Încercând să echilibreze nuanţele şi temperaturile anotimpului, cel de al doilea eveniment de abonament al lunii februarie vine în întâmpinarea publicului de concert cu o ofertă de inspiraţie estivală, Suita simfonică Visul unei nopţi de vară de Felix Mendelssohn Bartholdy şi Simfonia a VI-a, “Pastorala” de Ludwig van Beethoven oferindu-le celor prezenţi în sala de audiţie o alternativă sonoră luminoasă şi optimistă.
“Prefigurând în mod firesc întâlnirea muzicală programată pentru ziua de duminică, 14 februarie, cea de joi seara vă propune o incursiune în romantismul secolului al XIX-lea. Pagini de o inegalabilă emoție vor fi interpretate de ansamblurile de scenă ale Filarmonicii de Stat Arad, aducându-ne tuturor aminte de faptul că frumusețea universală a muzicii este anume creată pentru a spori inestimabila bogăție spirituală a lumii.” – dr. Alin Văcean, manager al Filarmonicii de Stat Arad.
Dirijată de Cristian Neagu şi organizată în sala Cercului Militar de pe B-dul Decebal nr. 19, seara de 11 februarie de la ora 19.00 debutează cu o suită extrasă din muzica de scenă creeată în 1842 de Mendelssohn Bartholdy, care asociază într-o formă prescurtată, patru dintre cele 13 numere ale partiturii: Uvertura (scrisă în 1826), Scherzo, Intermezzo şi Marş nupţial. Ele redau întru totul spiritul shakespearian şi recreează feeria printr-o suită de impresii muzicale.
Rarissimă printre partiturile secolului al XIX-lea romantic, Nänie de Johannes Brahms completează prima parte a programului de concert, readucând în plim planul scenei ansamblul corului academic, pregătit de Robert Daniel Rădoiaş. Capodoperă vocal simfonică de mici dimensiuni, partitura recreează prin tehnici elaborate de compoziţie şi soluţii orchestrale romantice melopeele funebre romane, pe suportul unui text inspirat din mitologie şi semnat de Friedrich von Schiller.
Registrul simfonic revine după pauză în cea mai impresionistă partitură beethoveniană, Simfonia a VI-a în fa major, Pastorala, un ópus cu subtitluri şi indicaţii de program, în care compozitorul insistă asupra caracterului subiectiv al senzaţiilor. “Descoperirea senzaţiilor se lasă în grija auditorului…” declară Beethoven în parcursul partiturii sale, invitându-i pe cei care îi ascultă muzica să se bucure expresivitatea, strălucirea şi genialitatea ei.
Încercând să echilibreze nuanţele şi temperaturile anotimpului, cel de al doilea eveniment de abonament al lunii februarie vine în întâmpinarea publicului de concert cu o ofertă de inspiraţie estivală, Suita simfonică Visul unei nopţi de vară de Felix Mendelssohn Bartholdy şi Simfonia a VI-a, “Pastorala” de Ludwig van Beethoven oferindu-le celor prezenţi în sala de audiţie o alternativă sonoră luminoasă şi optimistă.
“Prefigurând în mod firesc întâlnirea muzicală programată pentru ziua de duminică, 14 februarie, cea de joi seara vă propune o incursiune în romantismul secolului al XIX-lea. Pagini de o inegalabilă emoție vor fi interpretate de ansamblurile de scenă ale Filarmonicii de Stat Arad, aducându-ne tuturor aminte de faptul că frumusețea universală a muzicii este anume creată pentru a spori inestimabila bogăție spirituală a lumii.” – dr. Alin Văcean, manager al Filarmonicii de Stat Arad.
Dirijată de Cristian Neagu şi organizată în sala Cercului Militar de pe B-dul Decebal nr. 19, seara de 11 februarie de la ora 19.00 debutează cu o suită extrasă din muzica de scenă creeată în 1842 de Mendelssohn Bartholdy, care asociază într-o formă prescurtată, patru dintre cele 13 numere ale partiturii: Uvertura (scrisă în 1826), Scherzo, Intermezzo şi Marş nupţial. Ele redau întru totul spiritul shakespearian şi recreează feeria printr-o suită de impresii muzicale.
Rarissimă printre partiturile secolului al XIX-lea romantic, Nänie de Johannes Brahms completează prima parte a programului de concert, readucând în plim planul scenei ansamblul corului academic, pregătit de Robert Daniel Rădoiaş. Capodoperă vocal simfonică de mici dimensiuni, partitura recreează prin tehnici elaborate de compoziţie şi soluţii orchestrale romantice melopeele funebre romane, pe suportul unui text inspirat din mitologie şi semnat de Friedrich von Schiller.
Registrul simfonic revine după pauză în cea mai impresionistă partitură beethoveniană, Simfonia a VI-a în fa major, Pastorala, un ópus cu subtitluri şi indicaţii de program, în care compozitorul insistă asupra caracterului subiectiv al senzaţiilor. “Descoperirea senzaţiilor se lasă în grija auditorului…” declară Beethoven în parcursul partiturii sale, invitându-i pe cei care îi ascultă muzica să se bucure expresivitatea, strălucirea şi genialitatea ei.