Bulumac: Am reclamat farmacia SINAPIS la Protecţia Consumatorilor
Bulumac: Am reclamat farmacia SINAPIS la Protecţia Consumatorilor

Bulumac: Am reclamat farmacia SINAPIS la Protecţia Consumatorilor

Marti, 07 Martie, 2017 08:12 Redactia LOCALE Comentarii 2179 vizualizari  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactia LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Marti, 07 Martie, 2017 08:12 2179 vizualizari Tiparire



Aşa cum am arătat în articolele precedente, “conflictul” din tre fostul candidat la Primăria Aradului, Sebastian Bulumac şi Farmacia SINAPIS, este departe de a se stinge, în cursul zilei de luni, acesta a formulat o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Cpnsumatorilor Arad.
 



Care au fost motivele?



- ascunderea termenului de valabilitate pentru un produs destinat nou-născuţilor şi copiilor mici prin acoperirea cu bandă adezivă cu inscripţia „PROMO” a perioadei de valabilitate pentru produsul achiziţionat



- inducerea în eroare a clienţilor prin afişarea pe pachetul unic promoţional (unguent + gel duş mostră gratuită) a datei de expirare a produsului-mostră gratuită, în cazul de faţă noiembrie 2019



- politica farmaciei de a-ţi vinde un alt produs decât cel cerut şi încurajarea clienţilor de a achiziţiona un produs pentru care există deja reclamaţii (am ataşat inclusiv un comunicat al companiei producătoare, BAYER, ce anunţa la finalul lui 2015 că va începe o investigaţie în urma plângerilor unor părinţi)

 

_____________________________________________________________

RECLAMAŢIE
 

În seara de joi, 2 martie, soţia mea a intrat la farmacia Sinapis de lângă Piaţa Mică pentru a cumpăra mai multe produse pentru băieţelul nostru de un an şi patru luni. A cerut unguentul Bepanthen, un produs pe care îl cunoaştem bine, deoarece îl folosim de când s-a născut copilul. Deşi soţia a cerut unguentul normal, farmacista i-a recomandat unguentul Bepanthen Extra cu ulei de măsline, vândut la promoţie, „pentru că veţi vedea că merită. Cutia cremei era lipită cu bandă adezivă inscripţionată PROMO împreună cu cutia unui gel de duş pentru copii, oferit ca mostră gratuită la achiziţionarea cremei Bepanthen Extra.
 

Ambalajul era pus chiar lângă casa de marcat, vânzarea acestui produs fiind evident o prioritate pentru farmacie. Pentru că soţiei i s-a părut că ambalajul e destul de uzat, s-a uitat la termenul de valabilitate şi a văzut noiembrie 2019, ceea ce a făcut-o să plătească cei 50 de lei pentru produs, mai mult decât ar fi costat crema normală.
 

Am aplicat crema după baia de seară a băieţelului şi a doua zi dimineaţă, funduleţul era iritat şi plin de broboniţe, cea ce nu s-a mai întâmplat niciodată. Am schimbat marca de scutece şi am continuat să aplicam crema în zona iritată. Abia sâmbătă seara, când am văzut că iritaţia nu trecuse, am citit prospectul şi am observat că pe tub e inscripţionat cu caractere mici „martie 2017”. Spre deosebire însă de crema normală Bepanthen, nu apare niciunde data fabricaţiei acestui produs. La o examinare mai atentă a coletului promoţional, am remarcat că banda adezivă acoperă  termenul de valabilitate al cremei cumpărate, data de noiembrie 2019 fiind termenul de valabilitate a unui produs gratuit, care nici măcar nu apare pe bonul fiscal.
 

Dacă farmacia Sinapis ar fi informat-o corect pe soţia mea, dacă nu ar fi ascuns  termenul de valabilitate al produsului cumpărat, niciodată nu am fi achiziţionat o cremă aflată în ultima lună de valabilitate, ţinând cont că e vorba de un produs cu durată lungă de utilizare şi mai mult, destinat unui copil mic. Ne-am documentat în acest week-end despre crema BepanthenExtra  şi am descoperit că au mai existat reclamaţii, ajungându-se chiar la un comunicat al companiei BAYER, producătorul cremelor Bepanthen, care a precizat la finalul lui 2015 că va face o investigaţie. Ataşăm la această reclamaţie şi comunicatul companiei, precum şi adresele unde se pot afla detalii despre reclamaţii anterioare.
 

Având în vedere aceste informaţii, cu atât mai grav ni se pare politica farmaciei de a convinge clienţii să cumpere acest produs.
 

Legea nr. 296/2004, republicat 2008, privind Codul Consumului, prevede la capitolul VI (Capitolul VI - Cadrul general privind obligativitatea informării şi educării consumatorilor), articolul 49:
 

„Scopul etichetării este de a oferi consumatorilor informaţiile necesare, suficiente, verificabile şi uşor de comparat, astfel încât să permită acestora să aleagă acel produs care corespunde exigenţelor lor din punct de vedere al nevoilor şi posibilităţilor lor financiare, precum şi de a cunoaşte eventualele riscuri la care ar putea fi supuşi.”
 

Având în vedere cele de mai sus, reclamăm farmacia SINAPIS „Crai Nou” pentru: 
- ascunderea termenului de valabilitate pentru un produs destinat nou-născuţilor şi copiilor mici prin acoperirea cu bandă adezivă cu inscripţia „PROMO” a perioadei de valabilitate pentru produsul achiziţionat
- inducerea în eroare a clienţilor prin afişarea pe pachetul unic promoţional (unguent + gel duş mostră gratuită) a datei de expirare a produsului-mostră, în cazul de faţă noiembrie 2019
- politica farmaciei de a-ţi vinde un alt produs decât cel cerut şi încurajarea clienţilor de a achiziţiona un produs pentru care există deja reclamaţii
 

Arad, 6 martie 2017

_____________________________________________________________



 

Bulumac: Am reclamat farmacia SINAPIS la Protecţia Consumatorilor



Aşa cum am arătat în articolele precedente, “conflictul” din tre fostul candidat la Primăria Aradului, Sebastian Bulumac şi Farmacia SINAPIS, este departe de a se stinge, în cursul zilei de luni, acesta a formulat o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Cpnsumatorilor Arad.
 



Care au fost motivele?



- ascunderea termenului de valabilitate pentru un produs destinat nou-născuţilor şi copiilor mici prin acoperirea cu bandă adezivă cu inscripţia „PROMO” a perioadei de valabilitate pentru produsul achiziţionat



- inducerea în eroare a clienţilor prin afişarea pe pachetul unic promoţional (unguent + gel duş mostră gratuită) a datei de expirare a produsului-mostră gratuită, în cazul de faţă noiembrie 2019



- politica farmaciei de a-ţi vinde un alt produs decât cel cerut şi încurajarea clienţilor de a achiziţiona un produs pentru care există deja reclamaţii (am ataşat inclusiv un comunicat al companiei producătoare, BAYER, ce anunţa la finalul lui 2015 că va începe o investigaţie în urma plângerilor unor părinţi)

 

_____________________________________________________________

RECLAMAŢIE
 

În seara de joi, 2 martie, soţia mea a intrat la farmacia Sinapis de lângă Piaţa Mică pentru a cumpăra mai multe produse pentru băieţelul nostru de un an şi patru luni. A cerut unguentul Bepanthen, un produs pe care îl cunoaştem bine, deoarece îl folosim de când s-a născut copilul. Deşi soţia a cerut unguentul normal, farmacista i-a recomandat unguentul Bepanthen Extra cu ulei de măsline, vândut la promoţie, „pentru că veţi vedea că merită. Cutia cremei era lipită cu bandă adezivă inscripţionată PROMO împreună cu cutia unui gel de duş pentru copii, oferit ca mostră gratuită la achiziţionarea cremei Bepanthen Extra.
 

Ambalajul era pus chiar lângă casa de marcat, vânzarea acestui produs fiind evident o prioritate pentru farmacie. Pentru că soţiei i s-a părut că ambalajul e destul de uzat, s-a uitat la termenul de valabilitate şi a văzut noiembrie 2019, ceea ce a făcut-o să plătească cei 50 de lei pentru produs, mai mult decât ar fi costat crema normală.
 

Am aplicat crema după baia de seară a băieţelului şi a doua zi dimineaţă, funduleţul era iritat şi plin de broboniţe, cea ce nu s-a mai întâmplat niciodată. Am schimbat marca de scutece şi am continuat să aplicam crema în zona iritată. Abia sâmbătă seara, când am văzut că iritaţia nu trecuse, am citit prospectul şi am observat că pe tub e inscripţionat cu caractere mici „martie 2017”. Spre deosebire însă de crema normală Bepanthen, nu apare niciunde data fabricaţiei acestui produs. La o examinare mai atentă a coletului promoţional, am remarcat că banda adezivă acoperă  termenul de valabilitate al cremei cumpărate, data de noiembrie 2019 fiind termenul de valabilitate a unui produs gratuit, care nici măcar nu apare pe bonul fiscal.
 

Dacă farmacia Sinapis ar fi informat-o corect pe soţia mea, dacă nu ar fi ascuns  termenul de valabilitate al produsului cumpărat, niciodată nu am fi achiziţionat o cremă aflată în ultima lună de valabilitate, ţinând cont că e vorba de un produs cu durată lungă de utilizare şi mai mult, destinat unui copil mic. Ne-am documentat în acest week-end despre crema BepanthenExtra  şi am descoperit că au mai existat reclamaţii, ajungându-se chiar la un comunicat al companiei BAYER, producătorul cremelor Bepanthen, care a precizat la finalul lui 2015 că va face o investigaţie. Ataşăm la această reclamaţie şi comunicatul companiei, precum şi adresele unde se pot afla detalii despre reclamaţii anterioare.
 

Având în vedere aceste informaţii, cu atât mai grav ni se pare politica farmaciei de a convinge clienţii să cumpere acest produs.
 

Legea nr. 296/2004, republicat 2008, privind Codul Consumului, prevede la capitolul VI (Capitolul VI - Cadrul general privind obligativitatea informării şi educării consumatorilor), articolul 49:
 

„Scopul etichetării este de a oferi consumatorilor informaţiile necesare, suficiente, verificabile şi uşor de comparat, astfel încât să permită acestora să aleagă acel produs care corespunde exigenţelor lor din punct de vedere al nevoilor şi posibilităţilor lor financiare, precum şi de a cunoaşte eventualele riscuri la care ar putea fi supuşi.”
 

Având în vedere cele de mai sus, reclamăm farmacia SINAPIS „Crai Nou” pentru: 
- ascunderea termenului de valabilitate pentru un produs destinat nou-născuţilor şi copiilor mici prin acoperirea cu bandă adezivă cu inscripţia „PROMO” a perioadei de valabilitate pentru produsul achiziţionat
- inducerea în eroare a clienţilor prin afişarea pe pachetul unic promoţional (unguent + gel duş mostră gratuită) a datei de expirare a produsului-mostră, în cazul de faţă noiembrie 2019
- politica farmaciei de a-ţi vinde un alt produs decât cel cerut şi încurajarea clienţilor de a achiziţiona un produs pentru care există deja reclamaţii
 

Arad, 6 martie 2017

_____________________________________________________________



 

Stiri asemanatoare

ABONARE LA NEWSLETTER

Introduceti adresa dvs de email:
   

Primarii din Zona 1 a judeţului Arad au decis! Retim CONTINUĂ!

Luni, 14 Mai, 2018 20:57

Primarii din Zona 1 a judeţului Arad au decis! Retim CONTINUĂ!

În cadrul Adunării Generale a ADI SIGD s-a discutat oportunitatea rezilierii contractului cu operatorul Retim, care a câştigat licitaţia pentru colectarea selectivă a deşeurilor ...

Expo Arad va găzdui Târgul Economiei Arădene

Luni, 14 Mai, 2018 19:26

Expo Arad va găzdui Târgul Economiei Arădene

Târgul Economiei Arădene se va desfăşura în cadrul Săptămânii economiei şi culturii arădene, în perioada 17 - 20 mai 2018, la Expo Arad, cel mai mare complex expozi ...

Cinci sfaturi de care să ții cont înainte de a achiziționa mobiler de grădină (P)

Duminica, 13 Mai, 2018 20:06

Cinci sfaturi de care să ții cont înainte de a achiziționa mobiler de grădină  (P)

Odată cu venirea sezonului cald, nu mai suntem atât de atrași de petrecerea timpului în interiorul casei, mai ales dacă dispunem de o grădină. Însă fie vremea capricioasă ...

După trei săptamâni de criză a gunoailor, directorul ADI Sistem Integrat de Gestionare a Deseurilor (SIGD) Arad, Adrian Ţolea şi-a depus astăzi mandatul

Luni, 14 Mai, 2018 19:02

După trei săptamâni de criză a gunoailor, directorul ADI Sistem Integrat de Gestionare a Deseurilor (SIGD) Arad, Adrian Ţolea şi-a depus astăzi mandatul

Adrian Ţolea, directorul ADI Sistem Integrat de Gestionare a Deseurilor (SIGD) Arad, şi-a depus mandatul în cursul zilei de luni, la trei săptămâni decând noul operator RETI ...

Peter Hügel a demisionat din funcţia de manager al Complexului Muzeal Arad

Duminica, 13 Mai, 2018 13:09

Peter Hügel  a demisionat din funcţia de manager al Complexului Muzeal Arad

Managerul Complexului Muzeal Arad, dr. Peter Hügel, a solicitat încetarea contractului său de management prin acordul părților, începând cu data de 9 mai 2018.   ...

Firma de transport de pe strada Dunării din Gai promite să-şi mute garajul până în luna septembrie

Luni, 14 Mai, 2018 19:42

Firma de transport de pe strada Dunării din Gai promite să-şi mute garajul până în luna septembrie

Găienii se confruntă cu câteva probleme deosebit de serioase, iar cei responsabili se feresc să vină în fața cetățenilor cu răspunsuri sau soluții pertinente.    ...

Raliul Aradului KIA 2018 caută voluntari!

Vineri, 06 Aprilie, 2018 13:14

Raliul Aradului KIA 2018  caută voluntari!

Preşedintele Colegiului FRAS al arbitrilor aradeni, Egon Zimmerman, continuă pregătirile pentru buna desfaşurare a Raliului Aradului 2018. Etapa arădeana va avea loc în perioada 23-26 ...

Cupa Aradului la Ciclism, ediţia a VIII-a

Luni, 14 Mai, 2018 09:03

Cupa Aradului la Ciclism, ediţia a VIII-a

Cupa Aradului la Ciclism, ajunsă la a opta ediţie, va avea loc, în 19 mai 2018, în centrul municipiului Arad, concursul  fiind organizat pentru toate categoriile de biciclete d ...

Arădeanul Robert Muresan #95 preia conducerea în Campionatul European BMU

Marti, 15 Mai, 2018 11:12

Arădeanul Robert Muresan #95 preia conducerea în Campionatul European BMU

În week-endul 11 – 13 mai 2018 pe Circuitul Motorpark România s-au desfășurat etapele 03 și 04 din Campionatul European BMU de Motociclism precum și Campionatul Național al ...

Programul manifestărilor prilejuite de sărbătoarea religioasă „Înălțarea Domnului – Ziua Eroilor”

Marti, 15 Mai, 2018 11:03

Programul manifestărilor prilejuite de sărbătoarea religioasă
„Înălțarea Domnului – Ziua Eroilor”

De sărbătoarea religioasă „Înălțarea Domnului – Ziua Eroilor”, din data de 17.05.2018, Instituția Prefectului – Județul Arad îi invită pe toți cei int ...

Ziridava si Centenarul - Cursa „Ziridava Road Race”

Marti, 24 Aprilie, 2018 10:13

Ziridava si Centenarul - Cursa „Ziridava Road Race”

Proiectul „Ziridava si Centenarul” are ca principal scop aducerea la cunoştinţa populaţiei în general asupra originii numelui „Ziridava”. În ciuda părerii ...

Înfiinţarea Asociaţiei de Transport Public, oportunitate pentru achiziţionarea de autobuze şi tramvaie noi

Luni, 23 Aprilie, 2018 17:55

Înfiinţarea Asociaţiei de Transport Public, oportunitate pentru achiziţionarea de autobuze şi tramvaie noi

Consiliul Judeţean şi Primăria doresc înfiinţarea unei Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) de Transport Public, scopul principal fiind atragerea de fonduri pentru îmbu ...

Primarii din Zona 1 a judeţului Arad au decis! Retim CONTINUĂ!

Luni, 14 Mai, 2018 20:57

Primarii din Zona 1 a judeţului Arad au decis! Retim CONTINUĂ!

În cadrul Adunării Generale a ADI SIGD s-a discutat oportunitatea rezilierii contractului cu operatorul Retim, care a câştigat licitaţia pentru colectarea selectivă a deşeurilor ...

“Drumul Regelui” - Maratonul MTB de Ciclism de la Petriş

Luni, 14 Mai, 2018 21:12

“Drumul Regelui” - Maratonul MTB de Ciclism de la Petriş

Cea de-a cincea ediție a maratonului de ciclism Drumul Regelui, Marea Unire a cicliștilor, s-a desfășurat la Petriș (Jud. Arad) în 12 mai și a adunat la start 314 concurenți, cărora ...

CCIA Arad informează societățile arădene despre expoziția China Smart Expo, ediția 2018

Marti, 24 Aprilie, 2018 09:42

CCIA Arad informează societățile arădene despre expoziția China Smart Expo, ediția 2018

CCIA Arad invită societățile arădene interesate de participarea la cea de-a 9-a ediție a China Smart Expo să transmită intențiile de participare până în data de 4 mai 2018. E ...

Ziua Familiei - un eveniment pentru copii, părinţi şi bunici, în Parcul Aventura Voinicilor

Luni, 14 Mai, 2018 20:05

Ziua Familiei - un eveniment pentru copii, părinţi şi bunici, în Parcul Aventura Voinicilor

A cincea ediţie a evenimentului „Ziua familiei” se va desfășura în 18 mai 2018, în Parcul Aventura Voincilor. Organizatorii evenimentului, Primăria Municipiului Arad, ...