Preţurile carburanţilor au explodat pur şi simplu de la momentul în care Guvernul a anunţat că va reintroduce supraacciza de 7 eurocenţi pe litru.
Guvernul a decis reintroducerea supraaccizei de 7 eurocenţi, adică 32 de bani pe litru în două trepte. Deşi hotărârea de Guvern a fost vehement contestată de opoziţie şi mediul de afaceri, Guvernul a dat asigurări că preţurile la pompe nu se vor majora cu mai mult de 20 bani pe litru şi că benzinăriile vor suporta din propriul profit majorarea accizei.
Prima etapă a introducerii accizei s-a derulat în datat de 15 septembrie iar preţurile la pompe s-au majorat încă de pe atunci cu 20 de bani, contrar aşteptărilor Guvernului.
După primele estimări date peste cap şi o serie de negocieri cu reprezentanţii transportatorilor, Guvernul a aplicat a doua etapă a majorării accizei cu încă 16 bani, începând cu data de 1 octombrie. Previziunile Guvernului aveau să fie mai realisze astfel că primul Ministru, Mihai Tudose, pus în faţa faptului împlinit, a noanţat ideea conform căreia reintroducerea accizei ar putea sa se regăsească în preţul final al combustibilului şi să fie plătită şi din buzunarele românilor.
Deşi primul ministru Mihai Tudose a dat asigurări că reintroducerea supraaccizei nu va creşte preţurile cu mai mult de 32 de bani, pretul carburanţilor a crescut cu aproape 1 leu în mai puţin de două luni.
Dacă înainte de reintroducerea supraaccizei de 32 bani- litru, un român plătea între 4.3 şi 4,4 lei pentru litrul de benzină, astăzi, preţul la pompă indică 5,3 lei în cele mai optimiste cazuri şi ajunge în unele benzinării chiar şi la 5,6 lei. Pe lângă supraaccizarea carburanţilor, preţul barilului de petrol pe piaţa internaţională s-a majorat şi el astfel că românii s-au trezit cu o majorare de trei ori mai mare faţă de cea preconizată de către Guvern.
Un rezervor de benzină îi costă în medie pe români cu 50 de lei mai mult faţă de acum o lună şi jumătate. Dacă la începutul lunii septembrie, un plin de 50 l benzină 95, nu depăşea preţul de 220 lei, astăzi, pentru aceeaşi cantitate, românii scot din buzunare aproximativ 270 lei.
Pe lângă supraaccizarea carburanţilor, preţul barilului de petrol pe piaţa internaţională s-a majorat şi el astfel că românii s-au trezit cu o majorare de trei ori mai mare faţă de cea preconizată de către Guvern.
Costul mai mare al carburanţilor i-a determinat pe transportatori să mărească tarifele curselor astfel că scumpirea carburanţilor a pornit un tăvălug al majorărilor de preţuri care se regăseşte astăzi în transporturi, servicii hrană şi industrie.
Preţurile carburanţilor au explodat pur şi simplu de la momentul în care Guvernul a anunţat că va reintroduce supraacciza de 7 eurocenţi pe litru.
Guvernul a decis reintroducerea supraaccizei de 7 eurocenţi, adică 32 de bani pe litru în două trepte. Deşi hotărârea de Guvern a fost vehement contestată de opoziţie şi mediul de afaceri, Guvernul a dat asigurări că preţurile la pompe nu se vor majora cu mai mult de 20 bani pe litru şi că benzinăriile vor suporta din propriul profit majorarea accizei.
Prima etapă a introducerii accizei s-a derulat în datat de 15 septembrie iar preţurile la pompe s-au majorat încă de pe atunci cu 20 de bani, contrar aşteptărilor Guvernului.
După primele estimări date peste cap şi o serie de negocieri cu reprezentanţii transportatorilor, Guvernul a aplicat a doua etapă a majorării accizei cu încă 16 bani, începând cu data de 1 octombrie. Previziunile Guvernului aveau să fie mai realisze astfel că primul Ministru, Mihai Tudose, pus în faţa faptului împlinit, a noanţat ideea conform căreia reintroducerea accizei ar putea sa se regăsească în preţul final al combustibilului şi să fie plătită şi din buzunarele românilor.
Deşi primul ministru Mihai Tudose a dat asigurări că reintroducerea supraaccizei nu va creşte preţurile cu mai mult de 32 de bani, pretul carburanţilor a crescut cu aproape 1 leu în mai puţin de două luni.
Dacă înainte de reintroducerea supraaccizei de 32 bani- litru, un român plătea între 4.3 şi 4,4 lei pentru litrul de benzină, astăzi, preţul la pompă indică 5,3 lei în cele mai optimiste cazuri şi ajunge în unele benzinării chiar şi la 5,6 lei. Pe lângă supraaccizarea carburanţilor, preţul barilului de petrol pe piaţa internaţională s-a majorat şi el astfel că românii s-au trezit cu o majorare de trei ori mai mare faţă de cea preconizată de către Guvern.
Un rezervor de benzină îi costă în medie pe români cu 50 de lei mai mult faţă de acum o lună şi jumătate. Dacă la începutul lunii septembrie, un plin de 50 l benzină 95, nu depăşea preţul de 220 lei, astăzi, pentru aceeaşi cantitate, românii scot din buzunare aproximativ 270 lei.
Pe lângă supraaccizarea carburanţilor, preţul barilului de petrol pe piaţa internaţională s-a majorat şi el astfel că românii s-au trezit cu o majorare de trei ori mai mare faţă de cea preconizată de către Guvern.
Costul mai mare al carburanţilor i-a determinat pe transportatori să mărească tarifele curselor astfel că scumpirea carburanţilor a pornit un tăvălug al majorărilor de preţuri care se regăseşte astăzi în transporturi, servicii hrană şi industrie.