Programul Rabla şi Rabla Plus amânat pănă după Paşte

Data publicare: Marti, 11 Aprilie, 2017 Total: 2005 accesari

Programul Rabla şi Rabla Plus amânat pănă după Paşte

Programele „Rabla” şi „Rabla Plus” erau programate să înceapă în acest an, în jurul datei de 10 mai, imediat după ce se încheiau perioadele de dezbateri publice şi sesiunea de validare a producătorilor,  anunţa cu câteva zile  în urmă  ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

 

„Îi anunț pe toți românii care au mașină mai veche de 10 ani că, probabil în jurul datei de 10 mai, vor putea să acceseze programele „Rabla” și „Rabla Plus”.  În momentul în care dezbaterea publică este gata, pe data de 24 aprilie, să fim gata și cu Ghidul, și cu procedura întocmai. Am reușit și chiar ne-am dorit să lansăm deodată ambele programe, atât „Rabla”, cât și „Rabla Plus”, undeva în jurul datei de 10 mai, pentru că de data aceasta cetățenii sau persoanele juridice care doresc să-și achiziționeze o mașină electrică beneficiază de o primă de 10.000 de euro și au posibilitatea să beneficieze și de cei 6.500 de lei care înseamnă prima de casare”, spunea ministrul Mediului  Graţiela Gavrilescu la Antena 3, citată de Agerpres.

 

10 mai 2017 a trecut, acum ministerul Mediului anunţă că programuele Rabla şi Rabla Plus vor demara după Paşte.

 

Bugetul pentru programul Rabla este de 180 de milioane de lei în acest an, iar prima de casare este 6.500 de lei, în plus, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achiziția cărora se poate obține prima de casare, plecând de la 130 g/CO2/km în anul 2017, până la o valoare de maxim 95 g/CO2/km în anul 2019.

 

Noutatea programului este ecotichetul acordat celor care vor să-și achiziționeze un autovehicul nou 100% electric va fi, în acest an, de 45.000 de lei, în timp ce pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km, se va acorda un voucher de 20.000 de lei. 

 

Ecotichetul se scade din prețul de comercializare, cu TVA, al autovehiculului achiziționat, diferența fiind asigurată de către solicitant din surse financiare proprii sau se poate apela la un credit bancar sau leasing.