Se fac pasajele de pe centura! Se fac praf şi pulbere, mai puţin şi vor fi monumente istorice neterminate

Data publicare: Luni, 20 Martie, 2017 Total: 3691 accesari

Se fac pasajele de pe centura! Se fac praf şi pulbere, mai puţin şi vor fi monumente istorice neterminate

Mai ştiti ce promiteau  candidaţii PSD la scaunele de parlamentari?

Mihai Fifor: „pasajele nefinalizate de pe centura Aradului vor deveni o prioritate maximă”.
Drept este că declaraţia asta a fost făcută când se vedea ministru al transporturilor, dar cum nu a mai fost numit ministru, prioritatea a devenit probabil minima, pentru ca observăm că tocmai guvernul pe care-l susţine domnul Fifor ne anunţă că anul acesta facem iarăşi licitaţie pentru pasaje, şi o luăm de la capăt.


Aceste pasaje trebuiau finalizate în anul de graţie 2012, rolul lor era unul de descongestionare a cisculaţiei de pe centura şi aşa aglomerată a Aradului, care în zona respectivă nu dispune decât de o singură bandă de mers pe sens, timpii de aşteptare ajungând la câteva ore pentru TIR-urile care vin din Ungaria şi merg spre Deva.
 

În 2016, pe vremea guvernului Cioloş, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că vor finaliza pasajul din zona CET în regie proprie, pentru că el este finalizat în acum în proporţie de 80%. S-a recurs la această soluţie pentru a nu se mai pierde timp preţios cu o nouă licitaţie care ar putea fi contestată şi astfel telenovela pasajelor să se repete. O decizie înţeleaptă atunci, însuţi ministrul transporturilor de la acea vreme, Sorin Buşe, fiind în vizită prin Arad, a confirmat această “strategie”, lucrările urmând a începe exact în această lună(martie), iar în decurs de câteva luni, până maxim la sfârşitul verii lui 2017, pasajul treebuia să fie funcţional.

 
 

S-a schimbat schimbarea
 

S-a schimbat guvernul, s-a schimbat şi strategia, nu se mai apelează la soluţia “regie propie”, se organizează licitaţie pentru finalizarea pasajului de la CET.

 

„Am decis să anulăm procedurile de finalizare în regie proprie şi să optăm pentru organizarea unei licitaţii pentru finalizarea pasajului de la CET. Proiectarea o facem noi, este gata pentru autorizaţie de construcţie, pentru studiu de impact. Nu există motive ca lucrarea să nu fie gata în acest an”, a declarat Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara.

 

Motivaţia renunţării la soluţia “regie proprie” ar fi chipurile, necesitatea unor achiziţii publice de materiale de construcţii care ar fi putut fi contestate “dacă se întâmpla acest lucru, intram în blocaj total” ne spune acelaşi domn Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara. Problema este că şi licitaţiile pentru desemnarea unui constructor pot fi contestate, însă când ai un constructor, plăteşti mai mult pentru lucrare, deci…….

 

Cu alte cuvinte, o luăm de la capăt, licitaţie, promisiuni, prioritaţi maxime, şi speranţe că anul acesta va fi gata pasajul de la CET, însă noi suntem în stare să facem pariu că în 31 decembrie 2017 nu spargem şampania pe pasaj, iar la anul, vom povesti din nou despre pasajul nefinalizat de la CET.


Cât despre pasajul de la Micălaca, acolo povestea este gravă, deşi acelaşi Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara, estimează că în 11 luni ar fi gata după ce este finalizată licitaţia, părerea noastră este că acolo trebuie făcută o expertiză tehnică, acele schelete de fier au stat în ploaie şi zăpadă mai bine de 4 ani, şi credem că există posibilitatea ca unele părţi să fie compromise. În opinia noastră, lucrarea de la pasajul de pe centură din zona Micălaca nu va fi gata de curând, avem toate şansele ca la următoarele alegeri parlamentare din 2020, pentru unii pasajul de la Micălaca să fie tot “Prioritate Maximă”.