Nemţii de la Aldi, un gigant cu 10.000 de magazine şi afaceri de 50 mld. euro anual, fac primii paşi în comerţul pe piaţa de retail din România.
Retailerul a venit cu oferte peste piaţă, astfel că un manager de expansiune poate câştiga peste 5.000 de euro, spun jucătorii din piaţă şi specialiştii. Salariile diferă însă între un angajat român şi unul străin. În cazul angajatului român se discută despre salarii raportate la ceilalţi jucători din piaţa locală, pe când în cazul unui angajat străin s-ar lua în calcul ţara lui de provenienţă şi venitul anterior.
Totuşi, intrarea oficială ar putea avea loc peste 3-5 ani sau chiar mai târziu, afirmă aceleaşi surse din retail şi din piaţa de recrutare.
Tatonările Aldi pentru piaţa locală vin într-o perioadă în care magazinele de tip discount câştigă teren. Segmentul de discount a ajuns să aibă o cotă de piaţă de circa 11% la finalul anului 2016, în urcare de la 8% în 2012 şi 6% în 2008. Cele două reţele de magazine de discount – Lidl şi Penny Market – au afaceri anuale ce merg spre două miliarde de euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF.
Intrarea Aldi pe piaţa românească se poate face în două feluri, prima variantă ar fi o expansiune după modelul Lidl, respectiv o achiziţie a unui lanţ de magazine mai mic şi apoi expansiune de tip greenfield. A doua variantă posibilă, ar fi cea în care nemţii merg doar cu magazine de la zero, aşa cum au făcut şi pe majoritatea pieţelor pe care sunt.
Grupul german Aldi a fost fondat în 1946 de doi fraţi, Karl şi Theo Albrecht.
sursa: Ziarul Financiar
Nemţii de la Aldi, un gigant cu 10.000 de magazine şi afaceri de 50 mld. euro anual, fac primii paşi în comerţul pe piaţa de retail din România.
Retailerul a venit cu oferte peste piaţă, astfel că un manager de expansiune poate câştiga peste 5.000 de euro, spun jucătorii din piaţă şi specialiştii. Salariile diferă însă între un angajat român şi unul străin. În cazul angajatului român se discută despre salarii raportate la ceilalţi jucători din piaţa locală, pe când în cazul unui angajat străin s-ar lua în calcul ţara lui de provenienţă şi venitul anterior.
Totuşi, intrarea oficială ar putea avea loc peste 3-5 ani sau chiar mai târziu, afirmă aceleaşi surse din retail şi din piaţa de recrutare.
Tatonările Aldi pentru piaţa locală vin într-o perioadă în care magazinele de tip discount câştigă teren. Segmentul de discount a ajuns să aibă o cotă de piaţă de circa 11% la finalul anului 2016, în urcare de la 8% în 2012 şi 6% în 2008. Cele două reţele de magazine de discount – Lidl şi Penny Market – au afaceri anuale ce merg spre două miliarde de euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF.
Intrarea Aldi pe piaţa românească se poate face în două feluri, prima variantă ar fi o expansiune după modelul Lidl, respectiv o achiziţie a unui lanţ de magazine mai mic şi apoi expansiune de tip greenfield. A doua variantă posibilă, ar fi cea în care nemţii merg doar cu magazine de la zero, aşa cum au făcut şi pe majoritatea pieţelor pe care sunt.
Grupul german Aldi a fost fondat în 1946 de doi fraţi, Karl şi Theo Albrecht.
sursa: Ziarul Financiar