Care sunt preturile practicate de agentiile SEO din Romania?

Data publicare: Marti, 03 Octombrie, 2017 Total: 5186 accesari

Care sunt preturile practicate de agentiile SEO din Romania?

Prima intrebare pe care cei mai multi antreprenori si-o pun atunci cand vor ca business-ul lor online sa ajunga in primele pozitii din Google este "Cat de mult costa serviciile unei agentii SEO?". Desi unii asa-zisi "specialisti SEO" iti pot da raspunsul pe loc, ba chiar au preturile standard afisate pe site, o agentie SEO profesionista va dori mai intai sa afle mai multe informatii despre business-ul tau si  obiectivele pe care ti le-ai propus.

 

Acest articol isi propune sa scoata la lumina beneficiile serviciilor unei agentii SEO raportate la costurile pe care le presupun si sa ajute antreprenorii online sa ia cea mai buna decizie atunci cand isi doresc sa apeleze la serviciile de optimizare SEO. Pentru a lua o decizie favorabila businessului tau online, fie ca vorbim de unul local, national sau international, este important sa intelegi ce presupune optimizarea SEO si cum se stabilesc preturile pe care agentiile SEO le practica.

 

Cum sunt stabilite preturile pentru serviciile unei agentii SEO?

 

Preturile serviciilor SEO sunt stabilite tinand cont de urmatoarele variabile:

 

Situatia businessului – in ce masura este optimizat SEO website-ului tau? Daca site-ul a fost optimizat SEO si in trecut, care sunt efectele valabile si in prezent si in ce stadiu se afla?

 

Obiectivele business-ului – Care sunt obiectivele pe care doresti sa le atingi cu ajutorul serviciilor agentiei SEO?

 

Timpul pe care esti dispus sa il aloci – Cat de rapid vrei sa obtii rezultatele dorite?

 

Iata un exemplu sugestiv pentru a intelege mai bine cum calculeaza o agentie SEO preturile serviciilor  pe care le ofera:

 

 

Plecand de la situatia actuala a firmei respective de catering, o agentie SEO poate calcula un pret corect pentru serviciile oferite, reprezentate de urmatorii metrici:

 

 

 

Cum poti sti ca serviciile agentiei SEO cu care lucrezi merita investitia facuta?

 

"Profesionalismul si seriozitatea unei agentii SEO sunt reprezentate de eficienta serviciilor si rezultatele pe care le ofera. Iar acestea se exprima cel mai bine prin ROI (Return on Investment), sau rata de recuperare a investitiei", sustine Ovidiu Joita, CEO iAgency, una din cele mai cunoscute agentii SEO din Romania.

 

Daca esti in cautarea unei agentii SEO cu experienta si credibilitate, trebuie sa stii ca o astfel de agentie nu ofera un pret standard, deoarece acesta depinde de foarte multi factori, precum marimea business-ului, bugetul alocat de catre client si obiectivele propuse. Asadar, o agentie SEO redutabila va incepe colaborarea cu clientul prin realizarea unui audit, pentru a vedea cum se pozitioneaza business-ul acestuia in mediul online.

 

In urma unui audit, agentia SEO va putea stabili:

 

 

Industria si domeniul de activitate al business-ului - alti doi factori importanti care determina preturile serviciilor unei agentii SEO

 

Industria si domeniul de activitate al business-ului tau sunt factori decisivi in stabilirea costurilor tale cu serviciile unei agentii SEO. "Un business care are o cifra de afaceri de cateva mii de euro pe luna va plati, in mod evident, mai putin decat unul care face sute de mii de euro lunar, deoarece eforturile depuse pentru optimizarea SEO si targetarea clientilor difera de la un business la altul. Pana la urma, indicatorul care are ultimul cuvant de spus este ROI-ul (Return on Investment)", sustine Ovidiu Joita.

 

Insa obtinerea unor pozitii favorabile in Google nu este de ajuns, deoarece acestea trebuie si mentinute. Odata atins acest obiectiv, eforturile depuse trebuie sustinute pe termen lung, deoarece business-ul tau trebuie sa fie mereu cu un in pas in fata concurentilor, care cu siguranta apeleaza, la randul lor, la servicii SEO.

 

"Un lucru este cat se poate de cert: ca in orice alt domeniu de activitate, serviciile SEO de calitate nu sunt ieftine, insa merita toti banii, SEO fiind unul din cele mai profitabile instrumente de marketing, mai ales pe termen lung", conchide Ovidiu Joita.

 

Ovidiu Joita activeaza cu succes in piata online de 15 ani si are in portofoliul sau branduri cunoscute de retail, dar si site-uri de publishing (presa). Ovidiu va sustine in 24 octombrie la Cluj-Napoca, in cadrul TeCOMM (eveniment premium de eCommerce din Europa de Est), Masterclass-ul SEO, cu scopul de a oferi mai multe informatii cu privire la indexarea Google si tehnicile de SEO din 2017-2018.