atacuri care au atras atenția forurilor internaționale, amenințând astfel realizarea obiectivelor anunțate, punând chiar în pericol statul de drept.
- Luarea de poziție privește activitatea managerială a procurorului șef, iar temeiul de analiză se fundamentează distinct pe art. 54 alin. 4, coroborat cu 51, alin.2 lit B din legea 303 privind statutul procurorilor de a cere revocarea procurorului șef al DNA în cazul exercitării necorespunzătoare a funcției.
- Am realizat o analiză privind organizarea efcinientă, comportamentul, comunicarea, asumarea responsabilităților, apritudinile manageriale referiatoare la procurorul șef al DNA în perioada februarie 2017-februarie 2018, iar etapele premergătoare au fost și sunt următoarele:
- Raportul de evaluare a eficienții manageriale și a modului de îndeplinire a obligațiilor procurorului șef de la DNA.
- În ultimii 10 ani nu s-a făcut nicio evaluare.
- Partea de concluzie a prezentului raport se bazează pe acumulările de la începuturile perioadei de referință până în prezent, pe analiza faptelor și acțiunilor concrete, inclusiv pe baza declarațiile publice ale procurorului șef al DNA.
- Dacă aș sări direct la concluzii v-aș spune că acele concluzii sunt fundamentate pe un număr de 20 de puncte care prezintă 20 de categorii de acte și fapte menționate în prezentul raport, pentru perioada februarie 2017-februarie 2018.
- Voi vorbi mai puțin decât ar trebui să vorbesc.
- Am reținut o situație fără precedent a raporturilor din cadrul autorităților publice. În 2017 au fost înregistrate 3 conflicte juridice de natură constituțională.
- Ceea ce am prezentat e un bilanț semnificativ și dacă privim din perspectiva Curții Constituționale.
- În 14 ani, au fost constatate 3 astfel de conflicte, dintre care două în 2017, generate de Direcția Națională Anticorupție, prin încălcarea liniilor de competență.
- Stare de presiune, de tensiune psihică. Sub imperiul unei temeri generată de activitatea de cercetare penală, Guvernul este blocat în activitatea sa de legiuitor.
- Curtea a constatat existența unui conflict juridic de natură constituțională. Ministerul Public nu are competența de a desfășura acte de cercetare penală pentru elaborarea unui act normativ.
- Potrivt art. 1 din Constituție, România este stat de drept. În România s-a dezvoltat componenta de prevenire, dar și cea de combatere a corupției.
- DNA trebuie să continue să funcționeze în mod legal. DNA nu se confundă cu procurorul șef.
- Atât prevenirea, cât și combaterea corupției trebuie să continue, însă în conformitate cu statul de drept.
- Nimeni nu este mai presus de lege, spune Constituția. Lucrurile bune nu le justifică pe cele rele. Trebuie să dezvoltăm ce este bun, să eliminăm ce este rău.
- Nu contează numărul de cazuri, contează existența unuia.
- Faptul că este unul arestat pe nedrept, n-are cui să plângă, nu-l ascultă nimeni, după care este achitat și îi spune ne pare rău.
- Nu doresc la nimeni din cei prezenți să fie victima unei eroi judiciare. Ferească Dumnezeu, dacă unul e victimă.
- Pentru aceste acte și fapte de netolerat într-un stat de drept în temeiul prevederilor privind statutul judecătorilor și procurorilor, declanșez procedura de revocare din funcție a procurorului șef al DNA.
- Prezentul raport, însoțit de propunerea de revocare a procurorului șef, va fi transmis către secția de procurori a CSM, precum și către președintele României, pentru a anliza și pentru a decide, în acord cu competențele constituționale pe care fiecare le are.